Performancing Metrics

درخواست پادشاه اردن از جان کری | اتاق خبر
کد خبر: 320093
تاریخ انتشار: 4 اسفند 1394 - 01:23
ایسنا نوشت: پادشاه اردن در دیدار با وزیر خارجه آمریکا در شهر العقبه خواستار "تلاش بیشتر جامعه جهانی برای پایان دادن به رکود در روند صلح خاورمیانه" شد.

اتاق خبر - به نوشته روزنامه رأی الیوم، عبدالله دوم، پادشاه اردن در دیدار با جان کری، وزیر خارجه آمریکا که به اردن سفر کرده همچنین بر لزوم پیشرفت در حل اختلافات میان اسرائیل و فلسطین براساس راهکار تشکیل دو کشور و قطعنامه‌های بین المللی تأکید کرد.

از پایان آوریل 2014 مذاکرات میان فلسطین و اسرائیل که با نظارت آمریکا برگزار می‌شد، متوقف شده است. پادشاه اردن از جامعه جهانی و در رأس آن آمریکا خواست برای پایان دادن به رکود در روند صلح خاورمیانه تلاش بیشتری کنند.

کری و پادشاه اردن در این دیدار درباره تلاش‌های منطقه‌ای و بین المللی در جنگ علیه تروریسم، بحران سوریه و مسائل منطقه گفتگو کردند. دو طرف بر اهمیت اجرای نتایج نشست مونیخ درباره سوریه و لزوم موفقیت تلاش‌ها برای برقراری آتش بس در این کشور تأکید کردند.

کری روز شنبه وارد اردن شد و با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز دیدار کرد. جان کری در دیدار با ناصر جوده، وزیر خارجه اردن نیز تأکید کرد که بحران سوریه با ادامه حضور بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه در قدرت هرگز حل نخواهد شد. جوده و کری درباره پرونده‌های مهم منطقه از جمله مسئله فلسطین گفتگو کردند.

94110

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید