Performancing Metrics

اندونزی چشم به همکاری ایران برای رساندن ذخیره سوخت به 30 روز دارد | اتاق خبر
کد خبر: 320509
تاریخ انتشار: 4 اسفند 1394 - 21:04
دولت اندونزی برای افزایش میزان ذخیره سوخت از 21 روز به 30 روز، چشم به ورود صنعت نفت جمهوری اسلامی ایران در این کشور جنوب شرق آسیا دارد که حدود 50 درصد نیاز انرژی خود را وارد می کند.

 

اتاق خبر: اندونزی که امسال پس از هفت سال به رغم تبدیل شدن به یک واردکننده نفت بار دیگر به اوپک بازگشت، اکنون توانایی ذخیره تنها 21 روز ذخیره نفت برای لحظه و روزهای بحرانی را دارد.
بنا بر این گزارش به نقل از ایرنا؛ 'ویراتماجا پوجا' مدیرکل بخش نفت و گاز وزارت انرژی و منابع معدنی اندونزی روز سه شنبه گفت متوسط منابع ذخیره سوخت این کشور در حال حاضر تنها برای 21 روز است که به طور مساوی نیز در سراسر اندونزی توزیع نشده است.
وی گفت که اندونزی در حال حاضر نیازمند است منابع ذخیره سازی سوخت را به حدود 30 روز برساند.
براساس مفاد آژانس بین المللی انرژی استاندارد ایده آل برای ذخیره سوخت در این کشور حدود 250 میلیون نفری برای 90 روز است.
میزان منابع ذخیره سازی سنگاپور در منطقه جنوب شرق آسیا برای 60 روز پیش بینی شده است.
به نوشته تارنمای 'تریبیون جامبی'، مقام وزارت انرژی اندونزی، گفت که سرمایه گذاران بالقوه ایران اکنون در این کشور بسر می برند و در نشست ها در مورد ساخت یک پالایشگاه نفت بحث می شود که هدف از ساخت آن تطبیق بیشتر ذخایر نفت است.
اندونزی به عنوان یک کشور پهناور و متشکل از بیش از 17 هزار جزیره باید برای امنیت انرژی میزان ذخیره سازی را افزایش دهد. این سیاست با هدف اطمینان از امنیت عرضه انرژی در سراسر این کشور اتخاذ شده است.
پیش بینی شده است روند تولید ملی نفت اندونزی به دلیل کشف نشدن ذخایر جدید همچنان در سال های آینده رو به کاهش باشد.
در حال حاضر تولید نفت ملی اندونزی حدود 817 هزار بشکه در روز است، در حالی که در بودجه کشور 835 هزار بشکه پیش بینی شده است.
براساس پیش بینی ها، تولید نفت اندونزی به کاهش خود طی پنجسال آینده ادامه خواهد داد . تولید نفت این کشور در سال 2010 میلادی حدود 942 هزار بشکه در روز بود. پیش بینی تولید برای سال جاری 835 هزار بشکه بوده که تا سال 2020 میلادی تنها به 550 هزار بشکه می رسد.

94109

نظرات
ADS
ADS
پربازدید