Performancing Metrics

ایران، دونالد ترامپ، فیفا | اتاق خبر
کد خبر: 321331
تاریخ انتشار: 8 اسفند 1394 - 06:27
خلاصه روز جمعه شما:
روزنامه نیویورک تایمز همزمان با برگزاری انتخابات در کشورمان در گزارشی با پرداختن به مهم‌ترین اخبار روز جمعه نوشت: خلاصه روز جمعه شما؛ ایران، دونالد ترامپ، فیفا.

 

به گزارش اتاق خبر و به نقل از ایسنا، روزنامه نیویورک تایمز در ادامه نوشت: مردم ایران امروز پای صندوق‌های رای رفتند تا اعضای مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان را انتخاب کنند که اولین انتخابات این کشور پس از حصول توافق هسته‌ای‌اش با قدرت‌های جهانی به شمار می‌آید.

 

برخی این انتخابات را یک همه‌پرسی درباره توافق هسته‌ای می‌دانند. نتایج آن احتمالا حرکت ایران در مسیر میانه‌روی را نشان خواهد داد.

 

رهبری ایران در ساعت اولیه آغاز این انتخابات آرای خود را به صندوق انداخت و از مردم کشورش نیز خواست تا با حضور قدرتمندانه‌شان دشمن را مایوس و ناامید کنند.

 

این روزنامه آمریکایی در ادامه گزارش خود به دیگر رویدادهای خبری روز جمعه شامل ادامه رقابت انتخاباتی در آمریکا و اظهارات رونالد ترامپ نامزد پیشتاز جمهوری‌خواهان و رای‌گیری برای انتخاب رییس فیفا (فدراسیون جهانی فوتبال) پرداخت و از آن‌ها به عنوان مهم‌ترین اخبار امروز در کنار دو انتخابات مهم ایران نام برد.

 خبرگزاری فرانسه نوشت: مردم ایران از ساعات اولیه روز جمعه در سراسر این کشور رای گیری را آغاز کردند تا اعضای مجلس شورای اسلامی را برای دوره‌ای چهارساله و اعضای مجلس خبرگان را نیز برای یک دوره هشت ساله انتخاب کنند. آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم ایران دقایقی پس از آغاز برگزاری انتخابات از ساعت 8 صبح به پای صندوق رای آمد و پس از انداختن آرای خود از همگان خواست تا هرچه فوری در این انتخابات شرکت کنند؛ چراکه این وظیفه و حق آنان است.

 

این خبرگزاری با اشاره به این‌که «انتخابات، راهنمایی تعیین کننده برای مسیری است که ایرانی‌ها برای آینده کشورشان می‌خواهند» به نقل از یک رای دهنده گزارش داد: مردم ایران انتظار دارند که وضعیت این کشور از طریق اصلاحات روز به روز بهبود یابد.

 

خبرگزاری رویترز نیز گزارش داد: انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری راس ساعت 8 صبح روز جمعه به وقت محلی در سراسر ایران آغاز شد و آیت‌الله خامنه‌ای، رهبری ایران دقایقی پس از آغاز برگزاری انتخابات طی سخنانی هنگام انداختن آرای خود به صندوق، حضور گسترده رای دهندگان ایرانی در دو انتخابات مهم این کشور را خواستار شد و تاکید کرد که حضور قدرتمندانه مردم در انتخابات دشمنان ایران را مایوس خواهد کرد.

 

همچنین روزنامه صهیونیستی اورشلیم پست نوشت: مردم ایران رای‌گیری را برای انتخاب اعضای مجلس شورای اسلامی و خبرگان از ساعت ابتدایی روز جمعه آغاز کردند. رهبری ایران از مردم کشورش خواست تا هرچه فوری و به طور گسترده در این انتخابات حائز اهمیت و بزرگ شرکت کنند. رهبری ایران، آرای خود را صبح امروز به صندوق انداخت و گفت که حضور گسترده مردم ایران در این دو انتخابات دشمن را ناامید و مایوس می‌کند.

 

خبرگزاری اسپوتنیک هم گزارش داد: ایرانی‌ها صبح روز جمعه رای گیری را برای انتخاب اعضای جدید مجلس شورای اسلامی و به علاوه مجلس خبرگان که وظیفه انتخاب رهبری را بر عهده دارد، آغاز کردند. پایگاه های اخذ رای راس ساعت 8 صبح به وقت محلی ، کار خود را آغاز کردند و مردم ایران در سراسر این کشور به پای صندوق‌های رای آمدند.

 

شبکه خبری بی بی سی نیز ضمن اعلام آغاز رای‌گیری در سراسر ایران گزارش داد: میلیون‌ها ایرانی در حال رای دادن در دو انتخابات کلیدی هستند که اولین انتخابات پس از حصول توافق هسته‌ای میان ایران و گروه 1+5 محسوب می‌شود. رای دهندگان قرار است اعضای یک پارلمان جدید و مجلس خبرگان رهبری را انتخاب کنند. اصلاح طلبان در این میان امیدوارند بتوانند نفوذشان در هر دو مجلس را افزایش دهند.

 

رهبری ایران نیز دقایقی پس از آغاز این انتخابات حضور گسترده و حداکثری مردم کشورش را خواستار شد و تاکید کرد این حضور قدرتمند دشمن را مایوس می‌کند.

 

به گزارش شبکه اسکای نیوز عربی رای‌گیری در ایران در ساعت 8 صبح روز جمعه برای دو انتخابات کلیدی در سراسر این کشور در حالی آغاز شد که اولین بار است پس از حصول توافق هسته‌ای ایران و غرب انتخابات برگزارمی شود. رهبری ایران از اولین کسانی بود که آرای خود را به صندوق انداخت و از ایرانی‌ها خواست تا زودتر در پایگاه‌های اخذ رای حضور یابند؛ چراکه این وظیفه و حق آن‌هاست و مردم ایران باید نامزدهای خود را با بصیرت و آگاهانه را انتخاب کنند.

منبع: ایسنا

94104

نظرات
ADS
ADS
پربازدید