Performancing Metrics

برای پیشگیری از اعتیاد دانشجویان، سیگارکشیدن در دانشگاه‌ها باید ممنوع شود | اتاق خبر
کد خبر: 321599
تاریخ انتشار: 8 اسفند 1394 - 23:03
انتقاد از فیلم «شهرزاد»
ایسنا نوشت: معاون سابق دانشگاه تهران با تأکید بر لزوم ممنوعیت استعمال سیگار در دانشگاه‌ها برای پیشگیری از اعتیاد گفت: رسانه ملی باید به مسائل فرهنگی توجه بیشتری داشته باشد.

اتاق خبر - عبدالله سیف گفت: متاسفانه امروزه معضل اعتیاد برخی از جوانان و دانشجویان را درگیر ساخته و مسئله مواد مخدر به دانشگاه‌ها ورود یافته است که بخشی از این مشکل به دلیل غفلت خانواده‌ها و مسئولین شکل گرفته و باید هرچه بیشتر و بهتر نسبت به رفع این پدیده شوم اجتماعی اقدام شود.

او معضل اعتیاد و مواد مخدر را یک تهاجم فرهنگی برشمرد و عنوان کرد: عزم و اراده ملی برای مبارزه با اعتیاد ضرورت دارد. باید مانع از دور شدن نسل جوان از آرمان ها و ارزش‌های دینی و انقلابی شد تا دشمن توانایی نابودی آینده سازان این مرز و بوم را نداشته باشد.

معاون سابق دانشگاه تهران با اشاره به مرزهای مشترک ایران با بزرگترین تولید کننده مواد مخدر جهان گفت: این مسئله سبب سهل‌الوصول شدن دسترسی به مواد مخدر شده است لذا با یک اقدام اجتماعی و نهادینه کردن فرهنگ پیشگیری از اعتیاد باید جوانان ایرانی را از آسیب اعتیاد مصون ساخت. اساتید دانشگاه‌ها الگوهای مناسبی هستند ولی متاسفانه خود این الگوها گاهی دچار لغزش شده و با استعمال سیگار قبح این مسئله را نابود می‌سازند، چرا یک استاد دانشگاه باید چنین رفتاری داشته باشد یا خود درگیر مواد مخدر شود؟.

سیف استعمال دخانیات همچون سیگار و قلیان را زمینه‌ساز اعتیاد دانست و عنوان کرد: متاسفانه مصرف سیگار در حال تبدیل شدن به یک ارزش میان جوانان و دانشجویان است به طوری که اگر دانشجویی سیگار بکشد فرهیخته و روشن فکر در میان میان هم سالان خود محسوب می‌شود. باید آموزش‌های پیشگیری از اعتیاد به صورت چهره به چهره به افراد جامعه به ویژه دانشجویان آموزش داده شود تا شاهد کاهش اعتیاد در جامعه باشیم.

او تأکید کرد: متاسفانه دانشگاه‌های کشور در امر مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از اعتیاد اقدامات موثری انجام نداده‌اند و حتی ضعیف‌ترین اقدامات در پیشگیری از استعمال سیگار نیز صورت نگرفته است. نباید از این مسائل چشم پوشی کرد چراکه معضلات اجتماعی با غفلت شعله ور شده و برای همه افراد جامعه مشکل ساز می‌شود.

معاون سابق دانشگاه تهران با اشاه به لزوم ممنوعیت استعمال سیگار در محیط‌های دانشگاهی گفت: معاونت‌های فرهنگی دانشگاه‌ها باید این موضوع را در هیئت رئیسه دانشگاه خود مطرح سازند و در این راستا نیز عزم بیشتری داشته باشند. از طرفی تذکر و تشویق در پیشگیری از اعتیاد موثر است و باید به ارتقاء آموزش‌های پیشگیری از اعتیاد توجه داشت.

سیف رویکرد اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر را مثبت و موثر برشمرد و گفت: این رویکرد در صورت تدام نتایج خوبی را می‌تواند به همراه داشته باشد ولی با این وجود رسانه ملی باید بیشتر به نقش توجه کند چرا که نمایش برخی فیلم و سریال‌ها خود در جهت اشاعه اعتیاد و استعمال سیگار است.

به گزارش روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر، او ضمن انتقاد از فیلم "شهرزاد" گفت: در این فیلم شخصیت اصلی فیلم مدام سیگار کشیده و باید پرسید، آیا این مسئله نوعی ارزش در جامعه محسوب می‌شود؟ لذا رسانه ملی باید به مسائل فرهنگی توجه بیشتری داشته باشد و در جهت پیشگیری اجتماعی از اعتیاد گام بردارد.

94110

نظرات
ADS
ADS
پربازدید