Performancing Metrics

اعلام آتش بس عربستان در بازار نفت پس از تمام شدن مهمات | اتاق خبر
کد خبر: 320023
تاریخ انتشار: 3 اسفند 1394 - 19:56
یک تحلیلگر غربی با اشاره به توافق عربستان و روسیه بر سر فریز نفتی گفت: این کشورها قبلا میزان تولید خود را به نزدیکی بالاترین رقم ها رسانده اند و فریز تولید مثل این است که شما وقتی مهماتتان تمام می شود، اعلام آتش بس کنید.

اتاق خبر: عربستان گفته توافق نفتی ای که با روسیه برای محدود کردن تولید انجام داده، آغاز یک فرآیند است، اما مسیر رسیدن از فریز تولید به کاهش تولید و کاستن از حجم مازاد عرضه جهانی چندان روشن و واضح نیست.

بنا بر این گزارش به نقل از تسنیم؛ زمانی که علی النعیمی، وزیر نفت عربستان گفت که توافق دوحه مقدمه ای برای «گام های دیگر» است، این امیدواری را ایجاد کرد که مقاومت ریاض در برابر کاهش تولید در نهایت در حال شکسته شدن است. این احتمال که تولید کنندگان عمده بالاخره در حال ایجاد ائتلافی برای پایان دادن به مازاد عرضه اند، موجب تقویت قیمت ها شد.

مشکل استفاده از فریز تولید به عنوان بستری برای همکاری گسترده تر این است که هیچ کدام از طرف های مشارکت کننده در این توافق قرار نیست تلاش خاصی برای تبعیت از آن صورت دهند.

میسوین ماهش، تحلیلگر موسسه بارکلیز در لندن در این باره گفت: «4 تولید کننده ای که در این توافق مشارکت دارند، قبلا میزان تولید خود را به نزدیکی بالاترین رقم ها رسانده اند... فریز تولید مثل این است که شما وقتی مهماتتان تمام می شود، اعلام آتش بس کنید.»

توافق به دست آمده در دوحه در روز سه شنبه، اولین نشانه از همکاری بین تولید کنندگان عضو و غیر عضو اوپک است که عربستان گفته برای توقف تولید ضروری است.  شکست تلاش های قبلی برای هماهنگی بین تولید کنندگان از جمله پیشنهاد روسیه برای کاهش عرضه در سال 2008  موجب می شود تحلیلگران نسبت به موفقیت این توافق جدید به دیده تردید بنگرند. اختلافات در مورد جنگ سوریه، یعنی جایی که روسیه و عربستان در مقابل یکدیگر صف آرایی کرده اند نیز یکی از موانع پیش روی چنین توافقی است.

النعیمی ممکن است در جریان سخنرانی خود در کنفرانس سالانه آی اچ اس در هیوستون آمریکا که فردا انجام خواهد شد، انتظار خود از این توافق را به صراحت اعلام کند.

کد:94109

نظرات
ADS
ADS
پربازدید