Performancing Metrics

آئین نامه حمایت از توسعه کشاورزی ارگانیک ابلاغ می‌شود | اتاق خبر
کد خبر: 320141
تاریخ انتشار: 4 اسفند 1394 - 05:15
آئین نامه حمایت از توسعه کشاورزی ارگانیک و ساماندهی تولید و عرضه این محصولات به زودی توسط وزیر جهادکشاورزی ابلاغ می‌شود.

اتاق خبر: مدیر کل دفتر محیط زیست و سلامت غذای وزارت جهاد کشاورزی در نشست کارگروه دائمی سلامت محصولات کشاورزی با اعلام این مطلب اظهارداشت: این آئین نامه ظرف دو سال اخیر با محوریت سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی آماده و جمع بندی آن توسط دفتر محیط زیست و سلامت غذای وزارت جهاد کشاورزی انجام شده است.

بنا بر این گزارش به نقل ازمهر؛ محمد شجاع الدینی با بیان اینکه در کلیات این آئین نامه به اهمیت تولید محصولات ارگانیک اشاره شده است، اظهار داشت: یکی از ارکان این آئین نامه، شورای راهبری کشاورزی ارگانیک است که به ریاست معاونت برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهادکشاورزی تشکیل خواهد شد و معاونت‌های مختلف، نمایندگان بخش خصوصی علمی و تولیدکنندگان محصولات ارگانیک، سازمان ملی استاندارد، سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از اعضای این شورا هستند و وظایفی را بر عهده دارند.

وی، وظیفه این شورا را سیاست‌گذاری، تصویب بودجه سنواتی و تخصیص آن به منظور حمایت از برنامه‌های تولید ارگانیک، هماهنگی درون بخشی و بین بخشی، تسهیل و کمک به فعالیت های علمی و فنی در زمینه محصولات ارگانیک عنوان کرد.

این مقام مسئول ادامه داد: در ذیل شورای راهبری توسعه کشاورزی ارگانیک، یک کمیته فنی توسعه کشاورزی ارگانیک دیده شده که وظیفه آن، بررسی موضوعات در حوزه ارگانیک است.

مدیر کل دفتر محیط زیست و سلامت غذایی وزارت جهادکشاورزی خاطر نشان کرد: یک کمیته استانی توسعه کشاورزی ارگانیک در این شورا تعریف شده است.

وی با اذعان به اینکه محصولات ارگانیک در دولت قبلی مغفول مانده بود، ابراز امیدواری کرد: با ابلاغ آئین نامه حمایت از توسعه کشاورزی ارگانیک، توجه بیشتری به تولید و ساماندهی این محصولات در کشور شود.

شجاع الدینی در همین حال از درخواست و تفاهم این دفتر با سازمان استاندارد ملی در زمینه تصویب اعطای نشان ملی محصولات ارگانیک خبر داد و گفت: این نشان ملی توسط شرکت‌های تایید صلاحیت شده از سوی سازمان ملی استاندارد به عنوان یک استاندارد تشویقی و اختیاری به محصولات گواهی شده ارگانیک اعطا می‌شود تا تولیدکنندگان این محصولات از مزایای این نشان استفاده کنند و توسعه محصولات ارگانیک نیز قوت بگیرد.

94109

نظرات
ADS
ADS
پربازدید