Performancing Metrics

۸۷ درصد از واحدهای مسکن مهر در زنجان فروش اقساطی شده است | اتاق خبر
کد خبر: 320246
تاریخ انتشار: 4 اسفند 1394 - 07:16
مدیر عامل شعب بانک مسکن استان زنجان:
مدیر عامل شعب بانک مسکن استان زنجان ، گفت: ۸۷ درصد از واحدهای مسکن مهر در زنجان فروش اقساطی شده است.

اتاق خبر- مدیر عامل شعب بانک مسکن استان زنجان ، گفت: ۸۷ درصد از واحدهای مسکن مهر در زنجان فروش اقساطی شده است.

سلمان داشاد ظهر دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران، به واگذاری مسکن مهر در استان زنجان اشاره کرد و افزود: از ۴۰ هزار و ۴۰۱ واحد مسکن مهر در استان زنجان معادل ۸۷ درصد فروش اقساطی شده است.

وی اظهار کرد: ۷ میلیون و ۷۴۶ هزار و ۴۰۸ میلیون ریال فروش اقساطی این تعداد واحد بوده است.

مدیر عامل شعب بانک مسکن استان زنجان، گفت: کل تسهیلات اعطایی بانک مسکن مدیریت شعب بانک مسکن استان زنجان در بخش مسکن مهر در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر بالای ۲۵ هزار نفر، بافت فرسوده شهری و مسکن روستایی از سال ۸۸ تا ۹۴ این میزان بوده است.

داشاد تاکید کرد: در این راستا کل تسهیلات در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفرتعداد ۳ هزار  ۹۷۱ واحد، شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر جعیت ۲۵ هزار و ۵۳۸ واحد، مسکن روستایی ۹ هزار و ۴۹۵ واحد، بافت فرسوده شهری هزار و ۳۷۰ واحد و خرید مسکن مهر ۲۷واحد بوده است.

وی افزود:بخش مسکن در اقتصاد کشور نقش حیاتی داردو موتور محرک اقتصاد بخش مسکن است.

مدیر عامل شعب بانک مسکن استان زنجان با بیان اینکه بخش مسکن در اقتصاد کشور نقش حیاتی دارد، چرا که مسکن موتور محرکه بخش اقتصادی در کشور است تصریح کرد: در حال حاضر بخش مسکن در رکورد به سر می برد و در این بخش فعالیتهای خوبی صورت نمی گیرد که برای رفع این معضل  امسال ۸۰۰ مورد تسهیلات بانکی به بافت فرسوده شهری استان اختصاص می یابد.

داشاد افزود: شواهد نشان می دهد بخش مسکن به سمت رونق در حال حرکت است و بانک مسکن ابزارهای متعددی برای پاسخگویی به مشتریان خود در این بخش دارد و آمادگی خود را برای خروج این بخش از رکود اعلام می کند.

داشاد با بیان اینکه بیش از ۴۰ هزار و ۴۱ واحد مسکن مهر با اعطای تسهیلات به مبلغ هفت میلیون و ۷۴۶ هزار و ۴۰۸ میلیون ریال در استان زنجان اجرایی شده است، ادامه داد: سال آینده پرونده مسکن مهر در استان زنجان بسته می شود.

وی ادامه داد: زوج های جوان می توانند از این تسهیلات استفاده کنند که سهم هریک از زوجین بهره مند از این تسهیلات از واحد مسکونی سه دانگ بوده و نرخ سود خرید مسکن از محل این صندوق ۱۸.۵ درصد و برای اوراق مشارکت ۲۱ درصد با بازپرداخت ۱۲ سال در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل بانک مسکن استان  زنجان افزود: اگر فردی خانه ای بخرد که از تاریخ صدور پروانه آن بیش از ۲۰ سال گذشته باشد افراد می تواند از شرایط تسهیلات با حداکثر مدت بازپرداخت برای مشارکت ۱۲ ماهه استفاده کنند که این مدت برای شرکت های تعاونی و مجتمع های مسکونی ۱۸ ماه بوده که اصل و سود دوره مشارکت قابل تقسیط است.

داشاد افزود: بانک برای اینکه بتوانند برای کسانی که قادر به سپرده گذاری نیستند تسهیلات بدون سپرده در زنجان پرداخت کند، ۸۰۰ میلیون ریال تسهیلات به عنوان مشارکتی  و در بخش صنعتی ۹۰۰ میلیون ریال تخصیص می دهد.

وی ادامه داد: در خصوص مسکن بافت فرسوده هم بانک مسکن در نظر دارد به ۸۰۰ واحد تسهیلات اختصاص دهد که سقف این تسهیلات برای هر واحد در مرکز استان ۴۰۰ میلیون ریال و سایر شهرها ۳۰۰ میلیون ریال است و در زمان تقسیط سازنده می تواند به نام خود با دوره مشارکت ۲ سال و مدت قرارداد ۱۲ سال اقدام به تقسیط کند.

منبع: مهر 

94106 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید