Performancing Metrics

عربستان رکورددار پرداخت یارانه به بنزین در جهان شد | اتاق خبر
کد خبر: 319759
تاریخ انتشار: 2 اسفند 1394 - 20:04
بلومبرگ اعلام کرد: به منظور جلوگیری از آشوب‌های مردمی عربستان رکورددار پرداخت یارانه به بنزین در جهان شد.

اتاق خبر: تا چند روز پیش ونزوئلا با ارائه بنزین با قیمت هر لیتر 0.01 دلار معادل 35 تومان،‌ارزان‌ترین بنزین جهان را عرضه می‌کرد.

بنا بر این گزارش به نقل از فارس؛ اما اخیرا دولت ونزوئلا از 95 برابر شدن قیمت بنزین در این کشور خبر داد و بر همین اساس قیمت هر لیتر بنزین در ونزوئلا به 0.95 دلار معادل 3300 تومان افزایش یافت.

با این تصمیم دولت ونزوئلا، در حال حاضر ارزان‌ترین بنزین جهان در عربستان عرضه می شود و این کشور در این زمینه در جایگاه نخست قرار گرفته است.

با تصمیم دولت ونزوئلا و علی رغم افزایش شدید قیمت بنزین در ونزوئلا، این کشور همچنان یکی از ارزان‌ترین بنزین های جهان را عرضه می کند و در جایگاه چهارم جهان قرار دارد.

ایران در این لیست همچنان پنجمین بنزین ارزان جهان را عرضه می کند.

کشورهای عربستان، کویت، ونزوئلا، و مصر بنزین ارزان‌تری را نسبت به ایران عرضه می کند.

هر لیتر بنزین در عربستان با قیمت حدود 400 تومان عرضه می شود.

این کشور خاورمیانه علی رغم درگیر بودن با بحران در ساختار اقتصادی خود ناشی از کاهش شدید قیمت نفت در بازار جهانی و افت قابل توجه درآمدهای نفتی، سعی دارد با پایین نگه‌داشتن قیمت سوخت، مردم خود را تا حدودی راضی نگه‌دارد.

پیشتر مسئولان عربستان از کسری بودجه 98 میلیارددلاری در این کشور خبر دادند که بعد از آن صندوق بین‌المللی پول این رقم را 1.5 برابر بیشتر یعنی 140 میلیارد دلار اعلام کرد.کد:94109

 

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید