Performancing Metrics

۱۷ عامل توزیع میوه‌ قاچاق به مراجع قضایی معرفی شدند | اتاق خبر
کد خبر: 320479
تاریخ انتشار: 4 اسفند 1394 - 18:56
دبیر ستاد مبارزه با قاچاق کالای تهران از اجرای طرح تشدید برخورد با میوه‌های قاچاق در میدان مرکزی و سایر میادن بزرگ میوه و تره بار خبر داد و گفت: ۱۷ نفر از متخلفان به مراجع قضایی معرفی شدند.

اتاق خبر: علی اکبر پوراحمدنژاد با اشاره به اینکه ماموران ستاد مبارزه با قاچاق کالا در میدان مرکزی میوه و تره بار تهران مستقر هستند، گفت: در همین باره کارگروهی متشکل از ماموران ستاد مبارزه با قاچاق کالای استان تهران به رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان تهران تشکیل شده است.

بنا بر این گزارش به نقل از مهر؛ وی اعلام کرد: از هفته آینده تیم‌های نظارتی ما در سطح استان تهران کار عملیاتی برخورد را درباره قاچاق میوه و کالاهای دیگر آغاز خواهند کرد.

دبیر ستاد مبارزه با قاچاق کالای استان تهران اظهارداشت: در ابتدا قرار شد ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا که جرایم مجرمین را تشریح می کند به واحدهای صنفی تذکر داده شود و بعد از آن کار برخورد جدی با میوه قاچاق با شدت بیشتری پیگیری شود.

پوراحمدنژاد افزود: طبق این قانون، حمل، نگهداری و عرضه کالای قاچاق جرم است و متخلفین برای بار اول به ضبط کالا و جریمه دو برابری قیمت کالای مکشوفه، بار دوم ضبط کالا و جریمه ۴ برابری قیمت کالای مکشوفه و برای بار سوم به ضبط کالا و مسدود شدن واحد صنفی و زندان شش ماه تا یک سال محکوم خواهند شد.

وی با بیان اینکه قانون مبارزه با قاچاق بسیار سخت گیرانه است، گفت: ۸۰ درصد آئین نامه های اصلاح این قانون آماده شده است، ضمن اینکه امیدواریم با اجرای کامل این آئین نامه ها، سال ۹۵ سال انجام عملیات مراقبتی و تهاجمی علیه قاچاق خواهد بود.

دبیر ستاد مبارزه با قاچاق کالای استان تهران تصریح کرد:‌ از آنجا که میوه‌های قاچاق مکشوفه مجوزهای وزارت جهادکشاورزی ندارد و آزمایش‌های بهداشتی درباره سلامی آنها انجام نشده است، براساس قانون و طبق دستور مقام قضایی امحا خواهد شد.

پوراحمدنژاد ادامه داد:‌ در طرح تشدید با قاچاق میوه تاکنون ۱۴۰۰ کیلوگرم سیر خشک، ۳۴ تن نارنگی پاکستانی، ۳۰۰ جعبه سیب سبز فرانسوی، ۸۷ جعبه آلو سیاه آفریقایی و ۶۹۰ کیلوگرم بلوط و مقادیری انگور شیلیایی، لیمو ترش کشف و ضبط شده است. در همین رابطه ۱۷ نفر از متخلفان به مراجع قضایی معرفی شده اند.

وی با بیان اینکه بازرسی های در سطح استان تهران روند رو به رشد دارد، گفت: ‌کشفیات کالای قاچاق در این استان نسبت به سال گذشته ۳۰۰ درصد و ارزش آن ۲۲۰ درصد رشد نشان می دهد.

دبیر ستاد مبارزه با قاچاق کالای استان تهران با بیان اینکه این ستاد درصدد است که ورودی‌های استان را برای قاچاقچیان ناامن کند، اعلام کرد: ‌طرح سرکشی به انبارها و سردخانه هایی که احتمال وجود میوه قاچاق در آنها می‌رود، در دستور کار قرار گرفته و به فرمانداری‌های استان هم ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه عمده کالای قاچاق که می‌تواند از مرز تا تهران برسد، ترانزیتی است، اظهارداشت: احتمال رسیدن کالای قاچاق غیر ترانزیتی به تهران بسیار ضعیف است.

پوراحمدنژاد گفت: در حال رایزنی با سازمان حمل و نقل پایانه ها و گمرک هستیم تا توقف غیر معمول کامیون‌های ترانزیتی در سطح شهرستان‌ها رصد و با احتیاط بیشتری با آنها برخورد شود.

وی افزود:‌ همچنین یکی از دلایل فک پلمپ این کامیون‌ها سنتی بودن این پلمپ‌هاست که با اجرای قانون جدید گمرکی، قرار است همه پلمپ‌های سنتی به پلمپ‌های جدید و هوشمند که قابل فک نیست، تبدیل شود.

دبیر ستاد مبارزه با قاچاق کالای استان تهران از طرح رصد کامیون‌ها ترانزیتی به وسیله جی پی اس در آینده ای نزدیک خبر داد و افزود:‌ با رصد ناوگان ترانزیتی احتمال انحراف محموله های آن در آینده ای نه چندان دور تقریبا به صفر می رسد.

پوراحمدنژاد گفت: احتمالا از اول سال ۹۵ ارتباطات اعضای ستاد با یکدیگر بیشتر شده و مبارزه با قاچاق و محدود کردن منفذهای آن شدت خواهد گرفت.

94109

نظرات
ADS
ADS
پربازدید