Performancing Metrics

کدام آلبوم‌ها با بهار می‌آید؟ | اتاق خبر
کد خبر: 321543
تاریخ انتشار: 9 اسفند 1394 - 16:56
در حالی به روزهای پایانی سال نزدیک می‌شویم که بسیاری از مخاطبان موسیقی در انتظار آلبوم خواننده مورد علاقه‌شان هستند. انتظاری که به نظر می‌رسد تقریبا مثل هر سال با بدقولی‌های اغلب خوانندگان و گروه‌های موسیقی روبه‌رو شود یا شاید آلبوم‌ها برای آن‌که بتوانند

به گزارش اتاق خبر، آن‌طور که از قبل در خبرهای مختلف اعلام شده است، این روزها باید منتظر آلبوم‌های زیادی باشیم. آلبوم‌هایی که قرار است در این ماه پایانی سال منتشر شده و در ایام تعطیلات عید نوروز مردم را همراهی کنند.

بی‌گزندی‌های چاوشی
این روزها هواداران محسن چاوشی سخت منتظر انتشار آلبوم تازه این خواننده هستند، آلبومی که قرار بود با نام چنگیز منتشر شود، اما به «امیر بی گزند» تغییر نام داد. این آلبوم قرار بود اول اسفند منتشر شود، اما همان طور که می‌دانیم هنوز خبری از اثر تازه چاوشی نشده است. باید امیدوار بود انتشار قطعات مختلف برای سریال «شهرزاد» این خواننده را از انتشار آلبومش غافل نکرده باشد و مخاطبانش خیلی منتظر نمانند.
پاپ خوان‌های بدقول
فرزاد فرزین هم این روزها مخاطبانش را منتظر گذاشته است. او قرار بود ششمین آلبومش را با نام «6» راهی بازار کند، اما هنوز این اتفاق نیفتاده است. گفته می‌شود این خواننده انتشار آلبومش را به بعد از برگزاری انتخابات موکول کرده است.
او تاکنون پنج آلبوم منتشر کرده با نام‌های شراره، شوک، شانس، شلیک، شخصی و حالا هم قرار است شش منتشر شود. این خواننده به ظواهر ماجرا هم توجه زیادی نشان می‌دهد. با احتساب این آلبوم آخر او شش آلبوم دارد که همگی با حرف «ش» آغاز می‌شود و همگی هم در فصل زمستان منتشر شده‌اند.
بهنام صفوی هم مثل همیشه با انرژی و انگیزه در حال کار است و خوشحالیم که تسلیم بیماری نشده است. او هم قول داده بود بهمن امسال «معجزه» را منتشر کند که هنوز خبری از آن نشده است. البته او این احتمال را هم داده بود که مراحل آماده سازی آلبوم تا پایان سال طول بکشد و نزدیک ایام عید نوروز راهی بازار شود. او گفته است «معجزه» بهترین آلبومش خواهد بود.
صفوی سال ۸۵ با انتشار قطعه «تمنا» خود را به جریان رسمی موسیقی پاپ ایران معرفی کرد و دو سال بعد از انتشار این قطعه، آلبوم «عشق من باش» را در بازار موسیقی منتشر کرد. او در سال ۹۱ آلبوم «آرامش» و در سال ۹۳ آلبوم «فوق‌العاده» را روانه بازار موسیقی کرد.
علیزاده شاید فصلی دیگر
از محمد علیزاده هم فقط همین را می‌دانیم که با وسواس فوق‌العاده در حال آماده کردن آلبومی است که هیچ چیز از آن نمی‌دانیم جز این‌که قرار بود در پایان ماه محرم و صفر منتشر شود، اما هنوز نه خبری از آلبوم هست و نه زمان قطعی انتشارش. او در این مدت خیلی گرفتار بوده و مدام کنسرت داشته، باید امیدوار بود کنسرت‌ها زمانی برای تکمیل آلبوم و انتشار آن تا پایان سال را به این خواننده داده باشد و این آلبومش هم مثل «دلت با منه» ایام نوروز را با مردم سپری کند.
محسن یگانه، احسان خواجه‌امیری، فریدون آسرایی، حمید عسگری، سیروان‌خسروی و شهرام شکوهی هم دیگر خوانندگان موسیقی پاپ هستند که تاکنون درباره فعالیت‌های تازه‌شان حرفی نزده‌اند و نمی‌دانیم در حال استراحت هستند یا برنامه‌ریزی برای انتشار آلبوم تازه‌شان.
آلبوم‌های موسیقی ایرانی در راه نشر
در عرصه موسیقی ایرانی هم این روزها منتظر انتشار آلبوم تازه علیرضا قربانی و مهیار علیزاده هستیم. این دو هنرمند پیش از این هم تجربه همکاری‌های موفق در انتشار آلبوم پرمخاطب «حریق خزان» و همچنین تیتراژ سریال «پرده نشین» داشته‌اند.
آلبوم تازه علیزاده و قربانی «دخت پری‌وار» نام دارد و جمعه همین هفته در فرهنگسرای نیاوران رونمایی می‌شود. هم‌اکنون پیش فروش این آلبوم هم آغاز شده است.
در روزهای پایانی سال قرار است، آلبوم «درفش کاویانی» هم با صدای شهرام ناظری و آهنگسازی فرید الهامی منتشر شود.
آلبوم صوتی و تصویری «درفش کاویانی» پس از نزدیک به یک دهه تلاش منتشر خواهد شد و به گفته آهنگساز اثر، دربردارنده اشعاری از «حکیم ابوالقاسم فردوسی»، به دو صورت صوتی و تصویری است و بخش‌های مختلف این‌آلبوم عبارتند از: پادشاهی ضحاک، تولد فریدون، ضحاک در جستجوی فریدون، کاوه آهنگر و انتهای داستان که شامل داستان نابودی ضحاک است.
از سالار عقیلی هم به احتمال زیاد امسال آلبوم دیگری منتشر نشود و انتشار آلبوم تازه این هنرمند و همایون شجریان به سال آینده موکول شود. از آلبوم‌های تازه صدیق تعریف، محمد معتمدی و دیگر هنرمندان مطرح این عرصه هم خبری منتشر نشده، اما معتمدی به خبرنگار جام‌جم گفت که برای سال آینده آلبوم‌های متعددی را منتشر خواهد کرد.
هنرمندان فعال موسیقی تلفیقی هم هر چند امسال سال خیلی خوبی را پشت سرگذاشتند و اقبال خوبی از جانب مخاطبان داشتند، اما به نظر می‌رسد در حال استراحت هستند و آلبوم تازه‌ای را منتشر نمی‌کنند.
جو دادن‌های الکی
جا دارد در این گزارش به نکته دیگری هم اشاره کنیم. نکته‌ای که بیشتر شامل حال خوانندگان موسیقی پاپ می‌شود. این عزیزان تا دلتان بخواهد برای انتشار آلبوم‌هایشان بدقولی می‌کنند و برخی از آنها این کار را نوعی تبلیغ و کشاندن مخاطب و به قول معروف جو دادن به ماجرا می‌دانند. اگر قرار باشد در جامعه‌ای بدقولی و منتظر گذاشتن مخاطب که نوعی بی اخلاقی است، بشود ابزار تبلیغاتی دیگر نمی‌توان چشم امیدی به هنرمندان داشت. امیدواریم همه این هنرمندان به دلایلی جز آنچه مطرح کردیم انتشار آلبوم هایشان به تعویق افتاده باشد!
 
زینب مرتضایی فرد
 
منبع:جام جم
کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید