Performancing Metrics

برنامه نامزدهای اصولگرا برای جوانان | اتاق خبر
کد خبر: 320178
تاریخ انتشار: 4 اسفند 1394 - 11:22
در همایش جوانان اصولگرا مطرح شد؛
در همایش جوانان اصولگرا با عنوان «جوان فاطمی» ، کاندیداهای لیست ائتلاف در سخنانی کوتاه به دغدغه های جوان اشاره و به تشریح برنامه‌های خود برای رفع مشکلات این قشر پرداختند.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، همایش جوانان اصولگرا با عنوان «جوان فاطمی» عصر امروز دوشنبه با حضور اعضای لیست ائتلاف اصولگرایان در مجتمع سرچشمه تهران برگزار شد.

در این همایش کاندیداهای لیست ائتلاف در سخنان کوتاهی به موضوع جوان و دغدغه‌های جوانان پرداختند.

یحیی آل‌اسحاق نامزد ائتلاف اصولگرایان در سخنانی با بیان اینکه موفقیت هر ایده و کاری به سه عامل روحیه، شناخت محیط و راهکارها وابسته است، اظهار کرد: وزن روحیه بالای ۵۰ درصد احتمال موفقیت دارد و آنچه که جوانان را از دیگران متمایز می‌کند، به دلیل ۵۰ درصد موفقیت آنها در کارهاست که ناشی از همان روحیه بانشاط است.

میرکاظمی: باید گفتمان انقلاب را به جوانان منتقل کنیم

مسعود میرکاظمی نامزد ائتلاف اصولگرایان و نماینده فعلی مجلس در ادامه با بیان اینکه باید همواره به گفتمان انقلاب اسلامی بپردازیم، گفت: امام به ما این گفتمان را انتقال داد و ما باید آن را به جوانان منتقل کنیم.

وی افزود: آنچه که باعث تحسین ایرانیان شده است، اتکا به منابع داخلی که همان اقتصاد مقاومتی است و ما هر جا موفق شدیم، از همین الگوی فکری بوده است.

میرکاظمی تاکید کرد: امیدواریم ما امانتدار گفتمان انقلاب اسلامی باشیم. امروز عده‌ای به دنبال تحریف تفکر امام هستند و ما باید این تفکر را به جوانان بسپاریم تا آنها به نسل‌های بعدی منتقل کنند تا دشمنان خیال باطل نسبت به آن نداشته باشند.

فروزنده: رفع معضل قاچاق ۳ میلیون شغل ایجاد می کند

لطف‌الله فروزنده نامزد ائتلاف اصولگرایان در این همایش با تاکید بر اینکه بی‌شک یکی از دغدغه‌های جوانان بحث اشتغال است، خاطرنشان کرد: مجلس آینده باید با فساد مبارزه کند، چرا که تا وقتی رانت‌خواران باشند، ما نمی‌توانیم مشکلات اقتصادی را حل کنیم.

وی افزود: امروز حدود ۳۰ میلیارد دلار قاچاق کالا داریم که اگر بتوانیم این معضل را حل کنیم، سه میلیون شغل ایجاد خواهیم کرد.

عامری: عده ای نمی خواهند جوانان ما عدالتخواه و ظلم‌ستیز باشند

محمدجواد عامری شهرابی استاد دانشگاه امیرکبیر و نامزد ائتلاف اصولگرایان در این همایش جوانی را عدالتخواه بودن و ظلم‌ستیز بودن دانست و گفت: امروز عده‌ای از این روحیه می‌ترسند و دوست ندارند که جوانان فریاد بزنند و نسبت به مسائل اطرافشان حساس باشند.

وی افزود: هر زمان به جوانان اعتماد شده است، موفقیت‌های زیادی به وجود آمده است. به عنوان مثال در کارهای هسته‌ای به جوانان اعتماد شد و ما به موفقیت رسیدیم. امیدوارم مسئولین به جوانان به عنوان یک فرصت نگاه کنند.

عبدالملکی: کد رفاهی برای زنان خانه‌دار/اصلاح نظام بانکی را پیگیری می کنیم

حجت‌الله عبدالملکی استاد دانشگاه امام صادق و نامزد ائتلاف اصولگرایان با بیان اینکه ما برنامه ویژه‌ای برای جوانان داریم، خاطرنشان کرد: به اعتقاد من امروز سیستم بانکی کشور، جوانان را سرکوب می‌کند و بیشترین خسارت از این نظام به جوانان وارد می‌شود.

وی افزود: موجودی پس‌انداز قرض‌الحسنه بانک‌ها ۱۰۰ هزار میلیارد تومان است، اما آنها نمی‌خواهند هشت هزار میلیارد تومان آن را به عنوان وام ازدواج در اختیار جوانان قرار بدهند.

کاندیدای لیست ائتلاف اصولگرایان گفت: امروز وزارت ورزش و جوانان در یک حرکت نمایشی، تفاهمنامه امضا می‌کند تا بگوید ما به جوانان کمک کرده‌ایم.

عبدالملکی تصریح کرد: نظام بانکی باید به نحوی اصلاح شود که وجه غالب آن به سمت جوانان بیاید، چرا که جوانان نیاز به کمک دارند.

وی تاکید کرد: در دستور کار ما اصلاح نظام بانکی است، از طرف دیگر اشتغال زنان و مسائل مربوط به ۱۹ میلیون زن خانه‌دار از جمله اولویت‌های است که باید در مجلس آینده به آن رسیدگی شود.

عبدالملکی ادامه داد: ما در نظر داریم یک کد رفاهی برای زنان خانه‌دار لحاظ کنیم و تولیدات آنها را به عنوان تولید ملی در نظر بگیریم؛ بنابراین باید نظام اقتصادی خانواده تقویت شود.

وکیل‌پور: برخی به دنبال انحراف در دغدغه‌های جوانان هستند

مهدی وکیل‌پور کاندیدای لیست ائتلاف اصولگرایان در این همایش اظهار کرد: برخی جریان‌های سیاسی در کشور قصد دارند با طرح موضوعات انحرافی، دغدغه‌های جوانان را به انحراف ببرند.

وی افزود: امروز مشکلات اصلی نسل جوان، اشتغال، مسکن و ازدواج است و اصولگرایان هم اولویت خود را به موضوع جوانان متمرکز کرده است.

وکیل‌پور با بیان اینکه یکی از مطالباتی که از مجلس آینده می‌شود، اشتغال و مسکن جوانان است، گفت: ائتلاف اصولگرایان در نظر دارد با توجه به نیاز جامعه در موضوع جوان، دولت را در یک ریل صحیح قرار دهد تا پاسخگوی نیازهای جوانان باشد.

ناظمی اردکانی: توسعه و امنیت کشور در گروی حضور جوانان است

محمد ناظمی اردکانی در ادامه این همایش جوان را سرمایه بی‌بدیل کشور دانست و گفت: پیروزی ما در جنگ تحمیلی مدیون جوانان بود.

وی افزود: مقام معظم رهبری همواره تاکید دارند که جمعیت کشور نباید به سمت سالمندی برود، بلکه باید جوان و شاداب بماند.

کاندیدای لیست ائتلاف اصولگرایان تاکید کرد: باید گام‌های توسعه‌ای را برای کشور برداریم. کشوری که جوانانش رو به کاهش باشد، نمی‌تواند به توسعه برسد؛ چرا که امنیت کشور در گروی حضور جوانان است.

اسماعیل کوثری طی سخنانی با تاکید بر اینکه جوان‌های نسل اول انقلاب، کارهای بزرگی انجام دادند، خاطرنشان کرد: پیشرفت‌های ما در حوزه موشکی در دوران دفاع مقدس حاصل شد و بعد از جنگ نیز توسعه فناوری هسته‌ای با حضور جوانان بوجود آمد. آینده کشور به دست جوانان است و آنها باید این کشور را به پیش ببرند.

وی افزود: جوان از یک پتانسیل خوبی برخوردار است و اگر با یک نگاه مثبت و انگیزه الهی، آن را به کار بگیرد، می‌تواند کارهای بزرگی انجام دهد.

مصباحی‌مقدم: انتقاد ما به دولت، به کار گرفتن پیرمردهاست نه جوانان

غلامرضا مصباحی‌مقدم در ادامه نقش جوانان در پیروزی انقلاب و دوران دفاع مقدس را برجسته عنوان کرد و گفت: ما نظام اسلامی را مدیون سه عنصر اسلام، رهبری و مردم می‌دانیم. نقش جوان در انقلاب از آن جهت مهم بود که عنصر سوم را فعال کرد تا عناصر دیگر از قوه به فعل برسند.

وی افزود: یکی از انتقادات ما به دولت فعلی این است که چرا نقشی به جوانان نداده است و چرا کارها را به پیرمردهایی واگذار کرده که توانایی لازم را ندارند؟ در صورتی که این افراد باید پشت نسل جوان قرار بگیرند.

کاندیدای لیست ائتلاف اصولگرایان با اشاره به جوانگرایی در مجلس خبرگان رهبری، خاطرنشان کرد: بنده سال ۶۲ با اجازه مکتوب آیت‌الله وحید خراسانی به درجه اجتهاد رسیدم اما تا امروز موفق نشدم به مجلس خبرگان راه پیدا کنم و امیدوارم بتوانم توفیق حضور در خبرگان را داشته باشم.

فاطمه رهبر در این همایش با انتقاد از عملکرد وزارت ورزش و جوانان در حوزه مسائل مربوط به جوان گفت: اگر امروز کلمه «جوانان» را از وزارت ورزش بردارید، تغییر ماهوی در آن اتفاق نمی‌افتد.

وی افزود: اگر به مجلس آینده وارد شویم، تحقق بحث جوانان وزارتخانه ورزش را پیگیری می‌کنیم.

بذرپاش: جوانان واگن‌سازی پارس را بیکار می‌کنند و خوشحال هستند

مهرداد بذرپاش در ادامه با بیان اینکه جوانان انقلابی، مجلسی می‌خواهند که هیأت عالی واگذاری نباشد، گفت: یک مجلس انقلابی باید اقتصاد را در چارچوب مبانی انقلاب سامان دهد. اعتقاد ما این است که مسائل انقلابی به اقتصاد رسوخ نکرده است.

وی تصریح کرد: اقتصاد ما انقلابی نشد و باعث شد که کاری کنند واگن‌سازی پارس، جوانان را بیکار کرده و از طرفی به روسیه و فرانسه رفتند و قرارداد خرید واگن بستند و امروز خوشحالند و به ما می‌گویند چرا شما خوشحال نیستید؟

بذرپاش گفت: ما صنعت هسته‌ای را تعطیل نکردیم که این همه اقلام وارداتی داشته باشیم و از طرفی خوشحالی هم کنیم. مجلسی نمی‌خواهیم که در قبال این مسائل ساکت باشد.

کاندیدای لیست ائتلاف اصولگرایان تاکید کرد: طی سه سال اخیر روزی ۲۰۰ نفر از شاغلین ما بیکار می‌شوند و ما هم نباید حرفی بزنیم چرا که با انگ تندروی، با ما برخورد می‌کنند.

محمد سلیمانی در ادامه این همایش با تاکید بر اینکه نباید اجازه دهیم این انقلاب به دست نااهلان بیافتد، گفت: ظرفیت بزرگ این کشور نیروی انسانی است که حداکثر آن هم نیروهای جوان هستند.

وی گفت: امیدوارم با حضور شما در این روزهای انتخابات و روز جمعه، تقدیر خوبی برای ملت ایران رقم بخورد.

زهره الهیان طی سخنانی با بیان اینکه در حوزه جوانان با یک تغافل مواجه هستیم، گفت: امروز اولویت دولت، تسهیل ازدواج نیست زیرا تا زمانی که بحث اشتغال جوانان حل نشود، سن ازدواج بالا رفته و امر ازدواج تحقق پیدا نمی‌کند.

وی افزود: متاسفانه مسئولین این مسئله را انکار می‌کنند و واردات را که باعث قاچاق می‌شود را منکر می‌شوند؛ این مسائل باید در مجلس آینده با جدیت مورد توجه قرار بگیرد.

حبیبی: حزبی که جوانگرایی نکند، سند مرگ خود را امضا کرده است

محمد نبی حبیبی در این همایش با بیان اینکه حزبی که جوانگرایی نکند، سند مرگ خود را امضا کرده است، گفت: کشوری که جوانگرایی نکند، قطعاً با بحران‌های لاینحل روبرو می‌شود.

وی افزود: ما در حزب موتلفه اسلامی طی ۱۵ سال اخیر جوان‌هایی را داریم که امروز آماده عضویت در شورای مرکزی حزب هستند و همچنین جوان‌هایی را داریم که در سراسر کشور آمادگی ورود به مجلس شورای اسلامی را دارند.

کاندیدای لیست ائتلاف اصولگرایان تاکید کرد: البته اینکه هر کسی سنش کم باشد و به او یک مسئولیت بالا بدهند، یک فریب در موضوع جوانگرایی است.

نبی حبیبی خاطرنشان کرد: دولت و مجلس باید به موضوع ایجاد اشتغال بپردازند. کسی لازم نیست به جوانان، ازدواج کردن یاد بدهد؛ زیرا آنها این کار را خودشان بهتر می‌دانند بلکه باید زمینه تحقق امر ازدواج را برای جوانان تسهیل کنند.

سید علی قریشی نیز در این همایش تاکید کرد: امروز مدافعان حرم فراتر از مرزها، جانشان را در کف دستشان گذاشتند و ما در داخل کشور باید مدافعان حریم انقلاب اسلامی باشیم.

کد: 94108

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید