Performancing Metrics

استفاده از تروریست‌ها حل بحران‌های منطقه را ناممکن می‌کند | اتاق خبر
کد خبر: 321234
تاریخ انتشار: 7 اسفند 1394 - 20:07
لاوروف:
وزیر امور خارجه روسیه نسبت به ناممکن شدن حل بحران‌های منطقه با توجه به استفاده از تروریست‌ها همانند سربازان پیاده در بازی شطرنج هشدار داد.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، به نقل از روزنامه الدستور، سرگئی لاوروف در پیامی به شرکت کنندگان کنفرانس بین‌المللی بررسی مسائل خاورمیانه در روسیه که از سوی تالار گفت‌وگوی بین‌المللی والدای برگزار شد، افزایش تلاش‌ها برای حل و فصل بحران‌های منطقه و آغاز تدوین استراتژی فراگیر برای بازگرداندن ثبات سیاسی، اجتماعی و اقتصادی به خاورمیانه و شمال آفریقا را خواستار شد و گفت که بحرانی شدن اوضاع در خاورمیانه خطر بزرگی برای ساختار بین‌المللی به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: روشن است که تحقق ثباتی طولانی مدت بدون ریشه کن کردن کانون خطر تروریسم و در درجه اول سرکوبی داعش که کنترل بخش‌های زیادی را به دست گرفته، محال است.

لاوروف هم‌چنین افزود: شکی نیست که چنین اقداماتی تنها در صورتی موفقیت آمیز خواهد بود که از تلاش‌ها برای بهره گیری از تروریست‌ها همانند سربازان پیاده در بازی‌های مشکوک ژئوپلتیک، دست برداشته شود.

وزیر خارجه روسیه در ادامه متعهد شد که کشورش به کمک‌های خود در حل و فصل بحران‌ها و درگیری‌های منطقه به واسطه در پیش گرفتن گفتمان‌های ملی فراگیر و متکی بر قوانین بین‌المللی ادامه خواهد داد.

کد: 94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید