Performancing Metrics

ردپایی از ناآگاهی انسان در تخریب منابع طبیعی | اتاق خبر
کد خبر: 321195
تاریخ انتشار: 7 اسفند 1394 - 13:03
عضو هیات علمی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی لرستان گفت: در هنگام تخریب منابع طبیعی باید ردپایی از ناآگاهی انسان جستجو کرد.

به گزارش اتاق خبر و به نقل از ایسنا، مجید توکلی  بیان کرد: در سال‌های اخیر آتش‌سوزی‌های وسیعی را در جنگل‌های زاگرس شاهد بودیم که عوامل انسانی و طبیعی در آن دخیل بوده‌اند. این آتش‌سوزی‌ها باعث آشفتگی اکوسیستم شده و موجب از بین رفتن کنترل کننده‌های طبیعی آفات و بیماری‌ها در این جنگل‌ها شده است.

 

وی اظهار کرد: تناسب نداشتن تاج درختان کهنسال با توجه به خشکسالی و کمبود منابع آبی و افت آب‌های زیرزمینی از عوامل تهدید کننده جنگلهای زاگرس است. تناسب نداشتن تاج گسترده درختان با اندام‌های زیرزمینی سبب توانایی نداشتن درخت در تامین آب و مواد غذایی برای اندام‌های هوایی و بدین ترتیب درخت دارای ضعف اکولوژیکی می‌شود.

 

این عضو هیات علمی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی لرستان با اشاره به سمپاشی مزارع و حذف شدن کنترل کننده‌های طبیعی، افزود: اعتقاد بر این است که در هنگام تخریب منابع طبیعی باید ردپایی از ناآگاهی‌ها و دخالت‌های بی‌مورد انسان را جستجو کرد. در میان اقدامات ناهنجار انسان می‌توان به استفاده از سموم شیمیایی و بهره‌برداری بی‌رویه کشاورزی اشاره کرد.

منبع: ایسنا

94104

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید