Performancing Metrics

ساخت 58 مجتمع پتروشیمی/طرح ها با جذب سرمایه گذاری خارجی تکمیل می شود | اتاق خبر
کد خبر: 319855
تاریخ انتشار: 3 اسفند 1394 - 04:00
عضو هیات مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان اینکه 58 مجتمع پتروشیمی در حال ساخت در کشور وجود دارد، گفت: با توجه به رفع تحریم ها و تسهیل جذب منابع مالی، این طرح ها از طریق جذب سرمایه گذاری خارجی و سایر منابع تکمیل خواهند شد.

اتاق خبر: عبدالحسین بیات روز یکشنبه در همایش بین المللی 'آزمون های غیرمخرب ایران' با بیان اینکه در مجموع 51 مجتمع پتروشیمی در ایران فعالیت می کند، افزود: 21 مجتمع در ماهشهر، 13 مجتمع در عسلویه و 17 مجتمع در سایر مناطق پراکنده و مشغول به کار هستند.
بنا بر این گزارش به نقل از ایرنا؛ وی گفت: برخی مجتمع ها تنها یک واحد تولیدی دارند و شماری از این مجتمع ها دارای 15 واحد تولیدی هستند.
عضو هیات مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی می گوید، همچنین 58 مجتمع پتروشیمی در مرحله ساخت قرار دارد که 6 واحد در منطقه ماهشهر، 23 مجتمع در عسلویه و 29 مجتمع دیگر نیز در سایر مناطق کشور در حال ساخت هستند.
وی در ادامه به ساخت دو خط لوله اتیلن در کشور اشاره کرد و افزود: خط اتیلن غرب به طول حدود دو هزار و 500 کیلومتر که در دنیا بی نظیر است در غرب کشور ساخته می شود که تاکنون حدود یک هزار و 750 کیلومتر آن تکمیل شده است.
عضو هیات مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: خط لوله اتیلن مرکز نیز به طول 650 کیلومتر برای تامین خوراک واحدهای پتروشیمی مرکزی کشور در حال ساخت است.
به گفته بیات چندین طرح پتروشیمی دیگر نیز قرار است در مناطق چابهار، قشم، لاوان، پارسیان، سرخس، جاسک و امیرآباد مازندران ساخته شود.
بیات گفت: طرح ها و کارهای مقدماتی برای ساخت و راه اندازی مجتمع های پتروشیمی در کشور انجام شده و مشکل اصلی در تامین بودجه آنها است که امیدواریم با توجه به حل پرونده هسته ای و رفع تحریم ها، از طریق جذب سرمایه گذاری خارجی، این منابع تامین شود.
عضو هیات مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی در ادامه به سایر طرح های صنعت نفت اشاره کرد و گفت: هم اکنون 9 پالایشگاه در کشور مشغول فعالیت و قرار است هفت پالایشگاه دیگر نیز ساخته شود.
بیات ساخت پالایشگاه های گازی، واحدهای تفکیک در مجتمع های نفتی و خطوط لوله انتقال نفت را از جمله طرح هایی اعلام کرد که قرار است در صنعت نفت احداث و راه اندازی شوند.
عضو هیات مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی تاکید کرد این طرح ها پس از جذب منابع مالی در پنج تا هفت سال آینده تکمیل خواهندشد.
بیات با بیان اینکه شرایط کشور نسبت به سال های گذشته تغییر کرده است، افزود: نگاه شرکت های خارجی به ایران باید تغییر کند و آنها دیگر نباید به دنبال صادرات کالا و خدمات به کشورمان باشند.
این مقام صنعت پتروشیمی اضافه کرد: شرکت های خارجی در صورتی تمایل به کار در ایران باید به فکر شراکت با شریکان ایرانی و انتقال فناوری به کشور باشند.
آزمون غیرمخرب (NDT) به مجموعه روش هایی گفته می شود که برای آزمایش قطعات و سازه ها، بدون تخریب و وارد ساختن صدمه به آنها، استفاده می شود.

94109

نظرات
ADS
ADS
پربازدید