Performancing Metrics

پیش‌بینی اعزام 10 هزار نیروی کار به خارج در سال 95 | اتاق خبر
کد خبر: 319360
تاریخ انتشار: 1 اسفند 1394 - 14:28
مدیرکل هدایت نیروی کار و کاریابی‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام این خبر که با توجه به شرایط پسابرجام در سال 95 پیش‌بینی اعزام 10 هزار نیروی کار به خارج از کشور داریم، گفت: برای شاغلان خارج از کشور گواهینامه شغلی صادر می‌شود.

اتاق خبر: محمد اکبرنیا با اشاره به اینکه افق‌های جدیدی پیش‌روی کاریابی‌های خارجی ایران برای اعزام نیروی کار نمایان شده است، اظهار داشت: با توجه به افزایش مراودات بین‌المللی، کاریابی‌های خارجی خط مقدم اعزام نیروی کار به خارج از کشور خواهند بود.

بنا بر این گزارش به نقل از فارس؛ وی افزود: کاریابی‌های خارجی با برگزاری کارگاه‌های آموزشی و انتقال تجربیات سعی در رساندن خود به جایگاه اصلی دارد که بر همین اساس بسترهای لازم از سوی دولت فراهم می‌شود.

اکبرنیا گفت: کارگروه مستقل از میان کاریابی‌های نمونه خارجی تشکیل دادیم تا برای دستیابی به بازارهای جهانی راهکارهای مختلف را مورد بررسی قرار دهند و از طرفی هم وزارت امور خارجه، وزارت کار و سازمان توسعه تجارت برای تسهیل این امر تعامل تنگاتنگی در این عرصه خواهند داشت.

این مقام مسئول وزارت کار با بیان اینکه یکسری گواهینامه‌های شغلی برای شاغلان در خارج از کشور صادر می‌شود، گفت: طبق قانون این افراد علاوه بر استفاده از مزایای بیمه تأمین اجتماعی، معافیت‌های مالیاتی و گمرکی هم خواهند داشت که عوارض خروج از کشور هم در صورت ترددهای مداوم هم پرداخت نمی‌کنند.

مدیرکل هدایت نیروی کار و کاریابی‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام این خبر که 80 کاریابی‌ خارجی در حال حاضر فعال هستند،‌ گفت: در سال 94، 20 مجوز جدید کاریابی صادر شده و درصد کمی هم غیرفعال شدند.

وی در پاسخ به این سؤال که پیش‌بینی شما از اعزام نیروی کار به خارج از کشور در سال 95 چه میزان خواهد بود،‌ گفت: پیش‌بینی می‌شود با توجه به تغییرات سیاسی در سال 95، 10 هزار نیروی کار به خارج از کشور اعزام شوند.کد:94109

نظرات
ADS
ADS
پربازدید