Performancing Metrics

گشایش مجدد شعبه سئول بانک ملت در ماه آینده | اتاق خبر
کد خبر: 320756
تاریخ انتشار: 5 اسفند 1394 - 17:02
خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی به نقل از یک مقام بانکی گزارش داد بانک ملت ایران تا اوایل ماه آینده فعالیت شعبه خود در سئول را عادی سازی خواهد کرد.

اتاق خبر: بانک ملت شعبه کره جنوبی را در ژوئن سال 2001 گشود و این شعبه از مبادلات ارزی خارجی و تجارت دو جانبه و همچنین انتقال پول ایرانیان مقیم کره حمایت می‌کرد، اما سئول با اشاره به این ادعاها که بانک ملت از قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل تخطی کرده است، از سال 2010 به بعد فعالیتهای این بانک را محدود کرد.

بنا بر این گزارش به نقل از ایسنا؛ این شعبه در سال 2009 درآمدی بالغ بر 32.5 میلیارد وون (26.8 میلیون دلار) داشت اما این رقم در سال 2014 که تحریمهای هسته‌ای اعمال شده بود، به حدود 760 میلیون وون رسید. چنین محدودیتهای باعث شد این بانک شمار کارمندانش را از 36 نفر در ژوئن سال 2010 به 13 نفر در حال حاضر کاهش دهد.

پس از اجرای توافق هسته‌ای در ماه ژانویه که لغو تحریمهای آمریکا و اتحادیه اروپا را بدنبال داشت، سئول اعلام کرد اکنون که تحریمهای اقتصادی و مالی علیه تهران برداشته شده‌اند، همکاری دوجانبه با ایران را افزایش خواهد داد.

کیم تائه گیل، مدیر شعبه سئول بانک ملت به یونهاپ گفت: ما برای بازسازی زیرساخت لازم به منظور از سرگیری فعالیتهای عادی تلاش کرده‌ایم.

به گفته این مقام بانکی، اتصال مجدد به سیستم سوئیفت که سیستم ارتباطات مالی بین بانکی جهانی و پلتفرم کلیدی برای مبادلات بین المللی است تا هفته آینده کامل خواهد شد و صدور اعتبارنامه و شرکت در مبادلات تجاری را برای این شعبه امکان پذیر خواهد کرد.

مدیر شعبه سئول بانک ملت همچنین اظهار کرد: مذاکراتی برای ایجاد یک سیستم پرداخت با استفاده از یورو در جریان است، زیرا به دلیل تحریمهای جداگانه دیگری که آمریکا علیه تهران وضع کرده است، نمی‌توانیم از دلار استفاده کنیم و انتظار داریم در این زمینه تا ماه آینده به نتایج مثبتی دست پیدا کنیم.

94109

نظرات
ADS
ADS
پربازدید