Performancing Metrics

بازار داغ انصراف نامزدهای انتخابات مجلس در آذربایجان غربی | اتاق خبر
کد خبر: 320600
تاریخ انتشار: 5 اسفند 1394 - 12:21
در فاصله دو روز مانده به ماراتن دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ۶ تن از نامزدهای این انتخابات در استان انصراف و از گردونه رقابت انتخاباتی خارج شدند.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، امروز سه شنبه شش نفر از نامزدهای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از ادامه رقابت انتخاباتی انصراف دادند.

فرماندار شهرستان خوی در خصوص انصراف پنج تن از نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در این حوزه گفت: پنج نفر از نامزدهای انتخاباتی این شهرستان از ادامه رقابت برای حضور در مجلس شورای اسلامی انصراف دادند.

حسین سیوانی اصل ادامه داد: تاکنون داوود امامی، شهرام احمدپور، علی مقدم، نادر مقدم هریک دیزج و مجید هاشمی با حضور در ستاد انتخابات شهرستان خوی انصراف خود را اعلام کرده اند.

وی افزود: با انصراف این پنج نفر از ۲۱ نفر نامزد انتخاباتی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخاباتی خوی و چایپاره که صلاحیت خود را از هیات نظارت اخذ کرده بودند، تعداد داوطلبان حاضر در این رقابت سیاسی در این حوزه به ۱۶ نفر کاهش یافت.

همچنین یک نفر از حوزه انتخابیه میاندوآب نیز امروز انصراف خود را از رقابت انتخاباتی دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی  اعلام کرد.

فرماندار ویژه شهرستان میاندوآب نیز در این خصوص گفت: یکی از نامزدهای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه میاندوآب، شاهین دژ و تکاب انصراف داده است.

ناصر امیری افزود: این نامزد که از حوزه فرعی تکاب برای شرکت در انتخابات مجلس ثبت نام کرده بود، امروز با مراجعه به فرمانداری این شهرستان انصراف خود را از نامزدی در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اعلام کرد.

وی ادامه داد: با انصراف این فرد، تعداد داوطلبان انتخابات مجلس دهم در حوزه انتخابیه میاندوآب و شاهین دژ و تکاب به ۳۰ نفر کاهش یافت.

امیری با اشاره به اخبار منتشره در فضاهای مجازی مبنی بر انصراف برخی نامزدهای مجلس دهم اظهار کرد: انتشار هر گونه خبری دال بر انصراف نامزدهای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در فضاهای مجازی ملاک نبوده و این اخبار تنها در صورتی مورد تایید است که نامه کتبی خود نامزد مبنی بر انصراف، به ستاد انتخابات این فرمانداری دریافت شود.

حوزه انتخابیه خوی و چایپاره با ۴۲۵ هزار نفر جمعیت یک کرسی نمایندگی در خانه ملت دارد.

برای اخذ آرای مردم حوزه انتخابیه شهرستان خوی و چایپاره در روز هفتم اسفندماه ۲۳۲ شعبه اخذ رای پیش بینی شده است.

در انتخابات هفتم اسفندماه از استان آذربایجان غربی از میان ۱۷۲ نفر داوطلب، ۱۲ نماینده برای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و از میان پنج نامزد، سه نماینده برای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و یک نماینده نیز به عنوان منتخب اقلیت های دینی برای مجلس انتخاب خواهند شد.

شهرستان های ارومیه، خوی، سلماس، ماکو، نقده، پیرانشهر، مهاباد، بوکان و میاندوآب ۹ مرکز حوزه اصلی و شهرستان های شوط، پلدشت، چالدران، چایپاره، اشنویه، سردشت، شاهین دژ و تکاب هشت مرکز و حوزه فرعی انتخابات در آذربایجان غربی اعلام شده است.

کد: 94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید