Performancing Metrics

تعاملات اقتصادی ایران با اتحادیه اروپا تسهیل می‌شود | اتاق خبر
کد خبر: 320248
تاریخ انتشار: 4 اسفند 1394 - 07:27
استاندار زنجان :
استاندار زنجان گفت: چشم انداز تعاملات اقتصادی ایران با اتحادیه اروپا از این پس با شرایط جدید بین المللی و تفاهم ایران با اعضای شورای امنیت گسترده و سهل تر خواهد شد.

اتاق خبر- استاندار زنجان گفت: چشم انداز تعاملات اقتصادی ایران با اتحادیه اروپا از این پس با شرایط جدید بین المللی و تفاهم ایران با اعضای شورای امنیت گسترده و سهل تر خواهد شد.

جمشید انصاری در دیدار سفیر کشور دانمارک، سفر دنی عنان را در توسعه همکاریهای دانمارک با استان بااهمیت عنوان کرد و افزود: چشم انداز تعاملات اقتصادی ایران با اتحادیه اروپا از این پس طی شرایط جدید بین المللی و تفاهم ایران با اعضای شورای امنیت گسترده و سهل تر خواهد شد.

وی موازنه تجاری دو کشور را به نفع دانمارک دانست و گفت: بطوریکه در قبال ۱۶۰ میلیون دلار صادرات دانمارک به ایران، جمهوری اسلامی تنها ۵ میلیون دلار صادرات دارد.

انصاری افزود: با توجه به پتانسیل های مناسب دانمارک در زمینه های صنعتی و کشاورزی، امیدواریم شاهد همکاری اقتصادی متوازن و توسعه سرمایه گذاری بین دانمارک با استان باشیم.

استاندار زنجان سفر اخیر وزیر امور خارجه دانمارک در صدر هیئت اقتصادی آن کشور را زمینه ساز مهم گسترش همکاری اقتصادی و تجاری دو کشور دانست.

انصاری با اشاره به همکاری استان زنجان با دانمارک در بخش کشاورزی، محصولات لبنی و معدنی گفت: استان زنجان سالیانه دو میلیون و ششصد هزار تن محصولات کشاورزی تولید می کند که تنها ۶۰۰ هزار تن آن در استان مصرف و مابقی آن در برخی از صنایع استان فرآوری و عمده محصولات تولیدی به سایر استان ها صادر می شود.

وی با اشاره به این موضوع که دانمارک مزیت ویژه ای در تولید محصولات لبنی را داراست عنوان کرد: استان زنجان می تواند مرکزی برای تولید و صادرات محصولات لبنی که مورد توجه و پسند کشورهای اروپایی باشد بدل شود.

انصاری تصریح داشت:  هم اکنون واحد شرکت شیر پاستوریزه پگاه زنجان یکی از مراکز مهم تولید لبنیات در کشور است که می تواند زمینه همکاری استان با دانمارک را تسهیل سازد.

استاندار زنجان ذخایر معدنی را از دیگر ویژگی های اقتصادی استان اعلام و تصریح داشت: استحصال آلومینا از آلونیت با توجه به ذخایر ۱۳۰ میلیون تنی آلونیت در استان توسط شرکت های دانمارکی امکان پذیر و دارای قابلیت اقتصادی دانست و افزود: تکنولوژی بهره برداری این فرایند معدنی در کشور وجود ندارد.

انصاری گفت: در کنار بهره برداری از این معادن خاک کائولین  ناشی از تولید آلومینا را می توان در ایجاد واحدهای تولید کاشی و لوازم بهداشتی در استان بکار برد.

استاندار زنجان توسعه مناسب اقتصادی طرفین را با اختصاص خطوط فاینانس مستقیم و یا به شیوه EPCF را برای شرکتهای دانمارکی جهت گسترش فعالیتهای اقتصادی و پیمانکاری مهم خواند.

انصاری همکاری دانمارک و استان زنجان در ایجاد صنایع بسته بندی محصولات گوشتی را از دیگر موارد گسترش تعاملات طرفین دانست و افزود: استان زنجان در موقعیتی خاص جغرافیایی است بطوریکه در شعاع ۳۰۰ کیلومتری استان ۵۰ درصد جمعیت ایران مستقر بوده لذا صنایع بسته بندی گوشتی با همکاری کشور دانمارک چشم انداز مناسبی را در پی خواهد داشت.

وی تأکید داشت: می توان تمامی امکانات مکانی را در این خصوص را فراهم و تنها دانمارک ماشین آلات این صنعت را تأمین کنند.

منبع: مهر 

94106 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید