Performancing Metrics

نگاهی به مشخصات و قابلیت های دوربین گلکسی اس 7 و گلکسی اس 7 اج سامسونگ | اتاق خبر
کد خبر: 320299
تاریخ انتشار: 21 اسفند 1394 - 00:40
سامسونگ امسال نیز همچون سنت همیشگی خود نسل جدید پرچمداران سری گلکسی اس را در جریان کنگره‌ی موبایل بارسلون معرفی کرد. امسال نیز مثل سال گذشته شاهد معرفی دو گوشی هوشمند از خانواده‌ی گلکسی اس با نام گلکسی اس ۷ و گلکسی اس ۷ اج بودیم.

اتاق خبر - یکی از مهم‌ترین فاکتور‌ها برای خرید گوشی‌های هوشمند دوربین است؛ از این‌رو در ادامه نگاهی به قابلیت‌ها و مشخصات فنی دوربین گلکسی اس ۷ خواهیم داشت.

اغلب کاربران در زمان خرید گوشی‌های هوشمند دوربین را نیز به عنوان یکی از فاکتورهای اساسی خرید در نظر می‌گیرند؛ از این‌رو بسیاری از کمپانی‌ها سعی دارند تا هر ساله با عرضه‌ی نسل جدیدی از محصولات خود به بازار، عملکرد دوربین را بهبود بخشیده و دوربین را با قابلیت‌هایی بیشتری عرضه کنند که تصاویر و ویدیو‌هایی با کیفیت را ثبت می‌کند. سامسونگ نیز از این قاعده مستثنی نبوده و در گلکسی اس ۷ ماژول دوربین به مراتب کارآمدتری را مورد استفاده قرار داده است. البته شاید از نظر اغلب فروشندگان ایرانی گوشی‌های هوشمند، تعویض سنسور ۱۶ مگاپیکسلی با نمونه‌ی ۱۲ مگاپیکسلی یک عقب گرد برای این کمپانی کره‌ای باشد! هرچند در گلکسی اس ۷ و گلکسی اس ۷ اج شاهد کاهش رزولوشن سنسور دوربین هستیم، اما ویژگی‌های دیگری به این ماژول اضافه شده که برای مثال نوید ثبت تصاویر بهتری را در محیط‌های کم نور می‌دهد. با توجه به اینکه ماژول دوربین به کار برده شده در گلکسی اس ۷ و گلکسی اس ۷ اج مشابه همدیگر است، از این‌رو در ادامه در صورت نیاز به ذکر نام گلکسی اس ۷ اکتفا می‌کنیم.

همانطور که اشاره کردیم در گلکسی اس ۷ شاهد استفاده از یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی هستیم که در مقایسه با گلکسی اس ۶ یک پسرفت به شمار می‌رود؛ اما با نگاهی دقیق‌تر می‌توان دید که سایز هر پیکسل در سنسور دوربین گلکسی اس ۷ به ۱.۴ میکرون رسیده که در مقایسه با اندازه‌ی ۱.۱۲ میکرونی پیکسل‌ها در سنسور گلکسی اس ۶، پیشرفت قابل ملاحظه‌ای است.

همچنین افزایش دیافراگم لنز مورد استفاده در گلکسی اس ۷ به f/1.7 نیز در کنار افزایش اندازه‌ی سایز هر پیکسل، وجود یکی از بهترین دوربین‌های موجود روی گوشی‌های هوشمند را برای گلکسی اس ۷ نوید می‌دهد.

برای مثال می‌توان عملکرد قابل قبول دوربین گلکسی اس ۷ را در تصاویری که همزمان با معرفی این محصول در محل انجام کنفرانس ثبت شده، به وضوح دید.

سامسونگ در دوربین گلکسی اس ۷ از فناوری Dual Pixel یا پیکسل دوگانه برای سیستم فوکوس خودکار تشخیص فاز استفاده کرده که باعث می‌شود این گوشی در زمان ثبت تصاویر در کوتاه‌ترین زمان ممکن فوکوس کند. ویدیویی که در ادامه می‌توانید به نظاره بنشینید، گلکسی اس ۷ را در حال محک خوردن سیستم فوکوس خودکار نمایش می‌دهد.

لینک دانلود

در مورد دوربین گلکسی اس ۷ باید به این موضوع اشاره کرد که همه چیز در سخت افزار خلاصه نشده است. این کمپانی‌ کره‌ای تلاش بسیاری را به کار گرفته تا نرم‌افزار دوربین خود را نیز از نظر پردازشی به اندازه‌ی سخت‌افزار مورد استفاده بهبود بخشیده و خوب طراحی کند.

برای مثال در زمان ثبت تصاویر پانوراما، قابلیتی اضافه شده که امکان ثبت تصاویر اشیایی که در حال حرکت هستند را نیز فراهم می‌کند. پیش از این سوژه‌های موجود در تصویر پانوراما که حرکت آن‌ها نیز ثبت شده بود، در فرآیند پردازش از تصویر اصلی حذف می‌شدند؛ اما در گلکسی اس ۷، چنین مواردی نیز در تصویر حفظ می‌شود. این قابلیت Motion Panorama نام دارد.

Motion Photo نام یکی دیگر از قابلیت‌های دوربین گلکسی اس ۷ است که با استفاده از آن می‌توان سه ثانیه پیش از فشردن کلید شاتر را نیز در زمان عکس گرفتن، ثبت کرد.

یکی دیگر از قابلیت‌های ارائه شده در نرم‌افزار دوربین گلکسی اس ۷، Hyperlapse نام دارد که با استفاده از آن می‌توان ویدیو‌های تایم لپسی را ثبت کرد که بصورت دیجیتالی تثبیت شده‌اند.

لینک دانلود

سامسونگ در دوربین سلفی از یک سنسور ۵ مگاپیکسلی استفاده کرده است. نرم‌افزار دوربین گلکسی اس ۷ در زمان ثبت تصاویر خودگرفت، فاکتورهایی نظیر صورت کاربر را به شکل برجسته‌تری نمایش می‌دهد. این ویژگی در حالت ‌Beauty Mode قابل استفاده است. همچنین باید به فلش سلفی نیز اشاره کرد که در محیط‌هایی با نور کم، از طریق نمایش رنگ سفید روی نمایشگر، سعی می‌کند نور تابیده شده روی سوژه را افزایش دهد تا در نتیجه تصویر بهتری ثبت شود. سامسونگ در گلکسی اس ۷ امکان ثبت تصاویر پانوراما را با استفاده از دوربین خود گرفت فراهم کرده است.

یکی از نکات مبهم که در مورد دوربین گلکسی اس ۷ وجود دارد، قابلیت Smart OIS یا لرزش‌گیر اپتیکال هوشمند است. سامسونگ اشاره‌ی مستقیم و شفافی به این قابلیت نکرده و با توجه به کاهش بیرون‌زدگی لنز در هر دو نسخه، انتظار می‌رود شاهد استفاده از لرزشگیر تصویر الکترونیک باشیم، نه لرزش گیر اپتیکال، که ارتعاشات ایجاد شده با استفاده از ساختار لنزها مرتفع می‌شود.

منبع: زومیت 

94110

نظرات
ADS
ADS
پربازدید