Performancing Metrics

قیمت سورن توربو شارژ چقدر است و چه رنگ‌هایی دارد؟ | اتاق خبر
کد خبر: 320687
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۰
سورن توربو شارژ هفته گذشته رونمایی شد و ایران خودرو هم اکنون این اتومبیل را به صورت نقدی و تحویل ۲۰ روزه می‌فروشد. اما قیمت سورن توربو شارژ چقدر است و چه رنگ‌هایی دارد؟

اتاق خبر - فروش سورن توربو شارژ توسط ایران خودرو به صورت فروش نقدی بوده و تحویل آن بنا به اعلام این شرکت ۲۰ روزه است. قیمت سورن توربو شارژ  ۳۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان اعلام شده است.

بر اساس اطلاعات درج شده در سایت فروش محصولات ایران خودرو، سورن توربو شارژ در رنگ‌های سفید، خاکستری متالیک، آبی کبود متالیک، آبی رویال متالیک، مشکی متالیک و قهوه‌ای روشن متالیک به متقاضیان فروخته می‌شود.

این فروش نقدی شامل بيمه شخص ثالث، كارت طلايی و سرويس‌های امدادی سه ستاره می‌شود. سورن توربو شارژ دو ایربگ و استاندارد آلایندگی یورو۴ دارد.

به گفته قائم مقام معاون توسعه محصولات جدید ایران خودرو، سورن توربو شارژ نسبت به سورن‌های موجود در بازار ۳۰ تا ۴۰ درصد افزایش توان، ۴۰درصد افزایش گشتاور، ۷ درصد کاهش مصرف سوخت و ۱۳ درصد کاهش آلاینده های خروجی دارد.

سورن توربو شارژ حداکثر توان خروجی ۱۵۵ اسب بخار، گشتاور ۲۱۴ نیوتن متر و مصرف سوخت ۷.۳ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر دارد.

سورن توربو شارژ در مدت ۱۰ ثانیه از سرعت صفر به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد. بر اساس ادعای مسئولان ایران خودرو، سورن توربو شارژ با موتور ۱۷۰۰ سی‌سی هم قدرت خودرویی با موتور ۲۴۰۰ سی‌سی بوده ولی میزان آلایندگی‌اش برابر با آلایندگی اتومبیلی با موتور ۱۶۰۰ سی‌سی است.

وزیری قائم مقام معاونت توسعه محصولات جدید ایران خودرو با اشاره به استفاده اتومبیل‌سازی روز جهان از فناوری توربو شارژ در تولید قوای محرکه توضیح داد که  ورود ۳۰ برابری هوای بیشتر به محفظه احتراق و بهبود ۴۰ درصدی راندمان موتور، از جمله موارد مهم در این فناوری به شمار می رود که اکنون بیشتر خودروسازان دنیا از آن بهره می‌برند.

به گفته‌ی این مسئول ایران خودرو، در سورن جدید علاوه بر اضافه شدن توربو شارژ، گیربکس، سیستم مدیریت موتور، سیستم‌های سوخت‌رسانی و هوارسانی، اگزوز، خنک‌کاری و شبکه برق و الکترونیک طراحی شده و تغییر کرده است.

در برنامه آینده ایران خودرو فناوری موتورو توروبو شارژ در موتورهای دوگانه سوز، CNG و موتورهای نسل جدید به کار گرفته و پلتفرم ملی منطبق با فناوری توربو شارژ طراحی و و در بیشتر محصولات ایران خودرو تولید خواهد شد.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید