Performancing Metrics

«سیانور» گرچه در فجر نامزد نشد ولی مردم و منتقدان آن را پسندیدند | اتاق خبر
کد خبر: 319574
تاریخ انتشار: 2 اسفند 1394 - 12:06
علیرضا برازنده فیلمبردار «سیانور» معتقدست گرچه این فیلم در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر در هیچ رشته‌ای نامزد نشد ولی مردم و منتقدان آن را پسندیدند.

به گزارش اتاق خبر، علیرضا برازنده فیلمبردار سینمای ایران که در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر با دو فیلم «سیانور» و «آااادت نمی کنیم» حضور داشت درباره بازخوردهایی که از نمایش فیلم «سیانور» دریافت کرده است گفت: علاوه بر استقبال اهالی رسانه و منتقدان سینمای ایران، به دلیل حضور مداوم برای چک کردن نور و تصویر در سینماهای مردمی در سطح شهر، شاهد حضور و استقبال مردم از فیلم «سیانور» بودم.

وی افزود: فکر می کنم علاوه بر فیلمنامه و کارگردانی خوب فیلم «سیانور»، فیلمبرداری با نگاتیو و بردن تماشاگر به حس و حال دهه ۵۰ یکی از دلایل جلب نظر مخاطب عام سینما بود.

این فیلمبردار با اشاره به اینکه «سیانور» تنها فیلم نگاتیو سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر بود که علاوه بر مردم، مورد توجه اهالی رسانه و منتقدان نیز قرار گرفت، بیان کرد: پیشنهاد کار با نگاتیو را به دلیل فضاسازی بهتر از دهه ۵۰ به محمود رضوی و بهروز شعیبی دادم و آنها هم پذیرفتند و از نتیجه کار راضی بودند.

برازنده درباره فیلم های حاضر در این دوره از جشنواره فیلم فجر گفت: طبق اخبار و اطلاعات دریافتی کیفیت فیلم های این دوره از جشنواره فیلم فجر خوب بوده و من هم دوست داشتم برخی از آثار را ببینم ولی درگیر اکران دو فیلم «سیانور» و «آااادت نمی کنیم» در سینماهای مردمی بودم و مدام نور و تصویر هر یک از این آثار را بر پرده سینماها چک می کردم به همین دلیل نتوانستم آنگونه که باید از فیلم های حاضر در این دوره از جشنواره استفاده کنم.

این فیلمبردار سینمای ایران در پاسخ به داوری های جشنواره سی و چهار فیلم فجر گفت: فیلم «سیانور» شکل جدیدی از روایت و ساختار را به سینمای ایران معرفی کرد و  یکی از نکات ویژه این فیلم طراحی صحنه و لباس بود که جا داشت خوب دیده شود. البته من به نظر داوران و قوانین و ضوابط جشنواره احترام می گذارم و انتخاب نشدن این فیلم را دلیلی بر نگاه مغرضانه داوران نمی‌دانم چون اسامی بزرگی در داوری ها دیده می شد و بعید می دانم از روی غرض‌ورزی «سیانور» را کنار گذاشته باشند.

فیلمبردار فیلم «درباره الی» افزود: من فکر می کنم اگر حرفی هم از سوی عوامل مطرح شده جنبه اعتراض نداشته است و نقطه نظر خود نسبت به داوری ها را بیان کردند و من به شخصه از اینکه نامزد دریافت سیمرغ نشدم گله ندارم و به سلیقه داوران نیز احترام می گذارم. به نظر من اگر فیلم و یا اسمی در این جشنواره مطرح نشده است به معنای دیده نشدن فیلم نیست چراکه شاهد بودیم علی رغم اینکه فیلم «سیانور» در هیچ یک از عناوین نامزد نشد، اما توسط اهالی سینما و مردم به خوبی دیده و تحسین شد.

وی در پایان درباره فیلم «آااادت نمی کنیم» ساخته ابراهیم ابراهیمیان نیز یادآور شد: فیلم «آااادت نمی کنیم» را دوست داشتم. این فیلم یک قصه اجتماعی با فیلمنامه خوب داشت و از ابتدای نگارش فیلمنامه در جریان آن بودم و فکر می کنم جدا از کارگردانی، فیلمنامه خوب این فیلم کمک شایسته ای به دیده شدن آن کرد و ابراهیمیان هم متفاوت تر از فیلم «ارسال آگهی تسلیت برای روزنامه» کارگردانی کرد و از همکاری با گروه حرفه ای «آااادت نمی کنیم» لذت بردم.

منبع:مهر

 

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید