Performancing Metrics

۱۱۰ واحد آموزشی دزفول در اختیار انتخابات قرار می گیرند | اتاق خبر
کد خبر: 319936
تاریخ انتشار: 3 اسفند 1394 - 13:37
فرماندار دزفول:
فرماندار دزفول گفت: در روز هفتم اسفند ۱۱۰ واحد آموزشی شهرستان دزفول در اختیار انتخابات قرار خواهند گرفت.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، حبیب الله آصفی عصر امروز یکشنبه در دوازدهمین نشست شورای آموزش وپرورش شهرستان دزفول اظهار کرد: در بحث اسکان مهمانان نوروزی در مدارس متاسفانه ما صرفا بر روی شهر زوم کرده ایم و از جاذبه های طبیعی و گردشگری شهرهای اقماری دزفول همانند میانرود و صفی آباد غافل مانده ایم در حالی که شهرهایی مثل ميانرود، ده ها اثر تاریخی و مذهبی هستند و به ویژه اکنون نیز کشاورزی این مناطق در اوج شکوفایی قرار دارد.

وی افزود: بنابراین آموزش و پرورش دزفول باید برای شناساندن ظرفیت های عظیم گردشگری شهرهایی همچون ميانرود و صفی آباد، آموزشگاه های این مناطق را نیز برای اسکان مسافران نوروزی در لیست خود قرار دهد ضمن اینکه ما با همکاری بخشداری تلاش داریم تا بروشورهایی را برای معرفی جاذبه های شهرهای اقماری دزفول تهیه و تدوین کنیم.

فرماندار شهرستان دزفول  همچنین در خصوص طرح یکی از حاضران در جلسه مبنی بر اجرا و نهادینه کردن طرح درخت کاری توسط دانش آموزان و به نام دانش آموزان در مدارس مختلف نیز گفت: منابع طبیعی شهرستان به دلیل کمبود اعتبار در این زمینه توانایی ندارد اما ما در فرمانداری با کمک شهرداری قطعا حدود دو هزار نهال را برای اجرای این طرح در مدارس دزفول تحویل سازمان دانش آموزی شهرستان  خواهیم داد.

لزوم حضور روانشناسان در مدارس

آصفی در ادامه با تاکید بر لزوم حضور روانشناسان و روانپزشکان در مدارس اظهار کرد: مشکلات روحی و روانشناسی زیادی در مدارس وجود دارد که یک روانشناس و یا روانپزشک با حضور در کلاس های درس در کمترین زمان ممکن می تواند متوجه این مشکلات شود؛ بنابراین بسیار لازم است تا آموزش وپرورش شهرستان در این زمینه ورود کند به گونه ای که حتی یک بار حضور در ماه این روانشناسان در مدارس نيز مي تواند در جهت رفع بسیاری از مشکلات مفید باشد.

عدم توانایی در مستندسازی

وی یکی از معضلات اساسی شهرستان در نظام اداری را عدم توانایی در مستندسازی برشمرد و افزود: اداره آموزش و پرورش دزفول باید تلاش کند تا آموزه های مثبت خود را در جهت الگوسازی به صورت مستند به استان و حتی کشور ارسال کند تا برعکس روال همیشگی، شهرهای بزرگتر بتوانند شهرهای کوچک تری همچون دزفول را الگوی این آموزه ها و اقدامات مثبت خود قرار دهند که این امری سخت و یا دشوار نیست؛ بنابراین بهتر است که این امر را با ورود به مسائل تربیتی و سلامت روانی دانش آموزان آغاز کنيم.

کمرنگی آموزش شهروندی در مدارس

فرماندار دزفول عنوان کرد: آموزش شهروندی در تمام ارگان ها و حتی در آموزش و پرورش کمرنگ است درحالی که ما باید روی مسائل عرفي جامعه و مسائل شهروندی به شدت کار کنیم. آموزش شهروندی یک موضوع دشوار نیست بلکه آموزش شیوه سلام کردن و حتی چگونگی احترام گذاشتن نیز در این مقوله می گنجد؛ بنابراین باید با جدیت بیشتری به این مسئله و به ویژه در مدارس نگاه کرد.

آصفی در ادامه به بحث برگزاری انتخابات در هفتم اسفندماه اشاره کرد و گفت: در روز هفتم اسفند ۱۱۰ واحد آموزشی  شهرستان دزفول در اختیار انتخابات قرار خواهند گرفت ضمن اینکه بیش از یک هزار و ۴۰۰ نفر از فرهنگیان آموزش و پرورش نیز در امر انتخابات کمک حال ما هستند تا بتوانیم به این ترتیب انتخابات پرشور و سالمی را برای ادای دین به شهدا و نظام داشته باشیم.

کد: 94108

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید