Performancing Metrics

مصطفی معین در کردستان: به مجلس آینده خوشبینم | اتاق خبر
کد خبر: 320470
تاریخ انتشار: 4 اسفند 1394 - 18:18
زنان و جوانان را برای مجلس انتخاب کنید
سیاستمدار اصلاح طلب به دانشجویان توصیه کرد تا در صورت وضعیت برابر از نظر شایستگی، افراد جوان و زنان را برای حضور در مجلس انتخاب کنند.

اتاق خبر - مصطفی معین، در جلسه پرسش و پاسخ با دانشجویان دانشگاه کردستان، گفت: کردستان، یکی از استان‌های استراتژیک کشور و دارای مردمانی آگاه، پاک نهاد و اصیل است که صاحب چهره‌های برجسته ای در زمینه های مختلف اجتماعی، سیاسی، هنری، علمی و ... است که سرمایه اجتماعی کشور هستند.

وی با اشاره به اینکه کتاب آسمانی مسلمانان به برخورداری همه انسان ها از حقوق برابر اشاره کرده است، افزود: در جامعه‌ای که همه نسبت به هم مسئولند، باید همه در حق انتخاب و تعیین سرنوشت خود مشارکت کنند.

ایسنا در این باره نوشت: وزیر اسبق دولت اصلاحات با بیان اینکه باید مسئولیت خود را به عنوان شهروند در مواقع حساس ایفا کنیم، عنوان کرد: عرصه انتخابات یکی از این موقعیت‌های مهم و سرنوشت ساز است که حضور همگانی مردم را می‌طلبد.

وی تصریح کرد: مجلس مکان حساسی است که باید برای انتخابات نمایندگان آن، با حساسیت برخورد شود.

مجلس در 2 دوره گذشته وظیفه خود را به درستی انجام نداده است

معین عدم انتخاب نمایندگانی که عصاره ملت باشند، در 2 دوره گذشته مجلس شورای اسلامی را نشان دهنده ضعف ساختار انتخاباتی دانست و ذکر کرد: با توجه به اینکه مجلس در کشور ما از جایگاهی خاص برخوردار است و در راس همه امور است، باید افراد شایسته و آگاه به آن راه یابند.

وی دفاع از حقوق مردم را از جمله مهمترین وظایف نمایندگان مجلس اعلام کرد که در دو دوره مجلس گذشته، این مهم به درستی تحقق نیافته است.

این سیاستمدار اصلاح طلب، بیان کرد: اقتدار ایران در گرو وحدت و تفاهم ملی است و چنانچه اختلافی نیز وجود داشته باشد، باید همراه با حفظ اخلاقیات بیان شود.

وی تفاوت و اختلاف عقیده‌ها را عامل پیشرفت دانست و افزود: کشور ما دارای بالاترین تنوع فرهنگی و قومی است که خوشبختانه با این وجود از انسجام ملی خوبی برخوردار است که باید از آن به عنوان یک فرصت بهره گرفت.

معین خاطرنشان کرد: به مجلس آینده خوشبین هستم و امیدوارم افرادی انتخاب شوند که با هر دیدگاهی اعم از اصولگرا و اصلاح طلب؛ متخصص، کارآمد، مردمی و با تجربه باشند تا بتوانند با بهره گیری از زبان منطق برای پیشرفت کشور تصمیم گیری کنند.

وی گذار به دموکراسی را سنگلاخی دانست که لازمه عبور از آن، آگاهی بخشی به مردم و آشنا بودن آنها به حقوق خود می باشد و کشور ما راه درازی در این عرصه پیش رو دارد.

وزیر اسبق دولت اصلاحات عنوان کرد: نسل جوان امروز از خردگرایی بیشتری برخوردارند که این یکی از نقاط قوت آنهاست اما متاسفانه از انگیزه کافی برخوردار نیستند که دلیل آن هم وجود مشکلاتی از قبیل بیکاری قشر تحصیل کرده و آگاه جامعه است.

وی از دانشجویان خواست تا در هیچ شرایطی ناامید نشوند چرا که جامعه امروز ایران به آگاهی و تفکر آنها نیازمند است.

در ادامه مصطفی معین به سوالات دانشجویان در خصوص انتخابات پیش رو پاسخ داد.

وی در پاسخ به یکی از دانشجویان مبنی بر اینکه شورای اصلاح طلبان کردستان اسامی کسانی را در لیست خود اعلام کرده است که هیچگونه عملکرد اصلاح طلبانه ای در کارنامه آنها دیده نمی‌شود و تاکنون وابسته به حزب اصولگرا بوده‌اند، اظهار کرد: کردستان تنها استانی نیست که دچار چنین وضعیتی شده است بلکه در بسیاری از استان‌ها و حتی سایر احزاب به نحوی عیان تر با این وضعیت روبرو هستند که موجبات نارضایتی را فراهم کرده است.

وی افزود: احزاب در کشور ما تا کنون به فرهنگ مردم سالارانه نرسیده‌اند و در حال گذار به این دوره هستند که باید با صبر و خونسردی برای گذر از این دوران تلاش کرد.

معین ادامه داد: نتایج این تصمیم گیری‌ها ممکن است در این مقطع محسوس نباشد اما با عمل بر اساس رویکرد اخلاقی و انسانی، می‌توان در آینده شاهد نتیجه‌های مثبت آن بود.

وی با اشاره به دو اخلاق وظیفه گرا و نتیجه گرا، اصلاح طلبان را دارای دیدگاه وظیفه گرایی اعلام کرد و آن را بهترین خط مشی برای خدمت به مردم و رسیدن به مقصد دانست.

ضعف احزاب نباید موجب چشم پوشی از تحزب در کشور شود

این سیاستمدار اصلاح طلب در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان در رابطه با اینکه شورای اصلاح طلبان کردستان جایگاهی برای دانشجویان اصلاح طلب قائل نبوده‌ و بدون هیچگونه توجیهی آنها را ملزم به پذیرش لیست ارائه شده کرده‌اند، بیان کرد: کشور ما از نظر فعالیت احزاب ضعیف است اما نباید به این دلیل از تحزب چشم پوشی کرد.

وی رشد احزاب را عامل رشد جامعه دانست و افزود: رقابت عاملی اساسی برای رشد جامعه است و این رقابت تنها از طریق فعالیت احزاب مختلف محقق خواهد شد.

معین پیشرفت دولت بدون حضور انجمن‌ها و احزاب را غیر ممکن دانست و خواستار حضور پررنگ مردم در انجمن‌های مردمی و مدنی برای آگاهی بیشتر و ایفای مسئولیت شد.

وی خاطرنشان کرد: آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامی ایران ثابت است و تنها راهکارهای رسیدن به آنها از دیدگاه احزاب متفاوت است که همه باید با خرد جمعی برای رسیدن به این آرمان‌ها تلاش کنند.

وزیر اسبق دولت اصلاحات در پاسخ به سوال دیگری با این عنوان که وضعیت کردستان چرا در هیچ یک از دولت‌ها دچار تغییر و تحول نشده است، بیان کرد: محروم بودن تنها شامل استان کردستان نمی‌شود و بسیاری دیگر از استان‌ها به ویژه استان های مرزی را درگیر کرده است.

وی با اشاره به اینکه شتاب توسعه آموزشی در کردستان از همه استان‌ها بیشتر بوده است، عنوان کرد: مشکل اصلی سیستم اداری کشور، تمرکزگرایی است و این موجب محرومیت هر چه بیشتر برخی استان‌ها شده و سیر مهاجرت در این استان‌ها را با افزایش روبرو کرده است که باید این ساختار دگرگون شود.

زنان و جوانان را برای حضور در مجلس انتخاب کنید

معین همچنین در پاسخ به سوال دیگری در رابطه با عدم استخدام و بکارگیری زنان در ادارات و استخدامی های آنها، به دانشجویان توصیه کرد تا در صورت وضعیت برابر از نظر شایستگی، افراد جوان و زنان را برای حضور در مجلس انتخاب کنند.

وی خاطرنشان کرد: دیدگاه فرهنگی و اعتقادی ما بر این است که هرچه سطح دانش و آگاهی افراد بالاتر باشد، مسئولیت آنها در قبال جامعه بیشتر است و باید در عرصه‌های مختلفی ایفای نقش کنند که انتخابات هم یکی از این عرصه‌های حساس است.

این سیاستمدار اصلاح طلب در پایان از دانشجویان خواست تا مردم را به مشارکت گسترده در انتخابات تشویق کنند و علیرغم رد صلاحیت نماینده‌های مدنظرشان، با آگاهی به افرادی با دیدگاه‌های نزدیکتر رای دهند.

منبع: خبرآنلاین

94110

نظرات
ADS
ADS
پربازدید