Performancing Metrics

روند صعودی طلای جهانی ازسرگرفته شد | اتاق خبر
کد خبر: 320439
تاریخ انتشار: 4 اسفند 1394 - 17:16
طلا در معاملات روز جاری در پی معکوس شدن روند صعودی بازارهای سهام آسیا و دلار آمریکا که تقاضا برای این فلز ارزشمند را تقویت کرد، به سطح بالاتری صعود کرد.

اتاق خبر: هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور 0.7 درصد رشد کرد و به 1217.63 دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز دوشنبه 1.6 درصد کاهش داشت و تا سطح پایین 1201.63 دلار افت کرده بود.

بنا بر این گزارش به نقل از ایسنا؛ در بازار نیویورک هر اونس طلا برای تحویل در آوریل 0.5 درصد یا 7.20 دلار افزایش یافت و به 1217.30 دلار رسید. بهای طلا تا پایان معاملات روز دوشنبه 20.70 دلار یا 1.7 درصد سقوط کرده و به 1210.10 دلار در هر اونس رسیده بود.

بازارهای سهام آسیا پس از اینکه افزایش قیمت نفت که کمک کرد به بالاترین سطح در هفت هفته گذشته صعود کنند، در معاملات روز جاری روند معکوسی پیدا کردند. شاخص دلار هم از بالاترین سطح سه هفته گذشته نزول کرد.

با اینهمه تحلیلگران هشدار داده اند اگر بازارهای سهام دوباره صعود کنند، روند نزولی قیمت طلا ممکن است ازسرگرفته شود. به گفته جیمز استیل، تحلیلر بانک "اچ اس بی سی"، قیمت طلا حداقل در کوتاه مدت تحت فشار خواهد ماند زیرا بهبود ریسک پذیری سرمایه گذاری به تقاضا برای این فلز زرد لطمه می‌زند و از سوی دیگر افزایش قراضه میزان عرضه را بالاتر می‌برد و عرضه بالاتر در شرایطی که خرید فیزیکی از سوی مصرف کنندگان بزرگ ضعیف شده قیمت را تحت فشار نزولی قرار می‌دهد. تخفیفها در هند به رکورد بالایی رسیده در حالیکه قیمت طلا در چین نسبت به قیمت جانی ارزانتر شده که نشانه ضعیف شدن تقاضا است.

طلا امسال از آشفتگی بازارهای سهام و نگرانیها نسبت به سلامت اقتصاد جهانی سود برده است اما با ثبات یافتن بازارها این فلز بخشی از رشد قیمتش را واگذار کرده است.

بر اساس گزارش رویترز، شاخص نوسان که اغلب برای سنجش نگرانی سرمایه گذاران در بازارهای سهام مورد استفاده قرار می‌گیرد هفته جاری به پایین 20 درصد افت کرد که پایین‌ترین سطح از اوایل ژانویه بود.

با اینهمه تحلیلگران اظهار کرده اند کاهش اخیر قیمت طلا به معنای پایان روند صعودی این فلز زرد نیست زیرا تقاضا برای صندوقهای سرمایه گذاری طلا و ضعیف شدن دلار از طلا پشتیبانی خواهد کرد.

دارایی‌های صندوق "اس پی دی آر گولد تراست" که بزرگترین صندوق سرمایه گذاری طلا در جهان است روز دوشنبه 2.64 درصد افزایش یافت و به 752.29 تن رسید که بالاترین میزان از مارس سال 2015 بود. افزایش 19.33 تنی دارایی این صندوق نزدیک به افزایش روز جمعه بود که بزرگترین افزایش یک روزه ورود طلا از اوت سال 2011 بود. میزان ورود طلا به این صندوق از ابتدای سال 2016 تاکنون از میزان طلایی که در کل سال 2015 خارج شده بود، عبور کرده است.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، نقره که روز دوشنبه به پایین‌ترین سطح دو هفته گذشته نزول کرده بود، در سطح بالاتری ایستاد و بهای هر اونس این فلز برای تحویل فوری 0.5 درصد رشد کرد و به 15.25 دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با 0.1 درصد کاهش، 924.7 دلار بود و هر اونس پالادیم با 0.1 درصد رشد، به 494.5 دلار رسید.

94109

نظرات
ADS
ADS
پربازدید