Performancing Metrics

تخریب در قاعده ما جایی ندارد | اتاق خبر
کد خبر: 320339
تاریخ انتشار: 4 اسفند 1394 - 14:04
سخنگوی ائتلاف بزرگ اصولگرایان خراسان جنوبی :
سخنگوی ائتلاف اصولگرایان خراسان جنوبی بااشاره به مشخص شدن کاندیداهای مورد حمایت ائتلاف در سه حوزه انتخابیه استان، گفت: تخریب در قاعده ما هیچ جایگاهی ندارد.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، علی اکبر تناکی امشب در نشست خبری با اصحاب رسانه که در دفتر خبرگزاری مهر خراسان جنوبی برگزار شد، اظهار کرد: از اواخرسال گذشته برای اتحاد و همگرایی اصولگرایان در مرکز کشور اتفاق مبارکی حول محور علمای بزرگی از جمله آیت الله یزدی و مصباح و شخصیت های موثر در اصولگرایی انجام و اجماعی به نام همیاران انقلاب اسلامی شکل گرفت.

وی هدف اصلی این تشکیلات را تبیین گفتمان امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری عنوان کرد و گفت:این یکی از اهداف اصلی و مستمر تشکیلات بوده که منحصر به زمان خاص انتخابات نیست.

وی از تشکیل تشکل همیاران انقلاب اسلامی در خراسان جنوبی در اسفندماه سال گذشته خبر داد و افزود:به تبع ستاد مرکزی سه نفر در داخل استان موظف به تشکیل ائتلاف در استان شدند و مقرر شد در این تشکیلات از یک روحانی آزاد نیز حضور و محوریت روحانیت حفظ شود.

تناکی با بیان اینکه در ادامه اعضای این تشکیلات به حدود  ۴۰ نفر رسید، بیان کرد:از این تعداد حدود هفت نفر روحانی هستند و علاوه بر آن هر تشکل همسو با اصولگرایان که در استان نمایندگی دارد در این تشکل حضور دارند.

وی ادامه داد: بعد از شکل گرفتن تشکیلات ۱۶ کانون مرتبط با اقشار مختلف شکل گرفت که کانون دانشجویان و طلاب جوان، بانوان و خانواده، فعالان فضای مجازی، نخبگان و اساتید دانشگاهی، کانون اصناف، فعالان اقتصادی و ... از جمله این کانون ها هستند.

سخنگوی ائتلاف بزرگ اصولگرایان خراسان جنوبی با بیان اینکه علاوه بر این ۱۶ کانون، پنج کمیته مختلف در ذیل ائتلاف شکل گرفت، بیان داشت: همچنین متعاقب این تشکیلات از ماه ها قبل در هر شهرستان یک هسته عملیاتی اصولگرایی ۱۱ نفره تشکیل شد.

وی با تاکید بر اینکه یکی از برنامه های ائتلاف انتخابات است و فعالیت مستمر ما انجام فعالیت های فرهنگی با هدف تبیین گفتمان امام خواهد بود، عنوان داشت: در زمان برگزاری انتخابات ساز و کار از سوی شورای مرکزی تعریف و مقرر شد که حرف اصلی در هر حوزه را هسته های ۱۱ نفره هر شهرستان بزنند.

تناکی اضافه کرد: علاوه بر این خود ما نیز یک سری نظر سنجی ها در هر حوزه انتخابیه انجام و در نهایت لیست مورد حمایت را انتخاب کردیم.

وی از مشخص شدن کاندیداهای مورد حمایت ائتلاف اصولگرایان در سه حوزه انتخابیه استان خبر داد و گفت: تاکنون آقایان نظر افضلی از حوزه نهبندان و سربیشه، حجت الاسلام سید محمد باقر عبادی از حوزه انتخابیه بیرجند، خوسف و درمیان و فرهاد فلاحتی از حوزه قاین و زیرکوه به عنوان نامزدهای مورد حمایت ائتلاف تعیین شده اند.

دبیر اجرایی ائتلاف اصولگرایان خراسان جنوبی اضافه کرد: در حوزه انتخابیه فردوس، طبس، بشرویه و سرایان نیز به دلیل اینکه چهار شهرستان با ساز و کار موجود به توافق نرسیده اند تا کنون کاندیدای مورد حمایت معرفی نشد و ما نیز به دلیل جلوگیری از ایجاد اختلاف بین شهرها ترجیح دادیم سکوت کنیم.

تناکی با اشاره به برخی شایعات مبنی بر اینکه از قبل کاندیداهای مورد حمایت در برخی حوزه ها تعیین شده، بیان داشت: در دو حوزه نهبندان و سربیشه و حوزه قاین و زیرکوه هیچ مشکلی نداشتیم اما در حوزه انتخابیه بیرجند به دلیل این شایعات، برخی اصولگرایان با ائتلاف هماهنگ نشدند.

تخریب در قاعده ما هیچ جایگاهی ندارد

وی ادامه داد: از تمام اصولگرایان از جمله حجت الاسلام توکلی، ایزدخواه و تقی زاده دعوت کردیم و بنا این بود که همه سازو کار تعریف شده از سوی تهران را بپذیرند و حتی اعلام شد که اگر قبل از تبلیغات بر اساس نظر سنجی تهران هر نامزدی نفر اول شد همان فرد به عنوان کاندیدای مورد حمایت اعلام شود که این دوستان ساز و کار را قبول نکردند.

سخنگوی ائتلاف بزرگ اصولگرایان خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه مبنای ما در ائتلاف انجام تبلیغات پاک است، عنوان داشت: تخریب در قاعده ما هیچ جایگاهی ندارد.

تناکی در پاسخ به سوالی در مورد کناره گیری اصولگرایان خارج از لیست ائتلاف نیز گفت:  در این راستا تاکنون جلسات زیادی برگزار شده و حتی یکی از ستادها قبول کرده که اگر در روزهای آخر رای لازم را نداشت به نفع ائتلاف کناره گیری کند و امیدواریم در روزهای آخر برخی نامزدها انصراف دهند.

وی بیان داشت: اگر آنچه که مجلس مطرح کرده تصویب شود و ملاک انتخاب ۲۰ درصد باشد احتمال اینکه انتخابات در حوزه های استان به دور دوم کشیده شود بسیار ضعیف است و به احتمال ۹۹ درصد در چهار حوزه انتخابات یک مرحله ای خواهد بود.

کد: 94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید