Performancing Metrics

اعلام نتایج قرعه کشی پیش ثبت نام اعزام‌ های نوروزی عتبات | اتاق خبر
کد خبر: 320105
تاریخ انتشار: 4 اسفند 1394 - 02:17
مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت از زمان دقیق اعلام نتایج قرعه کشی پیش ثبت نام اعزام‌های نوروزی عتبات خبر داد.

 به گزارش اتاق خبر و به نقل از کجارو، «محسن نظافتی» مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت درباره اعلام نتایج قرعه‌کشی پیش‌ ثبت نام‌های نوروزی عتبات گفت: از میان ۱۷۵ هزار پیش ثبت نام‌کننده، اسامی ۱۲۰ هزار نفر انتخاب شده که نتایج این قرعه کشی ساعت ۱۵ امروز(دوشنبه) در سامانه عتبات سازمان حج و زیارت قابل مشاهده خواهد بود.

نظافتی، با بیان این مطلب افزود: در پیش ثبت نام‌های سفر نوروزی عتبات عالیات که از ۲۰ تا ۲۸ بهمن ماه انجام گرفت، ۱۷۵ هزار نفر پیش ثبت نام کردند که با توجه به ظرفیت اعزام‌ها امکان سفر تمامی آنها نبود و به همین دلیل قرعه کشی انجام شده است.

 به گفته مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت، اعزام زائران عتبات عالیات از ۲۱ اسفند ماه آغاز می‌شود و تا ۱۵ خرداد ماه به طول می‌انجامد و در این مرحله بسته سفر ۳ روزه نخواهیم داشت و اعزام‌ها در قالب بسته‌های ۵، ۶ و ۷ روزه انجام خواهد شد.

 نظافتی همچنین گفت: زائرانی که در قرعه کشی انتخاب شده‌اند، می‌توانند براساس اولویت خود از روز سه‌شنبه ثبت نام خود در کاروان‌ها را قطعی نمایند.

 وی با اشاره به اینکه پیش ثبت نام معمولا زمانی انجام می‌شود که مناسبت خاصی وجود داشته و تعداد متقاضیان نیز زیاد باشد، تاکید کرد: برای مرحله بعدی اعزام‌ها که از نیمه دوم خرداد ماه سال آینده خواهد بود، ثبت نام زائران بدون پیش ثبت نام بوده و زائران می‌توانند به صورت مستقیم در کاروان‌ها و یا از طریق سامانه، ثبت نام خود را انجام دهند.

 وی در مورد افزایش هزینه اعزام‌های نوروزی نیز گفت: افزایش هزینه‌ها مربوط به افزایش قیمت ناوگان حمل و نقل عمومی (اتوبوس، قطار و هواپیما) در کشور است و ما افزایش هزینه‌ای مازاد آن نخواهیم داشت که به محض مشخص شدن افزایش قیمت موارد فوق هزینه ما قطعی می‌شود.

 مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت در خصوص اضافه شدن زیارت عتبات به بسته سفر در دوره جدید گفت: به این دلیل که میزان اعزام به سامرا محدود است، زیارت سامرا در برنامه برخی از کاروان‌ها وجود دارد و زائران در صورت تمایل برای اعزام به این شهر می‌توانند هنگام قطعی نمودن ثبت نام خود، کاروان‌هایی را انتخاب کنند که زیارت سامرا در برنامه سفر آن‌ها گنجانده شده است.

منبع: کجارو

94104

مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید