Performancing Metrics

پیدا شدن در تاریخی | اتاق خبر
کد خبر: 319447
تاریخ انتشار: 1 اسفند 1394 - 18:15
درِ تاریخی مسجد «سیدِ محمدیه نائین» که حدود یک سال پیش سرقت شده بود، دیروز (جمعه ۳۰ بهمن‌ماه) پیدا شد.

به گزارش اتاق خبر و به نقل از ایسنا، محمود مدنیان، مدیر میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان نائین در جریان بازدید خبرنگاران از آثار تاریخی و گردشگری این شهرستان که در حاشیه نهمین گردهمایی راهنمایان سراسر کشور در اصفهان صورت گرفت، پس از دریافت این خبر از سرهنگ کربلایی، فرمانده کل یگان ویژه حفاظت اعلام کرد: این در که دارای تزئینات و منبت‌کاری با قدمت ۴۰۰ سال بود، حدود یک سال و دو ماه پیش از جایگاه اصلی خود در مسجد دزدیده شد، که از سه ماه پیش با ورود یگان حفاظت ویژه سرنخ‌هایی به دست آمد و سرانجام درِ تاریخی به سرقت‌رفته‌ این مسجد ارزشمند و قدیمی امروز کشف شد.

به گفته‌ او، درِ به سرقت‌رفته‌ مسجد «سیدِ محمدیه نائین» از منطقه نائین خارج نشده بود که یگان ویژه طی انجام عملیاتی موفق به شناسایی سارقان نیز شد.

مدنیان همچنین اظهار کرد: عملیات شناسایی این سرقت توسط سرهنگ کربلایی، فرمانده کل یگان ویژه حفاظت با هماهنگی یگان حفاظت اصفهان، اداره آگاهی نائین و با دستور مقام قضایی این شهرستان به نتیجه رسید.

مسجد «سیدِ محمدیه نائین» یکی از قدیمی‌ترین مساجد نائین است که احتمال داده می‌شود، متعلق به دوره صفویه باشد. گنبد و درِ منبت‌کاری‌شده‌ این مسجد به تاریخ ۹۹۷ هجری است.

منبع: کجارو

مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید