Performancing Metrics

پیش شرط ورود خودروسازان خارجی به کشور | اتاق خبر
کد خبر: 320796
تاریخ انتشار: 5 اسفند 1394 - 13:21
معاون هماهنگی و نظارت معاون اول رئیس جمهور در گفت و گو با اتاق خبر تشریح کرد
رضا ویسه: تنها محدودیتی که در مورد سرمایه گذاری خارجی وجود دارد بحث بازار و محصول تولیدی است.

اتاق خبر- معاون هماهنگی و نظارت معاون اول رئیس جمهور و کارشناس صنعت خودرو در مورد ورود شرکت های خودروساز خارجی به ایران، حضور خودرو سازان خارجی در صنعت خودروسازی کشور را متاثر از نوع سرمایه گذاری دانست.
رضا ویسه معاون هماهنگی و نظارت معاون اول رئیس جمهور و کارشناس صنعت خودرو در گفت و گو با اتاق خبر با بیان این نکته که حضور خودرو سازان خارجی بسته به نوع نگاه به صنعت خودرو دارد گفت: برای مثال همانگونه که برای صنایع دانش بنیان باید به سراغ کشورهای پیشرفته در این بخش رفت، در مورد صنعت خودروسازی نیز این امر صادق است.
ویسه با اشاره به ارتباط سرمایه گذاری خارجی و بازار مصرف، ادامه داد: در مورد خودرو، سرمایه گذاری خارجی در این بخش بسته به هدف گذاری، بازار مصرف و نوع محصول دارد. در این مورد تنها محدودیتی که در مورد سرمایه گذاری خارجی وجود دارد بحث بازار و محصول تولیدی است.
معاون هماهنگی و نظارت معاون اول رئیس جمهور با اشاره به نوع سرمایه گذاری خودرو سازان خارجی و سرمایه گذاری این شرکت ها به صورت سرمایه گذاری مشترک به جای سرمایه گذاری مستقیم گفت: سرمایه گذاری خارجی به سه صورت انجام می گیرد. یک حالت سرمایه گذاری خارجی به این صورت است که سرمایه گذار خارجی درصدی از سرمایه گذاری را انجام می دهد.
این کارشناس صنعت خودرو در مورد شیوه های دیگر سرمایه گذاری خارجی گفت: شیوه دیگر سرمایه گذاری خارجی به صورت مشارکت با شرکت های داخلی به صورت سرمایه گذاری مشترک است. شیوه دیگر سرمایه گذاری خارجی به صورت پرداخت وام به تولید کنندگان داخلی صورت می گیرد. تمام این مسائل به شیوه انتخاب شرکای داخلی و بازار مصرف برمی گردد.
وی با تاکید بر این نکته که در ایران می توان هر سه نوع سرمایه گذاری خارجی را انجام داد، در جواب سوالی در مورد چگونگی پیشرفت صنعت خودرو سازی کشور و راه های پیشبرد آن گفت: در این مورد به دلیل پیچیدگی ها و گسترده بودن موضوع نمی توان به سادگی نظر داد و این موضوع گسترده تر و پیچیده تر از آن است بتوان به سادگی در مورد آن نظر داد.

94105 ت

نظرات
ADS
ADS
پربازدید