Performancing Metrics

راهنمای سفر به اندونزی | اتاق خبر
کد خبر: 321031
تاریخ انتشار: 6 اسفند 1394 - 14:03
اندونزی مجموعه‌ای از ۱۳۰۰۰ جزیره نزدیک به هم و دارای جاذبه‌های گردشگری مختلف است. از شهرهای پرجمعیت و زیبا گرفته تا حیوانات کمیاب در زیستگاه‌های بکر طبیعی به همراه هزینه‌های کم، این کشور را به مکانی محبوب برای گردشگران تبدیل کرده است.

به گزارش اتاق خبر و به نقل از کجارو، اندونزی مجموعه‌ای از ۱۳۰۰۰ جزیره نزدیک به هم و دارای جاذبه‌های گردشگری مختلف است. از شهرهای پرجمعیت و زیبا گرفته تا حیوانات کمیاب در زیستگاه‌های بکر طبیعی به همراه هزینه‌های کم، این کشور را به مکانی محبوب برای گردشگران تبدیل کرده است. 

 کشور اندونزی با بیش از ۱۳۰۰۰ جزیره، برای انواع و اقسام گردشگران جاذبه‌های منحصر به فرد دارد. از شن‌های سفید و آتشفشان‌های خشن بالی گرفته تا شهر پر انرژی جاکارتا پایتخت این کشور و زمین‌های بکر سوماترا، همیشه می‌توانید چیزهای جدید و متنوع پیدا کنید. اندونزی زیستگاه گستره‌ی زیادی از حیوانات بومی کمیاب از جمله اژدهای کومودو (Komodo Dragon) است. با وجود غذاهای محلی ارزان به همراه هزینه منطقی اقامت، جای تعجب نیست که اندونزی مقصد مورد علاقه‌ی بسیاری از گردشگران است. اگر قصد سفر به اندونزی دارید، امیدواریم این راهنما برایتان مفید باشد. در نظر داشته باشید که یک بار سفر به این کشور برای دیدن همه جاذبه‌ها کافی نخواهد بود. واحد پول اندونزی روپیه است.

 هزینه‌های معمول

اقامت

 خوابگاه‌های ارزان قیمت (hostel) اتاق‌های مشترک را حدوداً ۱۰ دلار (دلار امریکا) به ازای هر شب در اختیارتان قرار می‌دهند و هزینه هر شب اقامت در اتاق خصوصی دو تخته در این خوابگاه‌ها حدود ۲۵ دلار است. قیمت‌ها خارج از شهر‌های مهم، کمتر و حتی تا نصف این مبالغ است. هزینه بیشتر هتل‌ها برای یک شب اقامت در اتاق دو تخته حدود ۳۰ دلار است.

غذا

غذاهای محلی بسیار ارزان هستند. قیمت غذاهای خیابانی که دستفروش‌ها می‌فروشند از ۵۰ سنت و غذاهای محلی از ۱ دلار شروع می‌شوند. به طور میانگین یک وعده غذای کامل بین ۲ تا ۳ دلار هزینه دارد. غذاهای غربی گران‌تر بوده و حدود ۹ دلار برای یک وعده غذا به همراه نوشیدنی باید هزینه کنید.

حمل و نقل

برای سفر بین جزیره‌ها کشتی‌های کوچکی وجود دارد. هزینه بلیت از شرق جاوا تا غرب بالی حدود ۵۰ سنت بوده و برای سایر مسیرها به نسبت مسافت بالا می‌رود. یک سفر هشت ساعته با اتوبوس حدود ۵ دلار و اتوبوس‌های شبانه حدود ۱۰ دلار هزینه دارند.

 

فعالیت‌ها

جاذبه‌های این کشور زیاد گران نیستند. ورودی پارک ملی برومو تنگر سمرو (Bromo Tengger Semeru National Park) حدود ۷ دلار و برای پارک‌های بوناکن (Bunaken) و بروبودور (Borobudur) حدود ۲۰ دلار است. گشت و گذار در کوه معروف باتور (Batur) بین ۳۰ تا ۶۰ دلار هزینه دارد.

 نکاتی برای صرفه جویی در هزینه‌ها

از غذاهای خیابانی استفاده کنید

شما می‌توانید غذاهای خوشمزه را با حدود ۵۰ سنت تهیه کنید. اسنک‌، سوپ و نودل در میان غذاهای خیابانی بسیار مقرون به صرفه هستند. استفاده از فروشگاه‌‌ها هم گزینه خوبی برای خرید غذای ارزان است.

 

چانه بزنید

تقریباً هیچ چیزی در اندونزی به قیمتی که روی آن گذاشته‌اند نمی‌ازرد. با فروشنده‌ها چانه بزنید و با هزینه کمتر محصولات بیشتری بخرید.

 دیدنی‌ترین مکان‌ها و بهترین فعالیت‌ها در اندنزی

در بالی (Bali) ریلکس کنید

بالی معروف‌ترین جزیره در میان جزایر اندوزی بوده و این مسئله بدون دلیل نیست. با اینکه بیشتر وقت‌ها بالی مملو از مسافر است ولی نمی‌توان از زیبایی آن چشم پوشی کرد. ساحل بینکین (Bingin Beach) و پورا بساکی (Pura Besakih) را که ساختمان زیبایی در معبد اصلی است بگردید. بالی کمی از سایر مکان‌های اندوزی گران‌تر است. از دیدن رقص‌های محلی بالی در اوبود (Ubud) لذت ببرید.

 

به میان جزایر گیلی (Gili Islands) بروید

برای درک حس واقعی بهشت جزایر، به سمت جزایر گیلی بروید. در این جزایر جاده و خودرو پیدا نمی‌شود و برای دیدن زیبایی‌های آن باید از دوچرخه یا اسب و کالسکه استفاده کنید. امکانات غواصی و شناگری بسیار خوبی در این جزایر وجود دارد.

با اژدهای کومودو (Komodo Dragon) ملاقات کنید

این موجود کمیاب موضوع بیشترین مستندها در مورد انواع سوسمار است و باید به عنوان یک نیروی قوی طبیعت به آن نگاه کرد. آن‌ها موجوداتی خشن هستند. پارک ملی کومودو مکانی ثبت شده در یونسکو و تنها اقامتگاه بزرگ‌ترین سوسمار دنیا است.

 

جاکارتا (Jakarta)

پایتخت اندونزی یک شهر بزرگ و شلوغ با جمعیتی بیش‌تر از ۱۰ میلیون نفر است. در میدان فتهیلاه (Fatahillah Square) در باتاویای قدیمی کافه‌های زیادی با منظره میدان و ازدحام جمعیت آن وجود دارد. در محله‌ی داچ (Dutch) معماری تاریخی و سرگرمی‌های خوبی پیدا خواهید کرد. در جاکارتا شما با انتخاب‌های گوناگون احاطه می‌شوید.

 

تماشای طلوع خورشید در پارک ملی ملی برومو تنگر سمرو (Bromo Tengger Semeru National Park)

یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری در جاوا، کوه برومو و پارک ملی آن است. دیدن آتشفشان نیمه‌فعال برومو که توسط مناظری از دشت‌های ماسه احاطه شده و یادآور سطح کره ماه است را از دست ندهید. اگر شما فصل تابستان را در آنجا سپری می‌کنید، برای دیدن اوپاکارا کاسودو (Upavara Kasodo)، مراسمی ماهانه که قبالیل تنگرس (Tenggerese) در آن شرکت دارند زمان مناسبی است. همچنین دیدن طلوع خورشید در این منطقه خالی از لطف نیست.

 

 

در مبعد هیندی پرامبانان (Hindi Prambanan) گشت بزنید

این محل تاج معابد هندو در اندوزی است و در قرن ۱۰ میلادی ساخته شده است. با ارتفاع ۵۰ متر، این معبد از برودودور بلندتر بوده و معماری تاثیر گذاری دارد. پیشنهاد می‌شود که دوربین را گاهی کنار گذاشته و با چشم خود از تندیس‌‌های زیبا و مکان‌های تاریخی آن دیدن کنید.

 

از شگفتی‌های بروبودور (Borobudur) دیدن کنید

برودودر یک معبد عظیم بوداییست که در قرن ۹ میلادی ساخته شده است. همانند پرامبانان این معبد در لیست آثار یونسکو ثبت شده است. هنگامی که به سمت بالا حرکت می‌کنید، آرامشی که بودایی ها در آن برقرار کرده اند را حس خواهید کرد. در افسانه‌ها گفته می‌شود که می‌توان تا زمانی که معنی هر آرامش درک شود به بالا رفتن ادامه داد.

 

در بوناکن (Bunaken) غواصی کنید

پارک ملی بوناکن مکانی است برای کسانی که به غواصی و شیرجه در آب علاقه دارند. این آب‌های عمیق بسیار شفاف بوده و یکی از متراکم‌ترین مکان‌های دنیا از نظر گونه‌های جانوری است. مراقب کوسه‌ها، ماهی‌های تن، لاک پشت‌ها و مارهای دریایی باشید.

حس چشایی خود را محک بزنید

با تعداد زیاد جزایری که اندونزی را تشکیل داده‌اند، غذاهای مخلتف بسیاری برای امتحان کردن وجود دارد. همیشه برای غذا خوردن به یک رستوران نروید و غذاهای جاوانسی (Javanese)، ساندانسی (Sundanese)، پادانگ (Padang) و بالینسی (Bulinese) را حتما میل کنید.

از یوگیاکارتا (Yogyakarta) دیدن کنید

این شهر که به یوگیا مشهور است شهر اصلی گردشگی جاوا به حساب می‌آید. ترکیبی از بافت قدیمی و جدید به همراه جو هنری خاص به آرامش فکری شما کمک می‌کند. در این شهر تعدادی رستوران، مراکز خرید، نماهای تاریخی و موزه برای دیدن وجود دارد.

در دنپاسار (Denpasar) خرید کنید

این شهر پر جمعیت مرکز جزیره بالی و محل توسعه و رشد اقتصادی در دو دهه اخیر بوده است. در کنار مراکز خرید یک مرکز هنری و همچنین موزه نگری پروپینسی بالی (Museum Negeri Propinsi)  ارزش بازدید را دارند.

به دیدن اورانگوتان‌ها در سوماترا بروید

اورانگوتان‌ها حیواناتی مرموز و باهوش هستند و جزیره سوماترا یکی از زیستگاه‌های آن‌ها محسوب می‌شود. دیدن این حیوانات تجربه‌ای بی نظیر است و با توجه به کاهش شدید جنگل‌ها امکان به خطر افتادن نسل آن‌ها در آینده نزدیک وجود دارد. پس برای دیدن آن‌ها شاید فرصت زیادی نداشته باشید.

 

زندگی روستایی کالیبارو (Kalibaru) را مشاهده کنید

کالیبارو یک روستای کوچک، آرام و دنج در جنوب شرقی جاوا است. تورهای محلی کاشت و برداشت کاکائو و انواع مختلف گیاهان در این منطقه بر سر راه شما قرار دارند.

آرامش را در باغ‌های بوتاینکال بوگور (Bogor Botanical Gardens) بیابید

چهل مایل دورتر از جاکارتا باغهای بوتانیکال بوگور با بیش از ۲۰۰ هکتار زمین و ۱۵۰۰۰ اصله از انواع گونه‌های درختان وجود دارد. این باغ‌ها بسیار زیبا بوده و برای آرامش و رهایی از استرس‎ مکان مناسبی هستند.

منبع: کجارو

94104

مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید