Performancing Metrics

نگاهی به برنامه گالری‌ها در آستانه اسفندماه | اتاق خبر
کد خبر: 319085
تاریخ انتشار: 30 بهمن 1394 - 15:11
گالری‌ها، فرهنگسراها و مراکز هنری تهران با برپایی نمایشگاه‌های متنوع از هنرهای تجسمی به استقبال آخرین ماه سال 94 می‌روند.

به گزارش اتاق خبر، باغ - موزه قصر به‌مدت یک‌ماه میزبان بیش از 500 اثر حوزه هنرهای تجسمی است. این نمایشگاه از 25 بهمن‌ماه کار خود را آغاز کرده است و در آن، بیش از 70 هنرمند و استاد دانشگاه در حوزه‌های نقاشی‌، مجسمه‌سازی، نقش‌برجسته، خاتم و مشبک به ارائه آثار خود می‌پردازند.

 
علاقه‌مندان می‌توانند برای دیدن این نمایشگاه از ساعت 10 تا 20 به نشانی خیابان شریعتی، انتهای خیابان مطهری‌، میدان پلیس، باغ - موزه قصر مراجعه کنند.
 
گالری مانی
 
پیوند مسعودی مجموعه‌ای از آثار میکس‌مدیای خود را در نخستین نمایشگاه انفرادی‌اش به‌نمایش می‌گذارد. 20 تابلو و 25 قاب عکس که به‌صورت کلاژ و میکس‌مدیا (ترکیب مواد) کار شده‌اند در این نمایشگاه در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرند. ابعاد آثار متفاوت است و بین کارهایم بوم‌هایی به‌شکل گرد هم وجود دارد که قطر آن‌ها حدود 100 سانتی‌متر است.
 
نمایشگاه پیوند مسعودی از 30 بهمن تا چهارم اسفندماه در نگارخانه «مانی» به نشانی کامرانیه جنوبی، نرسیده به فرمانیه، خیابان دژم‌جو، شماره 41 میزبان علاقه‌مندان به هنر است.
 
آرت سنتر 2
 
مروری بر آثار مهدی سحابی با عنوان «نقاشی‌های دنیای نیمه‌تمام» با حضور و سخنرانی ابراهیم حقیقی، حوری اعتصام، رضا کیانیان و بابک احمدی، 30 بهمن‌ماه ساعت 16 در آرت‌سنتر شماره 2 افتتاح خواهد شد.
 
در این نمایشگاه که مروری بر دوره‌های مختلف کاری سحابی است، بیش از 50 اثر از جمله آثار عکاسی، حجم و نقاشی (صورتک‌ها، پرسنلی فوری، ماشین تصادفی، یادگاری، دیوارنویسی و ...) به‌نمایش درخواهد آمد.
 
این نمایشگاه تا 12 اسفندماه ادامه خواهد داشت و علاقه‌مندان می‌توانند برای دیدن آثار هر روز از ساعت 12 تا 21 به نشانی فرمانیه، بلوار اندرزگو، انتهای خیابان سلیمی شمالی، شماره 147، باغ انجمن خوشنویسان ایران مراجعه کنند.
 
گالری هما
 
حسین تمجید با برگزاری نمایشگاه آثار حجمی خود به «هنرمندان گمنام ایران» ادای دین کرده است. هشت اثر هنری در قالب حجم در این نمایشگاه ارائه شده که از متریال‌های اکریلیک و رنگ روغن روی پارچه بوم در آن‌ها استفاده شده است و به‌صورت ایستاده کار شده‌اند.
 
این نمایشگاه از 23 بهمن تا چهارم اسفندماه از ساعت 11 تا 19 در گالری «هما» به نشانی خیابان کریمخان‌زند، خیابان سنایی، کوچه چهارم غربی، پلاک 8، واحد 1 میزبان علاقه‌مندان است.
 
گالری سهراب
 
مجموعه‌ای از آثار بزرگان هنر در نمایشگاهی با عنوان «بگذاریم که احساس هوایی بخورد» در آخرین نمایشگاه سال جاری گالری «سهراب» به نمایش گذاشته می‌شود.
 
این نمایشگاه با نمایش آثاری از جعفر روح‌بخش، ناصر اویسی، فرامرز پیلارام، ژازه تباتبایی، صلدق تبریزی، مسعود عربشاهی، محمدعلی ترقی‌جاه، نامی پتگر، فاطمه امدادیان، فریده لاشایی، حسین موجنی، حمید پازوکی، رضا مافی، علیرضا سپهبد، محمود زنده‌رودی، سیراک ملکنیان، رضا درخشانی، منوچهر نیازی، عبدالرضا دریابیگی، قاسم حاجی‌زاده، نصرت‌الله مسلمیان، بهرام دبیری، مرتضی ممیز، جلال شباهنگی و عین‌الدین صادق‌زاده افتتاح خواهد شد.
 
این نمایشگاه از 30 بهمن تا 21 اسفندماه ادامه خواهد داشت و علاقه‌مندان می‌توانند برای دیدن آثار هر روز از ساعت 11 تا 20 به نشانی خیابان خرمشهر، خیابان شهید عربعلی (نوبخت) کوچه سوم، ضلع جنوب غربی میدان سوم نیلوفر، شماره 5، واحد 1 مراجعه کنند.
 
گالری شکوه
 
نمایشگاه نگاره‌های شیرین علیزاده با موضوع گلیم و گبه ایرانی در گالری «شکوه» افتتاح خواهد شد. «شور انگیز» عنوان این نمایشگاه است که علیزاده در آن، 17 اثر مدرن را با موضوع گلیم و گبه ایرانی، با تکنیک رنگ روغن و اکریلیک روی بوم با ابعاد متفاوت ارائه خواهد کرد.
 
این نمایشگاه از 30 بهمن تا پنجم اسفندماه هر روز (به‌جز پنجشنبه‌ها و تعطیلات رسمی) از ساعت 16 تا 20 در گالری «شکوه» به نشانی فرمانیه، بلوار اندرزگو، خیابان سلیمی شمالی، کوچه امیر نوری، شماره 19 میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.
 
جمعیت دفاع از کودکان کار و خیابان
 
نمایشگاه گروهی نقاشان حامی کودکان کار و خیابان برگزار می‌شود. در این نمایشگاه گروهی آثار متنوعی در سبک‌ها و تکنیک‌های مختلف از نقاشان حامی کودکان کار و خیابان به‌نمایش گذاشته می‌شود. همچنین نقاشی‌هایی از کودکان تحت حمایت جمعیت دفاع از کودکان کار و خیابان در این نمایشگاه ارائه می‌شود.
 
علاقه‌مندان می‌توانند 29 و 30 بهمن‌ماه از ساعت 16 تا 18 از آثار این نمایشگاه دیدن کنند. جمعیت دفاع از کودکان کار و خیابان در بزرگراه نواب جنوبی، خروجی شهید چراغی، خیابان شهید غلامرضایی، کوچه پیرمرادی، خیابان متین، بعد از خیابان طاهری، شماره 53 واقع است.
 
خانه گفتمان شهر و معماری
 
نمایشگاه عکس «روایت پیشگامان عکاسی از شهرهای ایران» در خانه گفتمان شهر و معماری گشایش یافت است. این نمایشگاه از سوی شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران برگزار شده و آثار 24 عکاس، باستان‌شناس و معمار مربوط به شهرهای ایران در دوره زمانی 1240 تا 1380 با تصاویر و مستندات تصویری از جلوه‌های ناب شهرهای ایران به‌نمایش گذاشته شده است.
 
این نمایشگاه از 26 بهمن‌ماه تا 26 اسفند در خانه گفتمان شهر و معماری (خانه وارطان) واقع در میدان فلسطین، خیابان طالقانی غربی، شماره 514 برپاست.
 
گالری ساربان
 
19 هنرمند آثار نقاشی‌خط خود را در یک نمایشگاه گروهی با عنوان «درخت» به‌نمایش می‌گذارند. در این نمایشگاه 34 اثر نقاشی‌خط از 19 هنرمند به نمایش گذاشته خواهد شد.
 
نمایشگاه «درخت» که آخرین نمایشگاه امسال گالری ساربان به‌شمار می‌رود، آثار هنرمندانی را مانند ساناز البرزی، ابراهیم الفت، پیمان پیروی، رضا تقی‌پور،علیرضا جوادی، فرناز جهان‌بین، روح‌الله حسین‌زاده، جمشید حکیمی، کاظم خراسانی، بهروز زیندشتی، ملیحه سیف‌آبادی، مرتضی شمیسا، رزیتا صادقی، محیا طلوع کیان، علی گنجی، هادی لباف، کتایون مقدم، محمدسعید نقاشیان و حسین نوروزی به‌نمایش می‌گذارد.
 
نمایشگاه «درخت» روز جمعه 30 بهمن ماه 94 از ساعت 16 تا 20 افتتاح می‌شود و تا 10 اسفندماه (هر روز به‌جز سه شنبه‌ها) در گالری «ساربان» واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان صابونچی (مهناز)، کوچه مهماندوست، شماره 8 میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.
 
گالری‌های «اثر» و «اُ»
 
نمایشگاه «بی‌خوابی» پنجمین یادمان دوسالانه نقاشی «دامون‌فر» در گالری‌های «اثر» و «اُ» افتتاح می‌شود. در نمایشگاه «بی‌خوابی» نازنین اعوانی، فربد الکایی، عسل پیروی، نسیم تقی‌پور، سینا چوپانی، افشین چیذری، زرتشت رحیمی، سورنا زمانی، علی شایسته، ثریا شرقی، مریم صباغ‌پور، هانیه صدری، بهار علیزاد، علی کائینی، امیر کریمی، سجاد گل‌محمدی، مقداد لرپور، میلاد محمودی، امین منتظر و علیرضا نکویی حضور دارند که از هر کدام، یک تا چند اثر روی دیوار دو گالری «اثر» و «اُ» خواهد رفت.
 
این نمایشگاه 30 بهمن‌ماه افتتاح می‌شود و تا 14 اسفند ادامه خواهد داشت.
 
مجموعه آسمان
 
آثار نقاشی‌خط جمشید حکیمی از 30 بهمن‌ماه، در مجموعه «آسمان» فرهنگستان هنر به‌نمایش درمی‌آید. در این نمایشگاه که مروری بر آثار این هنرمند از سال 1356 تا 1394 است، 60 اثر به‌نمایش درمی‌آید. آثار از فضای کلاسیک که در نستعلیق و شکسته نستعلیق ریشه دارد، به فضای مدرن و پست‌مدرن و در نهایت، به نقاشی‌خط نزدیک می‌شود.
 
افتتاحیه این نمایشگاه از ساعت 16 تا 21 روز جمعه 30 بهمن‌ماه در مجموعه فرهنگی - هنری «آسمان» وابسته به فرهنگستان هنر، واقع در خیابان ولیعصر (عج)، خیابان شهید فلاحی (زعفرانیه)، بالاتر از خیابان شیرکوه، نبش فیروزکوه، شماره 47 برگزار می‌شود.
 
گالری گلستان
 
نمایشگاهی از نقاشی‌های آبستره گلناز قدیری برگزار می‌شود. «اِدراک» عنوان این نمایشگاه است که در آن 15 تابلوی نقاشی در اندازه‌های مختلف به‌نمایش گذاشته می‌شود. وجه تشخص بارز این نمایشگاه از منظر فرم ارائه‌ی آثار، چند لت بودن آن‌هاست.
 
نمایشگاه «اِدراک» عصر جمعه، 30 بهمن‌ماه، در گالری «گلستان» به نشانی خیابان دروس، کوچه کماسایی، شماره 34 افتتاح می‌شود و تا پنجم اسفندماه هر روز از ساعت 16 تا 20 میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.
 
هنرستان هنرهای زیبای پسران
 
دومین اکسپوی آثار هنری هنرستان هنرهای زیبای پسران تهران ششم اسفندماه در نگارخانه شریف‌آبادی این هنرستان افتتاح خواهد شد. در این اکسپو‌، آثار نقاشی اساتید و فارغ‌التحصیلان هنرستان‌های هنرهای زیبا و هنرمندان مهمان تا 26 اسفندماه در معرض دید برای فروش قرار خواهد گرفت.
 
در این نمایشگاه از میان 140 اثر رسیده، 70 اثر انتخاب می‌شوند و به‌نمایش درخواهند آمد. قیمت آثار ارائه‌شده در این اکسپو تا سقف 30 میلیون ریال خواهد بود.
 
این نمایشگاه هر روز از ساعت 10 تا 20 به نشانی خیابان انقلاب، پیچ شمیران، خیابان نور محمدی، شماره 87، نگارخانه شریف‌آبادی هنرستان هنرهای زیبای پسران تهران پذیرای علاقه‌مندان خواهد بود.
 
گالری بوم
 
نمایشگاهی از آثار عکاسی عباس کیارستمی و از مجموعه‌های مختلف این هنرمند گشایش یافته است. در این نمایشگاه که با عنوان «چهار فصل» برپا شده، گزیده‌ای از عکس‌های این عکاس و فیلمساز ایرانی که با دو رکورد فروش، گران‌ترین عکاس خاورمیانه است، ارائه شده است.
 
نمایشگاه «چهار فصل» تا ٢٧ اسفندماه از دوشنبه تا جمعه (به‌جز تعطیلات مناسبتی) در گالری «بوم» به نشانی خیابان ولی‌عصر، خیابان ارمغان غربی، شماره ۱۱ میزبان علاقه‌مندان است.
 
گالری شیرین
 
نمایشگاه آثار برگزیده ششمین دوره جایزه عکس «شید» برگزار شده است.
 
این نمایشگاه از 23 بهمن‌ماه تا 5 اسفندماه به‌جز روزهای دوشنبه، در گالری شیرین به آدرس خیابان کریم‌خان زند، خیابان سنایی، کوچه سیزدهم، پلاک 5 برپاست. علاقه‌مندان می‌توانند در روزهای هفته از ساعت 11 تا 19 و روز جمعه از ساعت 16 تا 20 از این نمایشگاه دیدن کنند.
 
موزه فلسطین
 
نمایشگاه «گنج رضوی» در بخش جنبی هشتمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر در موزه فلسطین فرهنگستان هنر افتتاح شده است. در این نمایشگاه ۵۰ اثر خوشنویسی، نگارگری و مثنی‌سازی از گنجینه موزه ملک و موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی به نمایش درآمده است.
 
هشت اثر خوشنویسی از غلامحسین امیرخانی، یدالله کابلی، عباس اخوین، محمد سلحشور، مجتبی ملک‌زاده، عبدالصمد صمدی، رسول مرادی و سیدرضا بنی‌رضی در کنار نگاره‌های احسان افشار و رضا مهدوی به‌نمایش درآمده است. همچنین آثار نقاشی فریده تیرناز و ۳۵ اثر مثنی‌سازی نیز در نمایشگاه «گنج رضوی» در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است.
 
نمایشگاه «گنج رضوان» از ۱۸ بهمن تا اول اسفندماه در موزه فلسطین برپا خواهد بود و علاقه‌مندان می‌توانند از گنجینه موجود در آن دیدن کنند.
 
گالری Ag
 
نمایشگاه گروهی شامل آثار 9 عکاس با عنوان «تصویرِ کوچک، آینه ی بزرگ: عکاسی معاصر ایران» برپا شده است. این نمایشگاه، آثار ۹ هنرمندی را که در طول یک سال گذشته با گالری Ag همکاری کرده‌اند، دور هم گردآورده است.
 
این نمایشگاه تا 12 اسفندماه از ساعت 12 تا 20 به نشانی خیابان ولیعصر، بالاتر از چهارراه پارک وی، خیابان پسیان، شماره ۳ میزبان علاقه‌مندان است.
 
شهر کتاب فرشته
 
نمایشگاهی از آثار ویدئوآرت هفت هنرمند با عنوان «اینجا» در شهر کتاب فرشته برپا شده است. در این نمایشگاه آثاری از سارا پویان‌فرد، لیلا چهل امیرانی، امیرشاهد مهرتاش، طیبه شریف‌زاده، هانیه فرهادی نیک، نوید عطروش و شهرزاد رزاقی به نمایش گذاشته شده است.
 
این نمایشگاه از 23 بهمن‌ماه تا سوم اسفند در گالری شهرکتاب فرشته به نشانی تجریش، خیابان مقصودبیک، نرسیده به چهارراه حسابی از ساعت 11 تا 20 میزبان علاقه‌مندان است.
 
منبع:ايسنا
 
کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید