Performancing Metrics

بیانات رهبری و اظهارات روسای قوا پس از مشارکت در انتخابات | اتاق خبر
کد خبر: 321256
تاریخ انتشار: 7 اسفند 1394 - 18:47
حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در اولین دقایق آغاز رأی گیری دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری با حضور در محل صندوق سیار ۱۱۰ در حسینیه امام خمینی (ره)، آراء خود را به صندوق انداختند.

مردم به قصد افزایش اعتبار و عزت ملی در انتخابات شرکت و دشمن را مأیوس کنند

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، حضرت آیت الله خامنه‌ای سپس در سخنانی، انتخابات را هم وظیفه و هم حق ملت خواندند و افزودند: انتخابات، کاری بزرگ و خیر و همیشه حائز اهمیت است و در برخی مقاطع نیز اهمیت بیشتری دارد و در معارف و دستورات اسلامی نیز بر پیشروی و سرعت عمل در کار خیر توصیه شده است.

رهبرمعظم انقلاب اسلامی با تأکید بر سرعت عمل در انجام این وظیفه و احقاق حق، خاطرنشان کردند: همانطور که قبلا گفته‌ایم همه مردم ایران، هر کس که ایران را و جمهوری اسلامی را و شکوه، عزت و عظمت ملی را دوست دارد، در انتخابات شرکت کند.

ایشان همچنین مردم را به حضور در انتخابات با نیّت خیر و با قصد ایجاد اعتبار فزاینده برای کشور و استقلال کامل کشور و پاسخ به عزت ملی فراخواندند و گفتند: نتیجه حضور در انتخابات، عزت و استقلال ملی است و ما دشمنانی داریم که چشم طمع دوخته‌اند و انتخابات باید به‌گونه‌ای باشد که دشمن را مأیوس و ناامید کند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای تأکید کردند: مردم دقت کنند و با بصیرت و چشم باز رأی دهند و این کار از جمله حسناتی است که

علاوه بر اجر کوتاه‌مدت و بلندمدت دنیوی، اجر اخروی نیز به همراه دارد.

رهبرمعظم انقلاب اسلامی اظهار امیدواری کردند که ملت ایران در این انتخابات نیز همچون انتخابات گذشته توقیق حضور پیدا کنند و مایه پیشرفت و عزت کشور شوند.

 

رئیس جمهور تصریح کرد: رای امروز مردم یک سرمایه‌گذاری پرسود است.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی صبح امروز پس از انداختن رای خود در صندوق آرا در محل ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: می‌توان در پای صندوق های رای بود و 4 سال و هشت سال از ثمره آن استفاده کرد. کدام تجارت پرسودی است که با یک ساعت تلاش ، 4 یا هشت سال از آثارش بهره برد.

وی در ادامه افزود: امنیت ملی ، آرامش ، عزت سیاسی کشور ، امید به آینده و رونق اقتصادی از ثمره‌های رای امروز است.

روحانی با تبریک به مردم برای حضور پای صندوق های رای تصریح کرد: گزارش هایی که ما دریافت کرده ایم بیان می‌کند امنیت کامل در سراسر کشور برقرار است و مردم حضور پرشوری پای صندوق‌های رای دارند.

وی هم‌چنین خاطر نشان کرد: انتخابات نمادی است از استقلال سیاسی کشور و حاکمیت ملت ما. اگر قبل از پیروزی انقلاب دست های بیگانه برای ما تصمیم می گرفتند در این 37 سال مردم ما بودند که پای صندوق های انتخابات با دستان پربرکت خود برای کشور تصمیم گرفتند. امروز هم با اراده و خواست مردم مجلس خبرگان رهبری و شورای اسلامی شکل می گیرد.

روحانی در ادامه با بیان اینکه امروز مشارکت سیاسی به مفهوم امیدواری به آینده کشور است، افزود: مشارکت سیاسی به مفهوم اعتماد به نظام و کارگزاران آن است. امید و اعتماد سرمایه اصلی و بزرگی است که این اعتماد و سرمایه با تک تک آرای مردم اثبات می‌شود.

رئیس جمهور در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به مشارکت سیاسی و فعال مردم تصریح کرد: ما انتظار داریم مردم در مشارکت اقتصادی هم فعال باشند تا کشور را به جایی برسانیم که در شان ایرانیان فهیم داخل کشور و سراسر جهان باشد.

رئیس دولت تدبیر و امید در ادامه گفت:‌دولت آرای مردم را امانتی بزرگ می‌داند و برای حراست از آن تمام توان خود را به کار می گیرد، من به مردم اطمیمنان می دهم که دولت، وزارت کشور، هیأت های اجرایی و هیأت های نظارت شورای نگهبان و همه نظام تلاش می‌کنند تا یک انتخابات کاملا قانونی و سالم برگزار شود.

روحانی با تاکید بر اینکه امروز چشمان همه دوستان و دشمنان به ایران دوخته شده است ، افزود: تردیدی ندارم که ملت ایران همیشه حماسه دیگری را خواهند آفرید.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به اینکه رقابت انتخاباتی تا هشت صبح دیروز بود گفت:‌از آن به بعد دیگر رقابتی وجود ندارد، تا امروز صبح هم فرصت برای تامل و آماده شدن فراهم بود و امروز همه باید با آرامش پای صندوق های بیایند. همه ما که امروز پای صندوق رای می رویم پیروزیم. تمام احزاب و جناح ها امروز پیروزند چه اکثریت را به دست آورند و چه اقلیت مجلس را .

روحانی در ادامه تصریح کرد: نشاط همگانی و سراسری باید نتیجه انتخابات باشد هر مجلسی با هر ترکیبی که با نظر مبارک مردم به وجود بیاید برای ما محترم است و همه مردم به آرای اکثریت احترام می گذارند اتکای ما به اکثریت آرا و نگاه ما به صندوق آرا است.

رئیس جمهور در پایان گفت : من دست همه کسانی که امروز پای صندوق های رای می آیند را می بوسم.

 

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: حضور مردم در انتخابات مایه مسرت است؛ زیرا نشان می‌دهد مردم نسبت به سرنوشت خود حساس‌ هستند.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، دکتر علی لاریجانی روز جمعه در مسجد امام حسن عسگری(ع) قم، قبل از انداختن رای خود به صندوق، افزود: مجلس خوب باعث افزایش کارآمدی و توانمندی کشور در حل مشکلات می‌شود.

وی افزود: نمایندگی مسوولیت بسیار حساس و مهمی است؛ زیرا مجلس دارای مسوولیت‌های قانونگذاری و نظارت در دو عرصه کوتاه‌مدت و بلندمدت است.

وی خاطرنشان کرد: برخی از قوانین دارای ماهیتی بلندمدت هستند که اثرات آن‌ها به شکل بلندمدت هویدا خواهد شد، ولی برخی از قوانین مرتبط با مسائل کوتاه‌مدت هستند از جمله قوانین مرتبط با بودجه و ... و در این زمینه هرچقدر که افراد توانمند و کارا در مجلس حضور داشته باشند شرایط کشور بهتر خواهد بود.

رییس مجلس شورای اسلامی افزود: مشکل رونق اقتصادی در کشور و مبارزه با رکود از نقاط ثقل مجلس آینده خواهد بود که باید برای ایجاد سرمایه‌گذاری‌های جدید، رونق اقتصادی و مشکلات معیشتی مردم تصمیمات مهمی گرفته شود.

وی درباره کاندیداهای نمایندگی مجلس شورای اسلامی هم گفت: مهم حضور آن‌ها برای نیت خیری است که برای کمک به کشور دارند که امیدواریم تلاش‌ها با این روحیه جدی موفقیت‌آمیز باشد و مشکلات و مسائل مردم با همفکری و همیاری و همدلی مرتفع شود.

 

حمایت از نظام و رهبری پیام روشن ملت ایران در انتخابات است

رییس قوه قضاییه گفت: حمایت از نظام و رهبری پیام روشن ملت ایران در انتخابات است.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی پس از شرکت در انتخابات در جمع خبرنگاران در آمل با اشاره به اینکه عزت و استقلال کشور برای همه مردم و مسئولان یک اصل است، عنوان کرد: مردم با حضور پرشور خود در انتخابات پیام روشنی برای دشمنان نظام و انقلاب دارند.

وی با بیان اینکه مردم ایران با حضور در پای صندوق‌های رای ثابت خواهند کرد که کشورهای بیگانه حق دخالت در امور ایران را ندارند، تصریح کرد: مردم ایران امروز هفتم اسفندماه نیز حماسه‌ای دیگر خلق خواهند کرد.

آملی‌لاریجانی با تاکید بر اینکه صدای رسای ملت ایران در نه گفتن به استکبار به گوش دنیا خواهد رسید، افزود: کاخ سفید خواسته بود که مردم ایران نظر خود را به جهان اعلام کند و این حضور پرشور مردم پاسخ ملت ایران به کاخ سفید است.

رییس قوه قضاییه با اشاره به اینکه کاخ سفید بداند ملت ایران 37 سال است که نظر خود را جهان اعلام می‌کند، یادآور شد: ملت ایران همواره در پای صندوق‌های رای به خواسته کاخ سفید «نه» گفته است.

وی با بیان اینکه مردم ایران در انتخابات کاری به خط‌دهی استکبار ندارند، بیان کرد: آنچه مردم خود می‌خواهند به صندوق‌های رای خواهند انداخت.

کد: 94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید