Performancing Metrics

تخلفاتی در تبلیغات کاندیداهای انتخابات در هرمزگان مشاهده شده است | اتاق خبر
کد خبر: 319604
تاریخ انتشار: 2 اسفند 1394 - 13:21
رئیس ستاد انتخابات استان هرمزگان:
رئیس ستاد انتخابات استان هرمزگان گفت: از زمان آغاز تبلیغات انتخابات کاندیداهای مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی در هرمزگان تخلفاتی در تبلیغات مشاهده شده است.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، بهروز اکرمی عصر شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه براساس ماده ۵۷ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی استفاده از پوستر، پلاکارد، دیوارنویسی، بلندگوی سیار و راه اندازی کاروان تبلیغاتی خارج از محیط سخنرانی کاندیداهای انتخابات مجلس ممنوع است، عنوان کرد: انجام هرگونه تبلیغات نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در صدا و سیما، تریبون های نماز جمعه و استفاده از امکانات نهادهایی که از بودجه عمومی و دولتی استفاده می کنند جهت تبلیغات کاندیداها ممنوع است.

وی ادامه داد: ستادهای تبلیغاتی کاندیداهای مجلس در مراکز بخش ها، شهرستان ها، شهرها و همچنین در شهرهای بزرگ در هر منطقه شهرداری یک ستاد می تواند تشکیل شود و ستادها می تواند به صورت برادران و خواهران به شکل جداگانه ایجاد شود.

رئیس ستاد انتخابات استان هرمزگان افزود: تشکیل ستاد تبلیغاتی کاندیداها بدون اعلام نام و نشانی ستاد به فرمانداری ها و بخشداری ها ممنوع است.

اکرمی با بیان اینکه کاندیداها و ستادهای تبلیغاتی حق تخریب و هتک حرمت دیگر کاندیداها را ندارند و تنها باید خود را معرفی کنند، اظهار داشت: کاندیداها و ستادهای تبلیغاتی با رعایت موارد قانونی و توجه به تذکرات فرمانداری ها شرایطی را ایجاد کنند تا شاهد کاهش تخلف در تبلیغات انتخاباتی نامزدها باشیم.

وی به ماده ۲۲ قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد و بیان داشت: بر این اساس نامزدهای انتخابات مجلس خبرگان که مورد تایید شورای نگهبان قرار می گیرند، حق دارند به طور مساوی از امکانات صدا و سیما در مراکز استان ها استفاده کنند.

رئیس ستاد انتخابات استان هرمزگان تصریح کرد: طبق ماده ۲۵ قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری استفاده از وسایل و امکانات دولتی و عمومی، تریبون های نماز جمعه، شهرداری ها و دانشگاه ها برای تبلیغات کاندیداهای مجلس خبرگان ممنوع است.

اکرمی در ادامه با بیان اینکه از زمان آغاز تبلیغات انتخابات کاندیداهای مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی در هرمزگان تخلفاتی در تبلیغات مشاهده شده است، اضافه کرد: مهمترین تخلفات مربوط به نصب بنرهای عکس بزرگ تر از حد مجاز و نصب بنر و پوستر در محل های غیرمجاز بوده که تذکرات لازم به کاندیداها و ستادهای تبلیغاتی آنان داده شده و بنرهای غیرمجاز جمع آوری شده است.

وی همچنین از ارسال صندوق های رای، تعرفه ها و مهرهای انتخابات به تمامی ۱۳ شهرستان استان هرمزگان برای انتخابات هفتم اسفند خبر داد و گفت: استان هرمزگان آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات را دارد و کمبودی در این زمینه وجود ندارد.

کد: 94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید