Performancing Metrics

روایت ده‌نمکی و عسگرپور از ارتباط سینما و انقلاب | اتاق خبر
کد خبر: 321306
تاریخ انتشار: 7 اسفند 1394 - 18:13
چهارمین قسمت برنامه «180 درجه» با موضوع سینما و انقلاب و با حضور مسعود ده‌نمکی و محمدمهدی عسگرپور، امشب (هفتم اسفندماه) از شبکه افق پخش می‌شود.

به گزارش سرویس اتاق خبر و به نقل از ایسنا، موضوع چهارمین قسمت از برنامه «180 درجه»، «سینما و انقلاب» است و قرار است به این سوال پاسخ داده شود که آیا باید بین سینماگر و انقلاب اسلامی ارتباطی وجود داشته باشد یا چنین ارتباطی لزومی ندارد.

 

دو کارگردان حاضر در برنامه، دیدگاه‌شان را نسبت به این سوال بیان می‌کنند؛ فریاد زدن برای بیان یک مشکل و نگاه ظریف به موضوع، دو دیدگاه متفاوت این فیلمسازان است.

 

موضوعات مطرح‌شده درباره سینما و انقلاب در این برنامه، به حوزه های دیگر نیز وارد می‌شود به‌طوری که مباحث مربوط به صدا و سیما، فعالیت مدیران فرهنگی و محافظه‌کار و نیز نبود برنامه‌ریزی استراتژیک در سطح کلان در حوزه فرهنگ هم به میان کشیده می‌شود.

 

گفت‌وگو با با مایکل ایدینیان تحلیلگر رسانه و اسکات بنت فیلمساز و نیز محمود گبرلو، از دیگر بخش‌های «180 درجه» این هفته خواهد بود.

 

چهارمین قسمت این برنامه برای پخش از شبکه افق در روز جمعه، 7 اسفندماه ساعت‌های 19 و 24 در نظر گرفته شده است.

 

بازپخش «180 درجه» شنبه هفته آینده در ساعت‌های 9:30 و 15 از همین شبکه خوهد بود.

 

روایت «جست‌وجوگر» از داعش

 

مستند «جست‌وجوگر» با موضوع دیدگاه اهل سنت عراق نسبت به داعش و حمایت برخی گروه‌ها از این جریان تکفیری و تروریست، جمعه این هفته از شبکه افق پخش خواهد شد.

 

مجموعه مستند «جست‌وجوگر» این هفته به‌سراغ اهل سنت عراق و علمای آن‌ها رفته و دیدگاه‌شان را نسبت به گروه‌های تکفیری جویا شده است.

 منبع: ایسنا

94104

اهل سنت، داعش را لکه ننگی بر دامان اسلام می‌دانند و بر این عقیده هستند که تکفیری‌ها نسبتی با اسلام ندارند، بلکه مذهبی خودساخته و جعلی به‌وجود آورده‌اند و به نام دین الهی، درصدد نابود کردن ریشه‌های اسلام حقیقی هستند.

 

جست‌وجوگر به‌دنبال یافتن پاسخی برای این سوال است که چه کسانی از هواداری برخی گروه‌های سنی مذهب از داعش سود می‌برند و آیا اهل سنت به نقش نیروهای خارجی در شکل‌گیری داعش آگاهند؟

 

در این مستند با مردم، دولتمردان اهل سنت، خبرنگاران و علمای سنی گفت‌وگو شده است.

 

این قسمت از «جست‌وجوگر» 7 اسفندماه ساعت 17 از شبکه افق پخش می‌شود و تکرار آن هم روز بعد در ساعت‌های 11:30 و 14:30 روی آنتن می رود.

 

مسابقه در «خانه ما»

 

چهارمین قسمت مستند مسابقه «خانه ما» با موضوع مسافرت شرکت‌کنندگان، 7 اسفندماه از شبکه افق پخش خواهد شد.

 

بعد از این‌که سه خانواده شرکت‌کننده در مسابقه «خانه ما» یک مهمانی برپا کردند، بساط سفر را جمع‌وجور و مسافرت‌شان را با وسایل نقلیه مختلف به مقصدهای گوناگون آغاز کردند.

 

در چهارمین قسمت، این سه گروه شرکت‌کننده، تصمیم گرفته‌اند شب را در جایی سر کنند و البته خرج زیادی هم برای‌شان نداشته باشد. یکی چادر برپا می‌کند و دیگری خانه‌ای روستایی را از قبل هماهنگ کرده تا شب را آنجا بگذراند و سومی هم هنوز به‌دنبال جایی برای اقامت است. سرانجام آن‌ها از سفر بازمی‌گردند و می‌بینند هزینه‌های زیادی کرده‌اند.

 

مستند مسابقه «خانه ما» زندگی یک ماهه سه خانواده است که با هزینه‌ای 500 هزار تومانی باید با هم رقابت کنند، در پایان هر کدام از خانواده‌ها که بیشترین پس‌انداز را داشته باشند، 100 برابر آن جایزه نقدی دریافت می‌کند.

 

حسام اسلامی و علی رمضان کارگردانان «خانه ما» هستند که چهارمین قسمت آن، 7 اسفندماه ساعت 21 از شبکه افق پخش می‌شود.

 

تکرار این برنامه هم در ساعت 13: 30 روز بعد خواهد بود.

 

 

«کیمیا» به شبکه افق می‌آید

 

فیلم سینمایی «کیمیا» ساخته احمدرضا درویش، 7 اسفندماه از شبکه افق پخش می‌شود.

 

کیمیا روایتی است دراماتیک از اشغال برخی از شهرهای کشورمان توسط دشمن بعثی در آغاز جنگ تحمیلی، داستان عشق مردم ایران به وطن‌شان که در قالب جست‌وجوی پدری برای یافتن فرزندش تجلی می‌یابد.

 

این فیلم سینمایی جوایز متعددی از جمله جایزه ویژه هیات داوران از سیزدهمین جشنواره فیلم فجر و نیز سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد، بهترین جلوه‌های ویژه و بهترین صدابرداری را به‌دست آورد، همچنین برای دریافت سیمرغ بهترین کارگردانی، نقش دوم مرد، فیلمبرداری، موسیقی متن، تدوین، صحنه آرایی، صداگذاری و پوستر نیز نامزد بود.

 

«کیمیا» که محصول سال 1373 است، برای پخش از شبکه افق، 7 اسفندماه ساعت 22 در نظر گرفته شده است. این فیلم ساعت 7:30 شنبه هفته آینده نیز از همین شبکه بازپخش می‌شود.

 

یک «قرار» انتخاباتی در شبکه افق

 

ویژه‌برنامه آدینه «قرار» شبکه افق، با موضوع شعار و شعور در انتخابات، 7 اسفندماه از شبکه افق پخش می‌شود.

 

برنامه معارفی و اذان گاهی «قرار» با موضوع شعار و شعور در مسأله انتخابات به روی آنتن می‌رود.

 

با توجه به برگزاری انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی، ویژه‌برنامه آدینه این هفته «قرار» به بررسی ابعاد مختلف این مسأله و همچنین توجه به فرهنگ و شعور انتخاباتی می‌پردازد. همچنین شعارهای تبلیغاتی و تاثیرپذیری از آن‌ها هم در بخشی دیگر از برنامه مورد توجه قرار می‌گیرد.

 

دکتر تابش مهمان این برنامه است و در موضوعات مورد بحث مطالبی را بیان خواهد کرد.

 

پیمان نوراسماعیلی تهیه‌کنندگی «قرار» را برعهده دارد که جمعه 7 اسفندماه ساعت 18 و تکرار آن روز بعد ساعت 12 از شبکه افق پخش می‌شود.

 

بانوی معلول از «نقطه‌های برجسته» زندگی خود می‌گوید

 

مجموعه «نقطه‌های برجسته» با حضور ملیحه حصارخانی، جمعه 7 اسفندماه از شبکه افق پخش می‌شود.

 

حصارخانی از نوزادی دچار بیماری فلج اطفال شد و از همان زمان، راه رفتن را تجربه نکرده است.

 

او مهمان این قسمت از برنامه «نقطه‌های برجسته» است و با مسیح علایی، مجری برنامه درباره زندگی، معلولیتش و این‌که چگونه بر کمبودها فائق آمده صحبت می‌کند.

 

پیام ابراهیم‌پور تهیه‌کنندگی این برنامه را برعهده دارد که این هفته جمعه 7 اسفندماه ساعت 17:30 از شبکه افق پخش می‌شود.

 

ساعت 13 روز شنبه هفته آینده هم برای تکرار این قسمت از «نقطه‌های برجسته» در نظر گرفته شده است.

منبع: ایسنا

94104

نظرات
ADS
ADS
پربازدید