Performancing Metrics

روسیه تولید غلات را ۲۵ درصد افزایش می‌دهد | اتاق خبر
کد خبر: 321577
تاریخ انتشار: 8 اسفند 1394 - 21:23
وزیر کشاورزی روسیه گفت: این کشور تولید غلات خود را تا سال ۲۰۳۰، ۲۵ درصد افزایش می‌دهد، ایران مقصد اصلی صادرات غلات روسیه خواهد بود.

اتاق خبر: وزیر کشاورزی روسیه پیش‌بینی کرد تولید غلات این کشور طی 15 سال آینده با رشد 25 درصدی به 130 میلیون تن برسد. این هدف در راستای افزایش تولید محصولات استراتژیک است.

بنا بر این گزارش به نقل از فارس؛ وزیر کشاورزی روسیه گفته است بخش زیادی از افزایش تولید غلات از طریق افزایش سطح زیر کشت انجام خواهد شد. پیش‌بینی می‌شود سطح زیر کشت غلات روسیه که اکنون 46 میلیون هکتار است، طی 15 سال آینده به 49 میلیون هکتار برسد. همچنین بخش دیگری از افزایش تولید  از طریق افزایش عملکرد در واحد سطح انجام می‌شود، به‌طوری‌که پیش‌بینی می‌شود عملکرد 2.36 تن در هکتاری  به 2.74 تن در هکتار افزایش یابد.

همچنین وزیر کشاورزی روسیه پیش‌بینی کرده است که مصرف غلات در روسیه با رشد 17.5 درصد به 81.1 میلیون تن برسد. دلیل افزایش مصرف علاوه‌بر رشد جمیعت، افزایش تولید دام در این کشور است که درنتیجه اصلاحات ژنتیکی، جهش قابل‌ملاحظه‌ای در سال‌های گذشته داشته است. بخش زیادی از غلات تولیدی برای مصرف دام و نیز تولید نشاسته و محلول‌های غلیظ دارویی استفاده خواهد شد.

بر اساس این گزاش روسیه انتظار دارد که بازی‌گردان 10 درصد بازار غلات جهانی با افزایش 61 درصدی صادرات باشد.

این کشور پیش‌بینی کرده است که صادرات غلات در 15 سال آینده به 48.3 میلیون تن برسد. مقصد صادراتی روسیه ایران، مصر، عربستان، آذربایجان، سودان و یمن خواهد بود.

94109

نظرات
ADS
ADS
پربازدید