Performancing Metrics

150 واحد پرورشی قارچ خوراکی تعطیل شدند | اتاق خبر
کد خبر: 32118
تاریخ انتشار: 29 مهر 1391 - 13:04

 

افشار قیمت خرید ‌هر کیلوگرم قارچ خوراکی فله‌ای از تولیدکننده را 4800 تومان عنوان کرد و گفت: این محصول در بازار مصرف کیلویی 7000 هزار تومان فروخته می‌شود.

اتاق نیوز- رییس تعاونی تولیدکننندگان قارچ‌ از تولید 40 هزار تنی قارچ در نیمه نخست سال خبر داد و گفت: قیمت قارچ از تولید تا مصرف بیش از 2000 تومان افزایش می‌یابد.

محمدحسن افشار با اشاره به تولید 80 هزار تن قارچ در سال گذشته اظهار کرد: طی سال جاری ماهانه حدود 6700 تن قارچ از مزارع تولیدی برداشت شده که در نیمه نخست امسال بیش از 40 هزار تن محصول عرضه شده است.

وی گفت: ‌در حالی که هزینه‌های تولید قارچ بیش از صد درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان تنها مجوز افزایش 9 درصدی قارچ را داده که درآمدها جوابگوی هزینه‌های تولید نیست از 380 واحد پرورشی قارچ خوراکی 150 واحد تعطیل شده‌اند.

رییس تعاونی تولیدکننندگان قارچ‌های خوراکی با اشاره به مشکلات واردات نهاده‌ها برای تولید کمپوست اظهار کرد: کلش گندم از کیلویی 120 تومان به 400 تومان افزایش یافته و قیمت مواد پلاستیکی نیز 2.5 برابر شده لذا قیمت تمام شده قارچ افزایش یافته است.

افشار قیمت خرید ‌هر کیلوگرم قارچ خوراکی فله‌ای از تولیدکننده را 4800 تومان عنوان کرد و گفت: این محصول در بازار مصرف کیلویی 7000 هزار تومان فروخته می‌شود.

وی اعلام کرد: قیمت قارچ از تولید تا مصرف بیش از 2000 تومان افزایش می‌یابد.

رییس تعاونی تولیدکننندگان قارچ‌های خوراکی گفت: قارچ بسته بندی شده نیز 10 تا 15 درصد هزینه بسته‌بندی به آن اضافه می‌شود.

افشار با اشاره به این‌که تابستان به دلیل کاهش تولید قارچ، قیمت این محصول نیز افزایش می‌یابد، گفت: در فصل تابستان قیمت قارچ به دلیل کاهش عرضه افزایش یافته و به همین نسبت در مغازه‌ها نیز گران‌تر فروخته می‌شود.

به گفته وی 100 واحد پرورش قارچ با بحران هزینه و تامین مواد اولیه مواجه هستند و مزارع موجود نیز با نیمی از ظرفیت فعالیت می‌کنند.

منبع:ایسنا

مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید