Performancing Metrics

بسته شدن پرونده مسکن ویژه تا پایان سال | اتاق خبر
کد خبر: 319474
تاریخ انتشار: 1 اسفند 1394 - 20:47
مجری طرح مسکن ویژه تهرانسر با اعلام خبر بهره برداری از ۵۲۰ واحد مسکونی این پروژه در ایام دهه فجر تاکید کرد: پرونده مسکن ویژه تا پایان سال جاری بسته خواهد شد.

مجری طرح مسکن ویژه تهرانسر با اعلام خبر بهره برداری از ۵۲۰ واحد مسکونی این پروژه در ایام دهه فجر تاکید کرد: پرونده مسکن ویژه تا پایان سال جاری بسته خواهد شد.

درباره آخرین وضعیت تحویل واحدهای باقیمانده مسکن ویژه به متقاضیان اظهار کرد: از مجموع ۲۲۹۰ واحد مسکونی این پروژه تاکنون بیش از ۱۷۰۰ واحد تحویل متقاضیان شده و همزمان با سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی نیز از ۵۲۰ واحد مسکونی دیگر بهره برداری به عمل آمد. سایر واحدهای باقیمانده نیز به مرور و نهایتا تا پایان سال جاری تحویل متقاضیان خواهد شد و پرونده مسکن ویژه تهرانسر قطعا تا پایان اسفند ماه بسته می شود.

وی درباره تامین امکانات رفاهی برای ساکنان این پروژه نیز خاطرنشان کرد: در کنار ساخت این واحدها دولت توجه جدی به تامین تمامی امکانات مورد نیاز برای یک زندگی آرام و بدون دغدغه متقاضیان فراهم می آورد.از آن جمله احداث یک پارک دو و نیم هکتاری در مرکزیت این پروژه است که از اواخر شهریور ماه امسال عملیات اجرایی آن آغاز شده و با توجه به پیشرفت بسیار خوب در نحوه عملیات اجرایی،این پارک تا پایان ماه جاری و ۳ ماه زودتر از موعد پیش بینی شده در قرارداد به بهره برداری کامل خواهد رسید.

مجری طرح مسکن ویژه تهرانسر به ساخت مسجدی با مساحت سه هزار متر مربع در پروژه مسکن ویژه اشاره کرد و گفت: این مسجد دارای گنبدی به ارتفاع ۲۷ متر از کف خواهد بود و رقمی در حدود ۶ میلیارد و پانصد میلیون تومان از سوی سازمان ملی زمین و مسکن هزینه تکمیل آن است و انشاالله اوایل تابستان سال آینده به بهره برداری می رسد.همچینین ساخت مراکز فرهنگی،درمانی،ورزشی و ... نیز در این پروژه بزودی آغاز خواهد شد.

لک با بیان اینکه ساخت چندین باب مغازه در مراکز محله پروژه مسکن ویژه تهرانسر جهت رفاه حال ساکنان آغاز شده است افزود: قرارداد سه ماهه ای را با ۳پیمانکار این پروژه به امضا رساندیم تا در مراکز محله خود نسبت به ساخت ۱۰ الی ۱۲ باب مغازه اقدام کنند و انشاالله تا پایان سال جاری ساخت آنها به پایان خواهد رسید و پس از آن نیز بلافاصله آگهی فروش آنها در روزنامه های کثیرالانتشار درج می‌شود تا احتیاج ساکنان به مواردی چون نانوایی، سوپر مارکت، خشکشویی، تاکسی سرویس و ... پاسخ داده شود.

وی درباره گلایه ساکنان این پروژه مبنی بر عدم رسیدگی کافی از سوی مسولان شهرداری در جهت نظافت و رفت روب معابر که باعث بروز مشکلات عدیده برای ساکنان شده است گفت: با توجه به سکونت بیش از ۱۷۰۰ خانواده در این پروژه، شهرداری باید به وظیفه و رسالت خود در ارایه خدمات به شهروندان ساکن در این پروژه مانند استقرار مخازن زباله به اندازه کافی، رفت و روب معابر، نگهداری از فضای سبز و موارد دیگر عمل کند. این محله همانطور که بارها اعلام کرده ایم یک شهرک نیست و همانند سایر محلات شهر تهران محسوب می شود و هیچگونه دیوار و یا حصاری اطراف آن نخواهد بود. ما مبلغ ۳۰ میلیارد تومان برای برای صدور پروانه ساخت به شهرداری پرداخت کرده ایم و اعلام این موضوع از سوی شهردار منطقه مبنی بر اینکه ابتدا باید عوارض پسماند به آن ها پرداخت شود تا پس از آن وارد عمل شوند منطقی و قانونی نیست و این عوارض باید پس از ارایه یک سال خدمت همانند همه نقاط در پایان هر سال از ساکنان گرفته شود.

وی تصریح کرد: در ۹۰ درصد معابر این پروژه عملیات نظافت به پایان رسیده و هیچ نخاله ساختمانی در آن ها دیده نمی شود. همچنین روکش نهایی آسفالت در خیابان ها و معابر انجام شده و سه ماه است که بارها به صورت مکتوب آمادگی خود را برای تحویل این معابر به شهرداری منطقه اعلام کرده ایم اما متاسفانه علی رغم درخواست مکرر متقاضیان هنوز پاسخی دریافت نکرده ایم.ضمنا از شهرداری خواسته ایم در جهت رفاه حال ساکنان و اهالی منطقه برای رفت و آمد نسبت به بازگشایی معابر شرقی و غربی پروژه که به لاین کندرو بزرگراه فتح منتهی می شود اقدام کند که این مورد نیز تاکنون بی جواب مانده است.

مسکن ویژه تهرانسر

لک درباره درخواست متقاضیان برای رفع ایرادهای موجود در ساختمان ها نیز گفت: تاکنون بیشتر تمرکز و انرژی ما معطوف به تسریع در عملیات ساختمانی و تحویل واحدهای باقیمانده به متقاضیان بوده تا بتوانند در منازل خود ساکن شوند.طبق قراردادی که دولت با پیمانکاران این پروژه منعقد کرده پیمانکاران در پایان عملیات ساخت موظف هستند به همراه نمایندگان کارفرما و دستگاه نظارت از بلوک ها بازدید دقیق به عمل آورند تا نسبت به رفع تمامی ایرادها چه در مشاعات و چه در داخل خانه ها اقدام کنند.برای حصول اطمینان نیز مبلغ پنج درصد از مبلغ قرارداد پیمانکاران تا تایید نهایی رفع ایرادات به آن ها پرداخت نخواهد شد.لیست تهیه شده ایرادات از بیست بهمن ماه به پیمانکاران ابلاغ شده و تا پایان سال جاری لیست ایرادات تمامی بلوک ها با نظر ساکنان تهیه می شود و به پیمانکار مربوطه ابلاغ خواهد شد تا آن ها را سریعا برطرف کند.

وی همچنین از محاسبه میزان ارایه تخفیف در اقساط ده ساله به متقاضیانی که اقساط نقدی چهارم و پنجم خود را زودتر پرداخت کرده اند خبر داد و افزود: این امر توسط واحد مالی اداره کل راه و شهرسازی استان تهران در حال انجام است.همچنین با توجه به تاریخ تکمیل واحدها واعلام آمادگی برای تحویل آن ها به متقاضیان،طبق قرارداد در صورت تاخیر جریمه دیرکرد به متقاضیان واجد شرایط پرداخت خواهد شد تا حقی از آن ها ضایع نشود.البته متقاضیانی که در واریز آورده نقدی تاخیر داشته اند نیز بر اساس مدت زمان تاخیر مشمول جریمه خواهند شد که تعیین میزان مبلغ این جرایم برای این دسته از متقاضیان نیز در حال انجام است.

مجری طرح مسکن ویژه تهرانسر همچنین عنوان کرد:مواردی مانند قرار دادن کپسول آتش نشانی در بلوک ها،نصب درهای دودبند در ورودی راه پله هاو...نیز بزودی توسط پیمانکاران و بر اساس قرارداد انجام خواهد شد تا برای صدور پایان کار توسط شهرداری مشکلی بابت اینگونه موارد وجود نداشته باشد.

لک با بیان اینکه بدلیل عدم واریز به موقع آورده نقدی از سوی ۲۰۰ نفر از خریداران، پروژه با کسری ۸ میلیارد تومانی مواجه شده است، خواستار انجام تعهد این دسته از متقاضیان شد و گفت: با وجودی که واحدهای این دسته از متقاضیان آماده شده اما اقدامی برای واریز قسط پنجم نقدی خود نمی کنند تا کلید واحدهایشان را تحویل بگیرند.باتوجه به اینکه ادامه عملیات ساخت و ساز در پروژه بر اساس آورده نقدی متقاضیان است ادامه این روند می تواند باعث بروز مشکلات جدی در راه آماده سازی واحدهای باقیمانده شود.

94111

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید