Performancing Metrics

رکود، اقتصاد کشور را ضعیف کرده است | اتاق خبر
کد خبر: 319905
تاریخ انتشار: 3 اسفند 1394 - 06:21
داوطلب نمایندگی مجلس در رشت:
داوطلب نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در رشت به رکود اقتصادی در جامعه اشاره کرد و گفت: رکود، صنایع و اقتصاد کشور را ضعیف کرده است.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری فارس از رشت، محمدرضا احمدی عصر امروز در سلسله نشست‌های انتخاباتی که به همت جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه گیلان در تالار حکمت این دانشگاه برگزار شد اظهار کرد: حفظ وضعیت اشتغال موجود و برنامه‌ریزی برای اشتغالزایی در جامعه حائز اهمیت است.

وی، نبود سرمایه‌گذار در گیلان را از مشکلات این استان عنوان کرد و افزود: بسیاری از سرمایه‌های کشور و استان در خارج از کشور استفاده می‌شود و باید این سرمایه‌ها را شناسایی کرده و بتوانیم در گیلان استفاده کنیم.

استاد دانشگاه پیام نور گیلان، استفاده از ظرفیت افراد برای هدایت اعتبارات از مرکز به استان را مهم خواند و بیان کرد: ابتدای امسال در سفر رئیس جمهور به گیلان مسئولان تنها تعریف و تمجید کردند.

* ذره‌ای مازاد اعتبار در سفر رئیس جمهور به گیلان اختصاص داده نشد

احمدی با بیان اینکه ذره‌ای مازاد اعتبار در سفر رئیس جمهور به گیلان اختصاص داده نشده است، تصریح کرد: اتفاقی در اعتبارات اجرای پروژه راه‌آهن قزوین ـ رشت نیفتاده است.

وی به اختصاص 92 میلیارد تومان اعتبار برای آثار باستانی اصفهان در سفر رئیس جمهور به این استان اشاره کرد و گفت: فرهنگ، اقتصاد و آداب و رسوم گیلان در حال نابودی است اما این موارد به اطلاع رئیس جمهور رسانده نشد.

داوطلب نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در رشت با اشاره به قطع رابطه مسئولان با دانشگاه در گیلان، خاطرنشان کرد: مسئولان برای برنامه‌ریزی برای جوانان باید مشاوران خوبی داشته باشند.

احمدی، گیلان را از استان‌های گردشگرپذیر ذکر کرد و یادآور شد: وضعیت گردشگری استان‌های همجوار بسیار بهتر از گیلان است.

* کشاورزی گیلان تأسف‌انگیز است

وی وضعیت کشاورزی گیلان را تأسف‌انگیز خواند و اظهار کرد: قانون تغییر کاربری اراضی کمر کشاورز را شکسته و کشاورزان با وضع قوانین نامناسب در رنج هستند.

استاد دانشگاه پیام نور گیلان افزود: قانون تغییر کاربری اراضی نه‌تنها جلوی مهاجرت را نگرفته بلکه کشاورزان را بیچاره کرده است.

احمدی با بیان اینکه 35 درصد از برنج کشور در گیلان تولید می‌شود، تصریح کرد: رشت بزرگ‌ترین شهرستان تولیدکننده برنج در استان است و با این وجود برنج را از طریق منطقه ‌آزاد انزلی وارد گیلان می‌کنند.

وی از ورود بیش از سه میلیون تن برنج به کشور در سال‌های اخیر خبر داد و بیان کرد: کشاورزی گیلان هنوز صنعتی نشده ضمن اینکه آموزش و پرداخت تسهیلات به کشاورزان از موضوع‌های مهم است.

داوطلب نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در رشت بر خارج کردن کشاورزی گیلان از تک‌محصولی تاکید کرد و گفت: خرید تضمینی برنج از کشاورزان از مسائل مهم است.

احمدی با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران با کشورهای غربی، خاطرنشان کرد: زانو زدن قدرت‌های بزرگ در مقابل ایران جای خرسندی دارد اما در برخی از جاها وضعیت خوبی نداشتیم.

وی به وجود رکود اقتصادی در کشور اشاره کرد و یادآور شد: رکود، صنایع و اقتصاد کشور را ضعیف کرده است و امیدواریم در آینده وضعیت ما خوب شود.

استاد دانشگاه پیام نور گیلان با بیان اینکه زیرساخت‌های کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی رشد داشته است، اظهار کرد: رشد زیرساخت‌ها هنوز به حد مطلوب نرسیده است.

احمدی به وجود یکسری شرایط سیاسی تاثیرگذار در زیرساخت‌ها برای رشد و توسعه کشور اشاره کرد و افزود: شاید با اعمال تحریم‌ها به رشد مطلوب نرسیدیم اما امکان تلاش در داخل وجود دارد و در عرصه‌های مختلف می‌توانیم پیشرفت داشته باشیم.

وی با تأکید بر اینکه انسان می‌تواند سرنوشت خود را تغییر دهد، بیان کرد: اگر رانت‌خواری در جامعه وجود دارد ما مقصر هستیم و باید افرادی را انتخاب کنیم به جای اینکه مجری قانون باشند، بر اجرای آن نظارت کنند.

داوطلب نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی متذکر شد: نمایندگان مجلس باید وکیل ملت باشند و داد مردم را به مقام‌های بالا برسانند.

کد: 94108

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید