Performancing Metrics

کمیته ثبت جهانی ژئوپارکهای لرستان راه‌اندازی شود | اتاق خبر
کد خبر: 319919
تاریخ انتشار: 3 اسفند 1394 - 07:10
معاون استاندار لرستان:
معاون امور عمرانی استانداری لرستان گفت: برای عملیاتی کردن ثبت جهانی ژئوپارک های لرستان باید یک کمیته توسط سازمان زمین شناسی استان تشکیل شود.

اتاق خبر- معاون امور عمرانی استانداری لرستان گفت: برای عملیاتی کردن ثبت جهانی ژئوپارک های لرستان باید یک کمیته توسط سازمان زمین شناسی استان تشکیل شود.

محمد اصلانی شامگاه یکشنبه در جلسه ویژه ژئوتوریسم استان به معرفی لرستان به عنوان یک قطب گردشگری در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: صنعت توریسم بر مبنای ژئوپارک هیچگونه دخل و تصرفی در محیط زیست نداشته و نام این فرآیند را می توان اقتصاد سبز گذاشت.

وی بیان داشت: برای عملیاتی کردن ثبت جهانی ژئوپارک های لرستان باید یک کمیته توسط سازمان زمین شناسی استان تشکیل شده و پروتکل مورد نظر یونسکو تهیه شود سپس مشخصات تمامی ژئوپارک های طبیعی تهیه شده و آن ها را برای اخذ نوبت ثبت در یونسکو در نوبت قرار داد.

معاون امور عمرانی استانداری لرستان عنوان کرد: سازمان زمین شناسی استان در سال آینده باید یک برنامه زمان بندی کوتاه مدت و بلند مدت را برای تعیین شاخص های مد نظر یونسکو تهیه کنند که یکی از این شاخص ها آموزش افراد محلی و بومی ژئوپارک ایجاد شده است.

اصلانی با بیان اینکه بحث گردشگری در ژئوپارک مقوله ای متفاوت از گردشگری فعلی است ادامه داد: در ژئوپارک های ایجاد شده تحت هیچ شرایطی مجوز اعمال بارگذاری بیش از حد از محیط زیست داده نخواهد شد لذا این مقوله بایستی به صورت برجسته در جامعه استانی ما تبیین شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان به وجود کم نظیرترین تنوع های اقلیمی کشور در لرستان اشاره کرد و گفت: همچنین بی نظیرترین تنوع زیستی کشور در لرستان وجود داشته به طوریکه 25 درصد تنوع زیستی کشور متعلق به لرستان است.

 مهرداد فتحی بیرانوند بیان داشت: در جنوب لرستان در ژئوپارک تالاب های 11 گانه پلدختر به واسطه وجود صفحات توران و عربستان زمین لغزش هایی ایجاد شده که زیبایی منحصر بفردی به منطقه داده اند.

وی ابراز امیدواری کرد پتانسیل های طبیعی و گردشگری لرستان به همه دنیا معرفی شده و طبیعت دوستان از سراسر جهان به این استان سفر کنند.

منبع: مهر 

94106 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید