Performancing Metrics

مرغداری ها خالی از نهاده است/ سود مرغداران 1 هزارم ضرر سنگین آنها هم نیست | اتاق خبر
کد خبر: 32073
تاریخ انتشار: 27 مهر 1391 - 12:10

اتاق نیوز- مشكلات مرغداران تخم مرغی و گوشتی سالهاست كه حل نشده و متاسفانه كاری هم از دست تشكل ها بر نمی آید و كلیه تصمیم گیریها هم سیاسی است با توجه به اینكه صنعت مرغداری متولیان فراوانی مانند وزارت صنعت و جهاد را دارد همیشه با مشكلات فراوانی همراه بوده است.

رییس هیات مدیره اتحادیه مرغداران تخم گذار ایران گفت: با وجود اینكه دولت در انبارها 1700 تن ذرت و سویا  ذخیره كرده اما مرغداری ها خالی از نهاده است.

ناصر نبی پور اظهار داشت: مشكلات مرغداران تخم مرغی و گوشتی سالهاست كه حل نشده و متاسفانه كاری هم از دست تشكل ها بر نمی آید و كلیه تصمیم گیریها هم سیاسی است با توجه به اینكه صنعت مرغداری متولیان فراوانی مانند وزارت صنعت و جهاد را دارد همیشه با مشكلات فراوانی همراه بوده است.

وی ادامه داد: مرغداران تخم گذار 5 ماه ابتدای سال با ضرر و زیان فراوانی روبرو شدند طوری كه 1400 تومان زیر قیمت بازار تخم مرغ ها را فروختند.

وی با بیان اینكه ابتدای سال نگاه ها به مرغ گوشتی بود گفت: به دلیل اینكه قیمت مرغ گوشتی بالا رفته بود مسئولین تنها به فكر مرغ گوشتی بودند این در حالی است كه ما هشدار داده بودیم كه منتظر قیمت تخم مرغ در مهر و شهریور باشند. كلیه تسهیلاتی كه طی ماه های گذشته ارائه شد به مرغ های گوشتی بود و بعد از فشارهایی كه از سوی مرغداران بوجود آمد قیمت های توافقی را مطرح كردند كه مورد قبول مرغداران نیست.

نبی پور افزود: در حال حاضر میانگین سود مرغداران تخم گذار 300 تا 320 تومان است كه این سود 1 هزارم ضرر سنگینی كه آنها در ابتدای سال دادند نیست و با فشارهایی كه وزارت جهاد كشاورزی و وزارت صنعت آوردند قیمتی كه اعلام شده 2 هزار و 850 تومان است این در حالی است كه وزارت جهاد كشاورزی قیمت تمام شده تخم مرغ 2 هزار و 860  تومان  است.

وی تصریح كرد: ذرت در حال حاضر كیلویی 850 تومان است در حالی كه در 3 ماه گذشته 450 تومان بود و سویا هم به 1900 تومان رسید.

نبی پور با بیان اینكه گشایش اعتبارات باید سریعتر انجام شود گفت: در حال حاضر در انبارها 1700 تن ذرت و سویا ذخیره شده اما مرغداری ها خالی است باید به تشكیلات استانی بها بیشتری داده شود تا تولیدات تنظیم شود.

وی گفت: معمولا در فصل های سرد قیمت تخم مرغ بالاتر از فصل از گرم سال است و پیش بینی می شود قیمت تخم مرغ   درب مرغداری  به 3 هزار و 500 تومان و شانه ای 7 هزار تومان برسد.

منبع:ایلنا

کلید واژه ها :
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید