Performancing Metrics

حکم اعدام برای متهمان جنایت پایگاه «اسپایکر» عراق | اتاق خبر
کد خبر: 318994
تاریخ انتشار: 29 بهمن 1394 - 21:46
دادگاه جنایی بغداد 40 متهم جنایت پایگاه «اسپایکر» را امروز به اعدام محکوم کرد.

به گزارش اتاق خبر به نقل از شبکه سومریه، دادگاه جنایی مرکزی بغداد روز پنج شنبه ۴۰ متهم جنایت پایگاه «اسپایکر» را به اعدام محکوم کرد. این دادگاه همچنین نسبت به آزادی هفت متهم که محکومیت آنها در این جنایت ثابت نشده است، حکم داد.

«عبدالستار بیرقدار» سخنگوی شورای عالی قضایی عراق با بیان اینکه شعبه دوم دادگاه جنایی مرکزی به پرونده ۴۷ متهم در جنایت پایگاه اسپایکر رسیدگی کره است از صدور حکم اعدام علیه ۴۰ متهم که به جرم مشارکت در این جنایت محکوم شدند، خبر داد. بیرقدار همچنین اظهار داشت که دادگاه نسبت به آزادی هفت متهم که ادله کافی برای محکومیت آنها وجود نداشت حکم نمود.

دادگاه جنایی مرکزی بغداد روز پنج شنبه محاکمه ۴۷ متهم جنایت پایگاه اسپایکر را در بغداد آغاز کرد. خانواده های شهدای جنایت اسپایکر در جریان دادگاه و پس از آنکه وکلای مدافع متهمان خواستار آزادی آنها شدند با صندلی و کفش به سمت متهمان حمله ور شدند.

لازم به ذکر است که در حمله خونین داعش به پایگاه «اسپایکر» عراق در سال ۲۰۱۴ میلادی، ۱۷۰۰ نفر از نظامیان که در این پایگاه حاضر بودند قربانی شدند، چنانکه عده ای قتل عام شده و سرنوشت عده ای دیگر نامعلوم است.

منبع: مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید