Performancing Metrics

رفع تحریم‌های بانک مرکزی پاکستان علیه ایران | اتاق خبر
کد خبر: 321341
تاریخ انتشار: 8 اسفند 1394 - 07:54
ایسنا نوشت: بانک مرکزی پاکستان تحریم‌های خود علیه ایران را لغو کرد.

اتاق خبر -  به نقل از خبرگزاری رویترز، بانک مرکزی پاکستان روز جمعه با اعلام رفع تحریم‌های ایران، اجازه داد و ستد بانک‌ها موسسات مالی پاکستانی با ایران را صادر کرد ، از این رو دو کشور از این پس قادر خواهند بود فعالیت‌های تجاری معمول را با یکدیگر در سالهای وضع تحریم‌ها متوقف شده بود، از سربگیرند.

هم‌چنین شبکه جهانی سوئیفت اوایل ماه جاری(میلادی) ارتباط با تعدادی از بانک‌های ایرانی را دوباره برقرار کرد؛ بنابراین این بانک‌ها می‌توانند نقل و انتقالات مالی با بانک‌های خارجی بیرون از مرزهای ایران را پس از لغو تحریم‌ها انجام دهند.

ارتباط بانک‌های ایرانی در ماه مارس سال 2012 پس از آن‌که تحریم‌های مرتبط هسته‌ای علیه ایران تشدید شد، شبکه جهانی سوئیفت_ (جامعه جهانی ارتباطات مالی میان بانکی) قطع شد.

بانک مرکزی پاکستان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: در راستای تصمیم دولت فدرال برای اجرای قطع‌نامه شورای امنیت سازمان ملل در خصوص لغو تحریم‌ها علیه ایران، بانک مرکزی نیز ارتباط را با بانک ها و موسسات مالی که تحریم‌های قبلی علیه شان برداشته شده و طبق این قطع‌نامه امکان فعالیت‌های تجاری معمول با آن‌ها امکان‌پذیر شده است، برقرار می‌کند.

در ادامه این بیانیه آمده است: انتظار می‌رود که رفع این تحریم‌ها و بازگشت کانال های بانکی میان ایران و پاکستان منجر به زنده شدن روابط تجاری و مالی معمول میان دو کشور همسایه شود.

94110

نظرات
ADS
ADS
پربازدید