Performancing Metrics

پنتاگون مشاوران نظامی به نیجریه اعزام می‌کند | اتاق خبر
کد خبر: 321298
تاریخ انتشار: 8 اسفند 1394 - 03:18
برای مقابله با بوکوحرام؛
وزارت دفاع آمریکا قرار است ده‌ها تن از مشاوران ویژه خود را برای مقابله با بوکوحرام به نیجریه اعزام کند.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، به نوشته روزنامه نیویورک تایمز، استقرار این مشاوران نظامی ویژه آمریکا در نیجریه برای مقابله با شبه نظامیان بوکوحرام در این کشور صورت می‌گیرد و سربازان آمریکایی را به مساله مقابله با این شبه نظامیان افراط گرا نزدیک‌تر می‌کند.

این اسقرار پیشنهاد اصلی دونالد بولداک، فرمانده عملیات ویژه آمریکا در آفریقا محسوب می‌شود چرا که وی اعلام کرده بود تنها مشاوران نظامی عملیات ویژه آمریکا می‌توانند به کمک نیروهای نیجریه‌ای پرداخته و بوکوحرام را از این کشور بیرون برانند. در صورتی که این طرح از سوی دولت آمریکا تصویب شود آمریکایی‌ها تنها نقش غیرضربتی در نیجریه ایفا خواهند کرد.

جنیفر کوک، مدیر ارشد مرکز مطالعات بین‌الملل و استراتژیک در حوزه آفریقا در این باره گفت: حضور مشاوران نظامی در نیجریه کمک به سربازان این کشور برای مقابله با شبه نظامیان بوکوحرام است و این نیروها می‌توانند به مقابله با چالش‌های امنیتی در این کشور و مناطق همجوار بپردازند.

در حال حاضر حدود 250 عضو ارتش آمریکا در یک پایگاه نظامی در جمهوری کامرون مستقر هستند، کشوری که ارتش آمریکا از آنجا پهپادهای خود را برای نظارت بر وضعیت شمال شرق نیجریه مورد استفاده قرار داده و تصاویری را از وضعیت فعالیت سربازان آفریقایی که علیه بوکوحرام فعالیت دارند، ارسال می‌کند.

این تصاویر اخیرا به ارتش نیجریه کمک کرد تا از یورش عظیم بوکوحرام جلوگیری به عمل آورد.

کد: 94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید