Performancing Metrics

«اومبرتو اکو» درگذشت | اتاق خبر
کد خبر: 319554
تاریخ انتشار: 3 اسفند 1394 - 11:39
«اومبرتو اکو»، نویسنده سرشناس ایتالیایی و خالق کتاب «نام گل سرخ» در سن 84 سالگی بر اثر ابتلا به بیماری سرطان درگذشت.

به گزارش اتاق خبر، «اومبرتو اکو»، فیلسوف، نویسنده و پژوهشگر ایتالیایی که بیشتر برای نگارش رمان «نام گل سرخ» در جهان شناخته می‌شود، در 84 سالگی، در شب درگذشت «هارپر لی»، دیگر نویسنده نامدار دنیای ادبیات، دار فانی را وداع گفت.

 
جامعه ادبی هنوز در شوک از دنیا رفتن «هارپر لی»، نویسنده رمان برنده پولیتزر خالق «کشتن مرغ مقلد» بود که رسانه‌های خبری از مرگ «اومبرتو اکو»، از مشهورترین نویسندگان معاصر ایتالیا خبر دادند.
 
به گزارش دیلی تلگراف، این رمان‌نویس و فیلسوف که مدت‌ها از بیماری سرطان رنج می‌برد، ساعت 9 جمعه شب (30 بهمن) درگذشت.
 
انتشار ترجمه انگلیسی‌زبان «نام گل سرخ» در سال 1983 شهرتی بین‌المللی را برای اکو به ارمغان آورد، اما او مقاله‌نویسی قهار و استاد برجسته‌ای در حوزه نشانه‌شناسی بود.‌
 
این پژوهشگر ایتالیایی که از جمله مهمترین زبان‌شناسان و نشانه‌شناسان ساختارگرا بود، پنجم ژانویه 1932 متولد شد. او پس از گرفتن مدرک دکترا در دانشگاه تورینو، در دانشگاه‌های میلان، فلورانس، بولونیا و کولژ دو فرانس تدریس کرد و در سال‌های اخیر رییس دانشکده انسان‌شناسی دانشگاه بولونیا بود.
 
اومبرتو اکو بیش از ۳۰ دکترای افتخاری از دانشگاه‌های مختلف دنیا دریافت کرد. «آونگ فوکو»، «جزیره روز گذشته»، «پائودولینو»، «گورستان پراگ» و «شماره صفر» از دیگر کارهای اکو هستند.
 
منبع:ايسنا
کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید