Performancing Metrics

مدل مفهومی ریل‌گذاری بانک‌ها در اقتصاد مقاومتی رونمایی شد | اتاق خبر
کد خبر: 319398
تاریخ انتشار: 1 اسفند 1394 - 16:47
در مراسمی با حضور رئیس کل بانک مرکزی و مدیران عامل بانک‌ها از مدل مفهومی «ریل‌گذاری بانک‌ها برای ایفای نقش در اقتصاد مقاومتی» رونمایی شد.

اتاق خبر: آیت الله ابراهیمی مدیرعامل بانک انصار در مراسم رونمایی از مدل مفهومی «ریل‌گذاری بانک‌ها برای ایفای نقش در اقتصاد مقاومتی» اظهارداشت: چارچوبی طراحی شد که اگر قرار باشد بانک‌ها نقش مثبتی در اقتصاد مقاومتی داشته باشند براساس این طرح بدانند که باید چه کرده و در چه قالبی حرکت کنند.

بنا بر این گزارش به نقل از فارس؛ وی با اشاره به نظر مثبت رئیس کل بانک مرکزی نسبت به این مدل که با حمایت و همکاری بانک‌های دولتی و خصوصی طراحی شده، افزود: این مدل طرحی جامع و کامل با نظر کارشناسان و اقتصاددانان است که می‌تواند بانک‌ها را در جهت حرکت به سمت اجرایی شدن کامل اقتصاد مقاومتی در شبکه بانکی سوق دهد.

ابراهیمی با اشاره به نقش بانک مرکزی در اقتصاد مقاومتی، گفت: تنظیم حجم نقدینگی، ایجاد شرایط ثبات و پایدار در اقتصاد کلان و همچنین رفع موانع و ایجاد محیط مساعد برای نقش‌آفرینی بانک‌ها در اقتصاد مقاومتی از جمله اقدامات مثبت بانک مرکزی در این رابطه بوده است.

مدیرعامل بانک انصار با بیان اینکه بانک مرکزی می‌تواند با مجموعه‌ای از سیاست‌های پولی، ارزی، اعتباری، حوزه نظارتی و ریاست‌های پایدار خارجی و بودجه‌ای در جهت اقتصاد مقاومتی حرکت کند، افزود: بانک‌ها برای اجرای اقتصاد مقاومتی، باید در جهت استحکام درونی شبکه بانکی حرکت کنند.

ابراهیمی با اشاره به دو حوزه بانکداری داخلی و بین‌الملل گفت: در بانکداری داخلی، سیستم نظارت و کنترل، استقرار حاکمیت شرکتی، کفایت سرمایه، مدیریت مطالبات، سودآوری، کفایت نقدینگی، نسبت به سرمایه‌گذاری‌ها و همچنین نسبت به دارایی‌های سابق مورد توجه است.کد:94109

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید