Performancing Metrics

اراده ای برای اصلاحات اقتصادی از سوی دولت دیده نمی شود | اتاق خبر
کد خبر: 319418
تاریخ انتشار: 1 اسفند 1394 - 14:33
عضو هیأت نمایندگان اتاق تهران در گفت و گو با اتاق خبر
عضو هیأت نمایندگان اتاق تهران در رابطه با ثابت ماندن نرخ ارز در بودجه سال آینده گفت: در این قضیه در بدنه دولت بلاتکلیفی وجود دارد واین موضوع باعث شده است تا اصلاحات اقتصادی هم در اولویت برنامه های قوه مجریه قرار نگیرد.

اتاق خبر- عضو هیأت نمایندگان اتاق تهران در رابطه با ثابت ماندن نرخ ارز در بودجه سال آینده گفت: در این قضیه در بدنه دولت بلاتکلیفی وجود دارد. عمدتا فردی مخالف تک نرخی شدن ارز نیست اما در زمانی که مرحله عمل فرا می رسد؛ اما و اگرهایی بیان می شود.  

مهدی پورقاضی در گفت و گو با اتاق خبر افزود: می توان گفت که اظهارات نوبخت در جلسه اتاق ایران جنبه پوپولیستی دارد. نوبخت از پایین آمدن قیمت ارز در بازار صحبت می کند و بخش دیگری از دولت خواستار تعیین نرخ ارز مطابق با عرضه و تقاضا هستند. دولت باید این دودستگی ها را از بین ببرد و در این خصوص برنامه های خود را مشخص کند تا سیاست های اقتصادی نیز مبهم نباشند.

وی با بیان اینکه افزایش هزینه های جاری دولت در بودجه به معنای کوچک سازی دولت نیست، اظهار کرد: دولت تاکید و برنامه ای برای کوچک شدن ندارد. دولت باید برنامه ای را در این زمینه تدوین کند.  متاسفانه در هیچ کدام از وزاتخانه ها دیده نمی شود که به سمت این هدف حرکت می کنند و به طور جدی آن را پیگیری می کنند.

پورقاضی در رابطه با اینکه تا چه میزان از رقم بودجه باید به بخش خصوصی اختصاص داده شود؛ گفت: دولت تنها بدهی خود را به بخش خصوصی واگذار کند؛ کفایت می کند. لازم است دولت طبق قوانینی که تدوین می شود عمل کند. هیج رقمی در بودجه به منظور پرداخت بدهی دولت دیده نمی شود؛ این نشانگر این است که دولت قصدی برای پرداخت بدهی خود ندارد.  

وی گفت: عملکرد و نظرات دولت فعلی در مقایسه با دولت های گذشته به مراتب بهتر است اما همچنان در موضوعات کلیدی ضعف های مهی در سیاست های اقتصادی دولت دیده می شود.

به گفته نایب رئیس کمیسیون صنعت اتاق تهران؛ اراده کافی به منظور اصلاح ساختار اقتصادی کشور در این دولت نیز دیده نشده است و همچنان شعارهای پوپولیستی تکرار می شود.

پورقاضی در پاسخ به این پرسش که مسیر رسیدن به رشد 8درصدی را تا چه اندازه هموار می بینید؛ گفت: این رقم قابل دسترس است ولی به شرطی که اصلاحات اقتصادی در کشور جدی گرفته شود. این عزم و اراده در دولت و در بودجه مشاهده نشده است. دولت باید تصمیمات درست اقتصادی مطابق با آزادسازی اقتصادی اتخاذ کند.

وی تصریح کرد: دولت باید از حواشی به اصل ماجرا بپردازد و تصمیمات روشن اقتصادی اتخاذ کند. شاید دولت منتظر نتایج انتخابات است تا بعد از آن اقدامات مناسبی انجام دهد. قطعا اگر بخواهیم به نتایج مطلوب برسیم باید دولت یک برنامه مشخصی ارائه کند.

 94106ت 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید