Performancing Metrics

بازار نفت در 3 ماهه سوم 2016 متعادل می‌شود | اتاق خبر
کد خبر: 320700
تاریخ انتشار: 5 اسفند 1394 - 12:57
بانک سرمایه‌گذاری جفریز انتظار دارد تولید نفت اوپک در سه ماهه دوم 2016 با احتساب افزایش تولید ایران به 32 میلیون و 600 هزار بشکه برسد.

اتاق خبر: این بانک سرمایه گذاری اعلام کرد، بازارها در سه ماهه سوم شروع به متعادل‌ شدن خواهند کرد چرا که تولید کشورهای بیرون اوپک امسال 800 هزار بشکه در روز کاهش می‌یابد.

بنا بر این گزارش به نقل از ایسنا؛ بانک جفریز می‌گوید، به نظر می‌رسد بازاریابی زودهنگام ایران پس از تحریم‌ها موثر بوده و شرکت ملی نفت ایران به طور ضمنی اعلام کرده که صادرات نفت این کشور از زمان برداشته شدن این تحریمها در اواسط ژانویه روزانه 500 هزار بشکه افزایش یافته است اگرچه ما انتظار داریم بخشی از این افزایش صادرات از نفت انبارشده ایران در نفت‌کش‌ها تامین شده باشد.

در شرایطی که اوپک و تولیدکنندگان نفت بیرون اوپک با حفظ سطح تولید برای سهم بازار رقابت دارند نفت ایران احتمالا جایگزین کاهش روزانه 500 هزار بشکه‌ای تولید نفت آمریکا در سال 2016 در بازارهای جهانی خواهد شد.

بانک ای ‌ان ‌زد هشدار داده که افزایش عرضه از سوی ایران بیشتر از هرگونه کاهش عرضه از سوی آمریکا خواهد بود.

چشم‌انداز آژانس بین‌المللی انرژی برای آمریکا این است که تولید نفت شیل این کشور در سال ‌جاری روزانه 600 هزار بشکه و در سال آینده روزانه 200 هزار بشکه کاهش خواهد یافت اما در پنج سال آینده آمریکا بیشترین افزایش تولید نفت را در جهان خواهد داشت.

94109

نظرات
ADS
ADS
پربازدید