Performancing Metrics

کار ویژه ای برای ریزگردها نداریم | اتاق خبر
کد خبر: 319207
تاریخ انتشار: 1 اسفند 1394 - 06:47
وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: واقعیت این است که در بحث ریز گردها قرار نیست کار ویژه ای انجام دهیم.

به گزارش اتاق خبر به نقل از مهر، سید حسن قاضی زاده هاشمی ظهر امروز جمعه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در بحث ریزگردها بایستی با مردم صادق باشیم و به طور دقیق مسائل را برای مردم بازگو کنیم.

وی اظهار کرد: با توجه به شرایط موجود در مورد آنچه که خارج از مرزهای ما است کار خاصی نمی توانیم از پیش ببریم، باید تدبیر کرد تا اوضاع بدتر نشود.

وی تصریح کرد: در مورد آنچه که مربوط به داخل کشور است بایستی همه چیز را به طور صریح بگوییم و به دنبال چاره جویی باشیم به طور مثال برای هور مشکلی پیش آمد که با جاری کردن آب در بخشی از آن، مشکل رفع شد.

وی یادآور شد: در بخش ریزگردها بایستی جلوی آنچه که سبب افزایش ریزگردها می شود (دستکاری خاک) گرفته شود.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: مشکل ریزگردها از دیرباز در کشور بوده و مشکل جدیدی نیست، مشکل تنفسی که در اهواز پس از بارندگی پیش آمد به دلیل کاشت گونه ای گیاه در این منطقه بود.

هاشمی افزود: به نظر من نباید وعده بی جا به مردم بدهیم، اینکه مثلا برویم و دوباره آزمایشگاه ایجاد کنیم مگر چقدر کشور ظرفیت ایجاد آزمایشگاه دارد، هر وزارت خانه ای بایستی مطابق با وظایف خود اقدامات مربوطه را به انجام برساند و ما بایستی کنترل کنیم که آنان کارشان را به شکل مناسب و مطلوبی انجام بدهند.

وی اظهار کرد: بایستی آمادگی برای موارد حاد که پیش می آید به ویژه موارد تنفسی داشته باشیم، به طور مثال متخصص و فوق تخصص ریه تربیت کنیم و تجهیزات و تخت های بیمارستانی را افزایش دهیم.

وی تصریح کرد: عقل حکم می کند تا دستگاه هایی که به طور مستقیم با این موضوع در ارتباط هستند از بروز مشکل پیشگیری کنند و کار ما هم کاهش یابد.

94105

نظرات
ADS
ADS
پربازدید