Performancing Metrics

آینده صنعت برق بدون توجه به هوشمندسازی ابتر می‌ماند | اتاق خبر
کد خبر: 320812
تاریخ انتشار: 5 اسفند 1394 - 21:11
مدیرعامل شرکت توانیر گفت: بدون توجه به هوشمندسازی و اتوماسیون، آینده صنعت برق ابتر خواهد ماند.

اتاق خبر: آرش کردی در چهارمین کنگره بین المللی اتوماسیون صنعت برق در دانشگاه تبریز، با بیان اینکه آینده صنعت برق در صورتی به مرحله ایده آل خواهد رسید که هوشمند سازی و طرح جامع اتوماسیون به اجرا در بیاید، اظهار کرد: در صورت مجهز شدن به دانش روز و به خصوص استفاده از فناوری های مدرن و هوشمندسازی می توان با رفع برخی موانع موجود به موفقیت زیادی در این صنعت دست یافت.

بنا بر این گزارش به نقل از ایسنا، مدیر عامل شرکت توانیر با اشاره به اجرای پروژه‌های برق و اتوماسیون صنعتی در این حوزه یادآور شد: اتوماسیون یکی از فناوری‌های مدرن است که جوامع مختلف جهت افزایش سرعت، دقت کارها و کاهش استفاده از منابع و افزایش توان کنترل های لازم در برنامه ریزی، هدایت و کنترل به کار می‌رود و از این رو ضروری است، از این طرح و تکنولوزی در سه بخش این صنعت یعنی تولید، انتقل و توزیع به بهترین شکل بهره برداری انجام گیرد.

وی اضافه کرد: داشتن یک شبکه جامع و کامل در صنعت برق کشور ضروری است و بدینسان استفاده از طرح اتوماسیون؛ در این خصوص می‌توان کمک زیادی داشته باشد و همچنین برای رسیدن به اهداف مورد نظر ضمن تجهیز به دانش روز باید زیرساخت‌های لازم را هم فراهم کرد.

محمدصادق پورمهدی، معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: این استان از جمله استان‌های پیشرو در تولید، توزیع و انتقال برق در کشورمان به حساب می‌آید که به یقین مدیران و کارکنان این حوزه نقش تاثیرگذاری در این خصوص داشته‌اند.

وی ضمن تقدیر از برگزار کنندگان این همایش افزود: این موفقیت‌ها مرهون تلاش همه جانبه کارکنان و مدیران صنعت برق بوده و در حال حاضر، 100 درصد شهر و روستاهای کشورمان دارای برق هستند.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی در ادامه، استفاده از انرژی‌های پاک و به ویژه کمک به رشد و توسعه فناوری‌های مدرن را ضروری خواند و خاطر نشان کرد: با استفاده از هوشمند سازی و مجهز شدن به دانش روز می توان در این عرصه ها به نتایج مثمرثمری رسید.

94109

نظرات
ADS
ADS
پربازدید