Performancing Metrics

ترکیه خود را پایبند به قرارداد آتش بس در سوریه نمی‌داند | اتاق خبر
کد خبر: 321101
تاریخ انتشار: 6 اسفند 1394 - 19:48
نخست وزیر ترکیه در سخنان اخیر خود، پایبندی کشورش به قرارداد آتش بس سوریه را در گرو قرار دادن نام احزاب کرد زبان درگیر در جنگ با ترکیه در لیست استثناهای آتش بس دانست.

به گزارش اتاق خبر  به نقل از حریت، احمد داود اغلو، نخست وزیر ترکیه در سخنان روز پنجشنبه خود گفت: توافق آتش بس در شرایطی که یکی از طرفین، امنیت ترکیه را تهدید می کند برای ما الزام آور نیست و در صورت احساس تهدید از جانب هر یک از طرفین درگیر در سوریه احتمال عدم پذیرش آتش بس از سوی ترکیه وجود دارد.

گفته می شود اشاره داود اوغلو به احزاب «یگان مدافع خلق» و «اتحاد دموکراتیک  سوریه»، مستقر در شمال این کشور است که ترکیه آنها را وابسته به «پ ک ک» می داند.

وی خاطرنشان کرد: برای ما حزب «یگان مدافع خلق» هم یک سازمان تروریستی مانند داعش و جبهه النصره است که در این توافق به عنوان یک گروه تروریستی تلقی نشده است که از نظر ما باید شمرده می شد. وقتی امنیت ما در معرض تهدید است، ترکیه نسبت به این قرارداد احساس پایبندی نمی کند.

گفتنی است رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه نیز روز گذشته خواستار قرار دادن نام دو حزب کُرد تبار مذکور در زمره گروه های مستثنی در قرارداد آتش بس شده بود.

منبع: مهر

94105

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید