Performancing Metrics

برنامه‌ریزی برای جهانی کردن سهام ایران‌ایر | اتاق خبر
کد خبر: 320773
تاریخ انتشار: 5 اسفند 1394 - 17:59
وزیر راه و شهرسازی گفت:‌ هما باید اولین شرکت ایرانی باشد تا سهام آن در سطح جهان داد و ستد شود و مفهوم خصوصی‌سازی در صنعت حمل و نقل هوایی ورود به بازارهای جهانی است.

وزیر راه و شهرسازی گفت:‌ هما باید اولین شرکت ایرانی باشد تا سهام آن در سطح جهان داد و ستد شود و مفهوم خصوصی‌سازی در صنعت حمل و نقل هوایی ورود به بازارهای جهانی است.

به گزارش اتاق خبر به نقل از فارس؛ عباس آخوندی امروز در مراسم گرامیداشت پنجاه و پنجمین سالگرد تأسیس شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران که با حضور رئیس‌جمهور در آشیانه تعمیرات هما برگزار شد، اظهار داشت: عزم راسخ برای بازسازی ساختاری ناوگان هوایی کشور وجود دارد.

وی ادامه داد: صنعت هوانوردی ایران روزگار سختی را پشت سر گذاشت و البته هنوز با این شرایط سخت مواجه است.

آخوندی افزود: حدود 250 فروند هواپیما در ناوگان هوایی کشور وجود دارد که از این میزان 150 فروند هواپیما فعال و حدود صد فروند زمین‌گیر است.

وزیر راه و شهرسازی گفت:‌هواپیماهایی که باید از ناوگان هوایی خارج شوند امروز بخش عمده‌ای از ظرفیت پارکینگ فرودگاه مهرآباد و امام خمینی را به خود اختصاص داده‌اند.

وی با تأکید بر لزوم استفاده بهینه از ظرفیت همه فرودگاه‌ها به نوسازی ناوگان اشاره کرد و گفت:‌باید سهم خود را از زنجیره تجاری صنعت حمل و نقل هوایی در جهان به دست آوریم.

وزیر راه و شهرسازی گفت: آسمان ایران محل عبور هزاران هواپیما است اما سهم ملت ایران از این عبور اندک است.

آخوندی بیان کرد:‌توسعه پروازهای داخلی و خارجی و به دست آوردن جایگاه ایران در صنعت هوانوردی جهانی جزء برنامه‌های دولت است.

وی با بیان اینکه ایرانیان سالانه 4 تا 5 میلیارد دلار به شرکت‌های هواپیمایی خارجی بابت پرواز در همه دنیا پول می‌دهند، گفت: از سال 90 تا 93 شمسی مردم ایران حدود 12 میلیارد دلار پول بلیت به شرکت‌های هواپیمایی خارجی دادند.

وزیر راه و شهرسازی گفت: با نوسازی صنعت حمل و نقل هوایی سهم بهینه‌ای برای ملت ایران به دست می‌آید و این حق مسلم ملت ایران است.

وی با تأکید بر اینکه بازسازی ایران ایر به عنوان مادر صنعت حمل و نقل هواپیمایی در حال انجام است، گفت:‌ برنامه‌ریزی کردیم 1.5 برابر کل صندلی ‌های موجود،‌هواپیمای فعال وارد کشور شود و میزان صندلی‌های هوایی ناوگان به 2.5 برابر افزایش یابد.

آخوندی با تأکید بر اینکه شرکت لیزینگ هواپیمایی ایران راه‌اندازی می‌کنیم، گفت: ‌بدین ترتیب تعداد هواپیماهای ناوگان باید به 500 فروند افزایش یابد و سهم بخش خصوصی هم در توسعه ناوگان ارتقا یابد.

وی با بیان اینکه شرکت‌های هواپیمایی باید از نظر بازاریابی و آموزش به حد استانداردهای بین‌المللی برسند، گفت: ایران ایر باید اولین شرکت هواپیمایی ایران باشد تا سهم آن در سطح جهان داد و ستد شود؛ مفهوم خصوصی‌سازی در صنعت حمل و نقل هوایی این است که سهم این ایرلاین در بازار جهانی داد و ستد شود.

آخوندی افزود: روز گذشته منطقه آزاد و ویژه تجاری فرودگاه امام خمینی آغاز به کار کرد و بدین ترتیب فرودگاه امام مرکز لجستیک منطقه خواهد شد.

وی به قراردادهای اخیر خرید ایرباس‌های اشاره کرد و گفت: به کمپانی سازنده و فروشنده اعلام کردیم که به هیچ عنوان واسطه‌ای در این میان نباشد و آنها برگه رسمی به دولت ایران بدهند تا هیچ ریالی بابت واسطه‌گری رد و بدل نشود.

وزیر راه و شهرسازی گفت:‌ اگر کسی هم به عنوان واسطه وارد شود، ما به عنوان دولت اجازه نمی‌دهیم یک سنت در این واسطه‌گری رد و بدل شود.

94111

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید